Jag har hört att det kan ta lite tid innan mensen startar trots att man ligger på "ok" fettprocent, så avvakta lite med att lägga på dig mer och se om den dyker upp snart? Jag ligger på 18%, det sägs ju lite olika om det där, 22% minst har jag hört för att kunna bli gravid, 25% optimalt. Shit, för att gå upp till det med muskler under så blir man ju som ett hus ha ha! Då måste man försöka göra sig av med muskler. Fy, jag hoppas inte det beror på det, men det lär man väl aldrig få veta heller. Vad säger din gyn? Kan du inte få något som sätter igång mensen? Jag var hos gyn när jag slutat med ppiller (ett tidigare tillfälle, kanske 2 år sen då jag var singel) då mensen inte kommit tillbaka på 6 månader, mina hormonvärden var normala men jag fick recept utskrivit för att få igång den, men jag använde det inte för jag ville inte stoppa i mig hormoner om mina värden var bra.
Jag har nyss börjat utredning, de såg bara på ultraljud och sa att allt såg normalt ut, så fick jag pergotime som jag ska prova under 3 månader, sen blir det fortsättning.
Jag har inte provat att gå upp mer i vikt, jag har regelbunden mens och tänker att det ändå är ett tecken på att kroppen tycker det är ok som det är nu:) Men det kan ju bero på mycket träning också, blir minst 8 tim/vecka upp till 20....
Läst den här??
www.nyfikenvital.org/
Intressant.
Hoppas din mens dyker upp snart!
Kram till dig.