Mynta skrev 2012-04-29 18:25:24 följande:
Här hänger jag på!
Fick 2008 en pojke på 4800 gram (född i v 41+2). Är nu gravid igen, 36+0 imorgon. Är fullkomligt livrädd för att lillebror ska vara lika stor eller större. Har suttit hos min BM och bölat åtskilliga gånger, och har även träffat en läkare och pratat om min oro.
Har blivit lovad TUL, men ännu inte fått någon tid, det känns som att det börjar brinna i knutarna... Ska ringa och KRÄVA ett TUL imorgon, vill ha det gjort SENAST nästa vecka (37+). Måste få veta känner jag, är är livrädd och sover inte på nätterna alls... Vill definitivt bli igångsatt innan BF om han är stor, vill absolut inte snittas.
Hoppas du hinner få ett tul, konstigt att dom inte gett dej en tid redan det tar ju alltid ett tag innan man får komma antar jag? Jag ringde när jag var i vecka 31 ( tror jag det var) och fick ingen tid förrän i vecka 36+0.
Förstår din oro! Har själv legat sömnlös över detta, även om jag får ett tul och det visar stor bebis så är det ju ingen garannti för att dom gör nått
går på aurorasamtal pga av detta bland annat, ska prata med min aurora bm nu i vecka igen ang igångsättning vid stort barn. Jag vill inte heller snittas!
Hur går det Pixic?
Pixic skrev 2012-04-20 06:50:37 följande:
Nu är jag i v35+6
Jag var till BM igår och pratade om detta, Jag sa att jag var orolig för att de skulle bli en dunderklump om jag går 40v, just för att bebis sägs växa på sig rätt reält de sista veckorna.
Men då kollade hon på bebisens kurva som den följt (gjorde ett UL i v26 nån gång också och då vägde hon 1400g) och sa att beräknad födelsevikt skulle ligga på runt 4000g om hon fortsätter följa "sin" kurva som hon gjort hela tiden..
Vet inte om hon lurades för att lugna mig lite ;P Men de hoppas jag inte.. Så de är väl kanske väldigt individuellt vad dom går upp sista tiden..
När jag själv satt å räkna så landade ju slutvikten på runt 5kg! och de känndes verkligen inte okej.
Men som sagt känner mig lite lugnare när hon kikade på just min bebis kurva ist för att räkna vad en genomsnitts bebis går upp och väger vecka för vecka.