• Thyris

Stort barn.. NÄR gör man TUL igentligen??

Ska ringa när dom öppnar kl 9! Håller tummarna.... Vad nervös jag är

• Thyris

tur att jag dubbelkollade telefontiden *s* det var visst redan kl 8!

bm som svarade var väldigt trevlig, men det första hon frågade var ju om jag pratat med min bm för det är ju igentligen hon som ska skriva remiss.. ( stoooor bevikelse först) MEN hon skulle iallafall prata med läkaren och hon förstod att jag var orolig och hon skulle höra av sig när hon pratat med läkaren.  Nu är det bara att vänta och hoppas på att jag har lite tur med etta iallafall.. Det hade vart en sådan enorm lättnad!! Även omdet visar sig vara stort, jag då VET jag ju det iaf och vet vad jag har att vänta mig och får utgå ifrån det. Och då vet ju bm och läkaren åxå, då kanske man kan "kräva" mer, tex kanske i gångsättning tidigare om det går . puh... Nu är jag nervööööös!!!!! Foten i munnen

Pixic skrev 2012-04-16 08:21:12 följande:
    Uppdatera hur de går! Lycka till!

Tack

• Thyris

fick en tid för viktskattning i vecka 36+0! puuuuuhhhh.......så skönt!

• Thyris

Ja nu kan jag ju förbereda mig lite på vad som väntar! Känns väldigt skönt:)

September: Tack för att du berättade att man kunde ringa själv !! Annars hade jag säkert inte ringt och säkert fått vänta tills förlossningen innan jag fått reda på hur stor hon är:)

• Thyris

Du får försöka få ett löfte innan , men med tanke på hur stor din bebis var sist måste dom ju ha bättre koll denna ggn tycker man!! Förstår om du är rädd!

• Thyris

Jag fick tid för viktskattning i vecka 36 + och efter det hoppas jag på en tidigare igångsättning om det är möjligt, om det visar sig vara ett stort barn denna ggn oxå . Helst vill jag föda vaginalt om barnet inte är för stort. Nekar dom mig igångsättning även om bebis är stor vill jag nog ha snitt. Detta är mitt sista barn, då kommer vi ha två

• Thyris

Helle77: ja det känns väldigt bra att få en liten aning om hur stor bebisen är!
    Hur stor var din första? Lycka till i morgon!

• Thyris
    Helle77 skrev 2012-04-17 20:50:38 följande:
    Tack! Hon hade beräknad vikt ca 3600 vid TUL, föddes 2,5 v senare och vägde då 4600 så jag tror att de i regel visar lite mindre än vad de verkligen väger vid ultraljudet! Ska bli väldigt intressant att se vad den här pysen *väger* i morgon, gör UL nästan exakt på samma dag!!

Vilken vecka är du i nu? hoppas det gick bra på tul idag, berätta gärna sen
  • Thyris

Ok, vad bra tror du att det kommer igång av sig själv eller har du fått något datum för igångsättning?

Svar på tråden Stort barn.. NÄR gör man TUL igentligen??