Carola Häggkvist adopterar
Lillstoran skrev 2012-04-08 19:57:04 följande:
Om jag ska respektera andra, ska andra också respektera vad jag skriver o inte hoppa på mig. Det är många som håller på med IVF parallellt med adoptionsutredning enligt vänner till mig som lyckades med IVF mitt i en adoptionsutredning. Här på Familjeliv läste jag om en kvinna som t o m startade en IVF process efter att hon hade adopterat. Hon kunde helt enkelt inte släppa tanken på ett biologiskt barn. Att hon säkerligen sa något helt annat till utredaren är en helt annan sak. Enligt min väninna är det inte ovanligt med dessa paralella processer. De talar inte om det för utredaren helt enkelt. Och jag harvinget emot adoption som jag redan skrivit o önskar er lycka till som gör detta. Däremot hoppas jag - naturligtvis -på att slippa äggdonation. För precis som du säger så blir det ju inte mitt genetiska barn, även om jag har burit det i min mage o på det sättet är närmare barnet. Och jag känner en stark längtan efter ett genetiskt barn, även om inte alla kan förstå det! Man försöker naturligtvis få egna barn först innan man adopterar.Vi som adopterar får egna barn. Och vi blir riktiga föräldrar. Punkt. Att några av oss väljer att prova ivf först tror jag också kan variera. För mig och min mans del spelar det absolut inte någon roll hur barnen kommer till oss. Vi vill bli en familj helt enkelt. Hade vi lyckats med våra ivf-försök hade vi blivit det för många år sedan och vi hade dessutom haft några hundra tusen kr att lägga på vårt hus, på resor eller något annat.
Carola har fått en underbar dotter från det fantastiska landet Sydafrika. Amadeus har fått en lillasyster och jag önskar hela familjen Häggkvist all lycka. Jag önskar också dig lycka till i dina försök att bli mamma och vill samtidigt be dig att sluta tala om egna barn när du menar biologiska. Låt genetiken vara viktig för dig men fundera på var någonstans du ventilerar dina tankar. Det här adoptionsforumet är uppenbarligen helt fel ställe...