Inlägg från: 72Lisa |Visa alla inlägg
  • 72Lisa

Carola Häggkvist adopterar

Som alltid vid BB eler nedkomst på annat sätt är det bara att säga grattis!

• 72Lisa
    en glad skrev 2012-04-05 23:02:00 följande:
    Den logiken har Regeringsrätten sagt nej till .... så är det med tolkningen av lagar i detta land. Högsta instans fastställer de vägledande prejudikaten .... som gäller tills riksdagen ev stiftar ny lag
    Men alla tycker ju inte som regeringsrätten. Och tack och lov så har man rätt att diskutera detta öppet och till att försöka påverka till förändring av lagar och förordningar. Dessa är ju inte heller bestående.
  • 72Lisa
    en glad skrev 2012-04-06 12:27:27 följande:
    Nej visst, lagar revideras ideligen - av de valda politiker som sitter i riksdagen. Så man kan säga att vi har de lagar vi förtjänar, utifrån beslutsfattare tillsatta i allmänna val ....
    Nja jag håller inte med dig, fördelen med en demokrati är att man just kan kritisera lagar. Byta regering och på andra sätt jobba för att lagar och förordningar ändras. Jag tycker verkligen inte att man skall acceptera allt bara för att regeringsrätten bestämt det.
  • 72Lisa
    en glad skrev 2012-04-06 14:07:06 följande:
    Skrev jag att man som "gemene man" måste acceptera allt???? Möjligen menade jag att riktlinjerna måste följas av dem som styrs av dem, så länge de består .....
    Nej inte som du skriver nu men ditt inlägg 130 tolkade jag som att du ansåg att den du svarade bara hade att acceptera vad regeringsrätten bestämt. Tolkade jag det fel?
  • 72Lisa
    Lillstoran skrev 2012-04-07 18:34:23 följande:
    Ja, det är kul för Carola o jag tror oxå jag har läst att Runar är omgift o har flera barn. Men det är en fördel när Amadeus är så gammal o att det är stor åldersskillnad. Jag är uppväxt som ensambarn o dessutom till två äldre föräldrar som fick mig vid 40 år, så ja man blir väldigt privilegierad när man får växa upp ensam. Gissningsvis har Amadeus säkerligen starka band till Carola. Det brukar bli så när man växer upp ensam med sina föräldrar. Själv har jag aldrig velat ha syskon o jag tycker inte de är bra om det blir avundsjuka. Men jag tror inte det blir så när det är så stor åldersskillnad. Sedan är det en annan sak som är känslig. Runars barn är Amadeus biologiska halv-syskon. De har till hälften samma gener. Det kan Carolas adoptivbarn aldrig få. Så banden syskonen blir säkerligen starkare till de riktiga syskonen, samhörigheten. Det är skillnad bara mellan helsyskon o halvsyskon genetiskt. Men jag är övertygad om att Carola blir en underbar mamma o Amadeus har stort hjärta som kan tänka sig att släppa in en person till från ett annat land.
    Suck säger jag bara
Svar på tråden Carola Häggkvist adopterar