Inlägg från: Mrs Smith |Visa alla inlägg
  • Mrs Smith

Ni som haft bruna flytningar i tidig graviditet

Jag är i v 5+5 och upptäckte ikväll att jag fått en ljust ljusbrun flytning. Är jätteorolig eftersom jag fick missfall förra månaden (förra cykeln) på bim+2.

Försöker bilda mig en uppfattning om vad en brun flytning kan betyda och kommer fram till att det kan gå i vilken riktning som helst. Skulle ändå villa se det svart på vitt, alltså i hur många fall går det bra och i hur många går det dåligt.

Hoppas så att lillisen vill stanna. Usch - jag som gått omkring och oroat mig för vad jag ska säga till min arbetsgivare och så händer det här.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som haft bruna flytningar i tidig graviditet
  • Mrs Smith

Tack för att ni ger mig lite hopp!

Jag har inte ont mer än den vanliga molvärken som började 5-6 dagar efter ägglossning.

Hoppas hoppas!

• Mrs Smith

Puffar lite på tråden - kanske finns det någon mer som vill dela med sig av sina erfarenheter?

• Mrs Smith

Jag har testat 3 gånger med cb digital:

första gången 3+4= gravid 1-2
    andra gången 4+2 = gravid 2-3
    tredje gången 5+0 = 3+ (då testade jag mitt på dagen och hade dessutom varit på toaletten bara någon timme innan)

Jag har ett cb digital kvar, kanske borde jag använda det.

• Mrs Smith

Tack alla för era svar! Ni vet inte hur mycket det hjälper till att lugna ner mig. Och vad glad jag blir att det har gått bra för så många av er!

• Mrs Smith

Snowflake06 - usch vad hemskt att du inte kan sluta tänka på det. Man kan inte rå för hur man känner. Hoppas att du får behålla din graviditet och att allt går bra.

• Mrs Smith

Snowflake06 - Fy, vad hemskt!  Men du, ibland måste man bara hoppa. Det är alltid bättre att känna till verkligheten. Jag hoppas verkligen att det går bra för dig och för alla andra som har det här problemet.

Jag ska ringa till en privat mottagning imorgon.

Vad bra förresten att så många har svarat på undersökningen och i tråden - fortsätt gärna svara. Tack alla som har gjort det hittills!

• Mrs Smith

En liten uppdatering: Mina bruna flytningar har inte gett med sig utan fortsätter fortfarande. Flytningarna har dessutom ökat i omfattning och är brunare. Jag hoppas att det ändå ska gå vägen. Har märkt att det kommer mer om jag anstränger bäckenbottenmuskulaturen tex går på toaletten eller lyfter tungt.

I måndags, alltså den 2 april, slog dock illamåendet till. Och det ger mig hopp. Men jag önskar inte ens min värsta fiende ett sådant illamående. Jag mådde så himla dåligt och hade sådana ångestkänslor att jag inte klarade av att göra någonting under hela påskhelgen. Har nu börjat med Postafen och det har blivit min räddning. Kunde gå till jobbet i morse och känner mig inte alls lika dålig som tidigare.

• Mrs Smith
    dezzon skrev 2012-04-10 17:51:08 följande:
    Jag är i vecka 14 nu går in i 15 o har haft bruna flytningar o ont hela dagen. Paniken blev enorm o ja har fått tid att kolla läget imon bitti. Hoppas på samma resultat som du!!!
    Usch vad jobbigt! Hoppas att allt går bra!
  • Mrs Smith
    dianmant76 skrev 2012-04-10 21:06:11 följande:
    Hejsan.
    När jag väntade min dotter (-11) blödde jag av och till dom första 3 månaderna. Inte klart blod utan mer brunaktiga flytningar . Så pass att jag fick ha binda ibland. Det slutade väl =)
    Denna graviditeten var det samma sak och det började i v 7. Går in i v 16 imorgon.
    Gjorde vul i v 8 och där fanns ett tickande hjärta så jag håller tummarna både för dig och mig =)

Jag vet inte om du menade mig, men jag tackar ändå! Behöver lite tummhållning just nu känns det som.

Vad härligt att det gått bra!
Svar på tråden Ni som haft bruna flytningar i tidig graviditet