Inlägg från: Två döttrar och en son |Visa alla inlägg
  • Två döttrar och en son

Ni som haft bruna flytningar i tidig graviditet

Hade tom rött blod i en av graviditeterna och i de andra två bruna flytningar.
    Det är jättevanligt och beror i regel på att livmodertappen blir mer blodfylld och känsligare och därför blöder det lätt. Sen så kan det komma lite gammal slemhinna också men det påverkar ju inte graviditeten.

Om man får ont och blöder mycket som men vanlig mens så brukar det betyda mf men finns tom de som haft så men ändå fått barn!

• Två döttrar och en son
    Mrs Smith skrev 2012-03-31 11:34:27 följande:
    Puffar lite på tråden - kanske finns det någon mer som vill dela med sig av sina erfarenheter?

Har du testat nåt mer?
    Om du gör det ser du ju om det blir starkare eller inte?  
  • Två döttrar och en son
    Mrs Smith skrev 2012-03-31 12:39:10 följande:
    Jag har testat 3 gånger med cb digital:

första gången 3+4= gravid 1-2
    andra gången 4+2 = gravid 2-3
    tredje gången 5+0 = 3+ (då testade jag mitt på dagen och hade dessutom varit på toaletten bara någon timme innan)

Jag har ett cb digital kvar, kanske borde jag använda det.
    Men då verkar det ju hitills ha gått helt normalt framåt!
    Tror inte det är någon fara. 
  • Två döttrar och en son
    Snowflake06 skrev 2012-04-01 16:05:09 följande:
    Jag har testat mig i fredags och idag har jag bruna flytningar igen... Det hade jag förra gången jag blev gravid men den slutade tyvärr med en MA i vecka 13.
    Jag hoppas verkligen att bebis stannar kvar och att jag kan njuta av att vara gravid nångång.. Det tar så mycket krafter från mig och min familj.. :( Jag går fortfarande hos kurator efter MA i november. Jag vet inte hur länge jag ska orka med det här.
    Ska ringa till BM på måndag och försöka få en UL tid eller nåt...

Oj.... Går du hos kurator för ett MA?
    Måste vart väldigt jobbigt för dig då.....

Jag har haft tre väldigt tidiga mf och ett MA i v12.
    Men jag mådde inte alls dåligt av det, hade det lite på känn eftersom jag mått "för" bra.    

Jobbigt att bli så nere pga ett ma....... 
  • Två döttrar och en son
    Snowflake06 skrev 2012-04-01 17:29:28 följande:
    Det är jätte jobbigt då jag inte kan sluta tänka det.. Och nu när jag är gravid så kommer ju allt tillbaka.. Det känns som dejavu och jag klarar inte av detta.
    Innan min dotter har jag haft två MF i vecka 5-6 men det kändes inte alls som det gör nu.. Nu är allting upp och ner.. :(
    Jag ska kontakta BM imorgon och har även tid hos kurator nu i veckan.. Måste bara prata av mig

Jobbigt....
    Vilken v är du i nu då?
    Hur mådde du i den graviditeten?
    Mådde du illa osv?
    För den gången jag fick ma så mådde jag inget illa alls och knappt nåt trött så jag misstänkte att nåt inte var som det skulle rätt tidigt, sen började det blöda i v 12 och då hade det stannat av 3 v tidigare.
    Nästa graviditet mådde jag däremot illa och var väldigt trött så då andades jag ut pga det + att jag fick göra vul i v 7.     
  • Två döttrar och en son
    Picazzo94 skrev 2012-04-01 18:11:33 följande:
    Jag hade bruna flytningar till och från i två- tre veckor. Kanske ännu längre. I vecka åtta kom det ut en stor blodig klump, på fredagkvällen. Mycket större än ett koagel. På måndagen fick jag efter mycket tjat en tid på gyn pga missfallsmisstanke. Läkaren såg att slemhinnan på livmodertappen var lite retad och undrade när jag tagit cellprov senast... Det var typ fem år sedan, så hon tog ett nytt. Sedan konstaterade hon också att jag väntar tvillingar (!) och att bådas hjärtan slog så fint. Dagen efter slutade de bruna flytningarna, en vecka senare kom provsvaret på cellprovtagningen där allt såg helt normalt ut och idag är jag i allra högsta grad gravid i v.17 med tvillingar. Kanske var det en trilling som kom ut där i v. 8...

Kan det ju ha varit.....
    När jag blev gravid efter ma så började det blöda lite tidigt och läkaren såg på vul att det blödde från en svart fläck i livmodern bredvid ett levande embryo (vår son ) och hon verkade ganska säker på att det var början till en tvilling som hade avstannat och därifrån kom blodet. Och det är tydligen vanligt att det från början är flerbarnsgraviditeter men att kroppen i de flesta fall gör sig av med det ena. 
  • Två döttrar och en son
    Snowflake06 skrev 2012-04-01 18:46:30 följande:
    Förra gången mådde jag illa, hade ont i brösten och kände mig hur gravid som helst.. Fick t o m kommentarer samma dag som jag skulle på Kub och fick reda på det hemska beskedet då jag också ville sluta andas..
    Jag hade BIM i fredags och testade mig igår och var hur glad som helst.. Och idag har jag bruna flytningar.. :(

Jag hoppas verkligen inte att det övergår till en riktig blödning för då vet jag inte hur jag hanterar

Vad hemskt! Gråter
    Förstår att det blev en chock......Rynkar på näsan

Hoppas att det går bra denna gången!!    

Du kan säkert begära tidigt vul denna graviditet pga ma....? 
Svar på tråden Ni som haft bruna flytningar i tidig graviditet