• Spants

20-25 runt Västerås?

Vet inte om det gills som ung, men jag är 23. Är väldigt yngst på öppna förskolan och föräldragruppen. Så tänkte kolla här om det finns andra mammor/pappor som inte är 30+.
    Jag är ganska nyinflyttad och har knappt några vänner som har barn, så skulle vara kul att prata med lite andra föräldrar i samma ålder  Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-11 20:30
    Spants - Sandy. har en dotter född Sep 2011

Lizzan89 - Lizz med dottern Thea, född 26 aug-11

Jazzica - Jessica med sonen Theo född 21 augusti 2009

Kramgotjej: Emma, två döttrar Lova född okt 08 och Melenie född okt 11

Melwsmammi - angelica, har en son född 09 och heter melwin

WasaE- Åsa med dottern Evelina, född feb. 09

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-13 12:07
    Anna haren son, kelian född i jan detta år

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-25 09:10
    Vår grupp på fb www.facebook.com/groups/410904882255095
    Nya som tittar in här får självklar också gå med i gruppen! :)

• Svar på tråden 20-25 runt Västerås?
  • Lizzan89

Jajjemen! Jag är 23 år och är också relativt nyinflyttad (mars 2010) , känner typ ingen här i stan .
    Bor på Hammarby tillsammans med sambon och vår dotter på 7 månader :)

Thea | 110826 | 4275 g, 54 cm <3
  • WasaE

Hej =)

Jag bor oxå i V-ås och har gjort det sen jag var liten (alltså uppvuxen här i v-ås).
    Idag bor jag på skiljebo med min sambo och våran gemensamma dotter E som fyllde 3år i februari.
    Jag studerar till lärare på högskolan så kommer vara färdig utbildad sommaren 2014! 

• Jazzica

Hej!
    Kul att lite folk nappar :D

Lizzan: hur kommer det sig att du hamnade här då? Vad gör du om dagarna? Mammaledig?

WasaE: va roligt med en 3åring till i tråden :)
    Vad för sorts lärare vill du bli?

• Lizzan89
    Jazzica skrev 2012-04-01 10:19:04 följande:
    Hej!
    Kul att lite folk nappar :D

Lizzan: hur kommer det sig att du hamnade här då? Vad gör du om dagarna? Mammaledig?

WasaE: va roligt med en 3åring till i tråden :)
    Vad för sorts lärare vill du bli?
    Bodde i Köping från början. Sen fick både jag och sambon jobb i Västerås och tröttnade på att pendla.
    Så då sökte vi lägenhet här istället. Nu är jag dock arbetssökande igen (och mammaledig), men sambon jobbar heltid så jag är mycket ensam.  

Just nu känns det inte som jag gör någonting om dagarna , förutom städar och pratar bebisspråk med dottern ;P Tar promenader om det är fint väder och så .

Vad gör ni andra? Känns som att fantasin tryter när man inte umgås med någon. ;P
  • Jazzica

Lizzan: ok vad jobbade du med innan då?

Jag förstår hur det menar! Jag bodde i Heby när sonen var mindre och kände inga där o det fanns inget att hitta på heller så det var att göra saker hemma :/

Jag pluggar till undersköterska och är färdig i maj, ska jobba på ett demensboende i Sala i sommar och söker samtidigt jobb och försöker bli gravid igen :D

• Spants

Gud vad glad jag blir att det fanns ett par stycken här! :D
    Kanske vi kan se till att träffas?

• Jazzica

Det tycker jag låret som en kul ide :)

• Spants
    Melwsmammi skrev 2012-04-01 06:33:09 följande:
    Hur länge har ni bott i västerås?
    Det finns en öppen förskola för unga föräldrar, den ligger på skallberget :)
    Har bott i Västerås sen i somras.
    Gör det? Vad roligt! Har du varit där något? Vad är det för ålder på föräldrarna där?
    Lizzan89 skrev 2012-04-01 09:44:59 följande:

Jajjemen! Jag är 23 år och är också relativt nyinflyttad (mars 2010) , känner typ ingen här i stan .
    Bor på Hammarby tillsammans med sambon och vår dotter på 7 månader :)

Är hon också född i September? :) Min lilla plutt är född 9de!
    Jazzica skrev 2012-04-02 10:04:27 följande:
    Det tycker jag låret som en kul ide :)
    Ja, det tycker jag! ;) Hur många vill ses, och när & vart? Vill ni ses hemma hos något, eller på stan nånstans?
  • Jazzica

Jag har min son torsdag-måndag så mån av dom dagarna passad bäst :) det spelar inte så stor roll vart vi ses, det beror väl på vädret lite oxå :)

• Lizzan89
    Jazzica skrev 2012-04-01 22:30:20 följande:
    Lizzan: ok vad jobbade du med innan då?

Jag förstår hur det menar! Jag bodde i Heby när sonen var mindre och kände inga där o det fanns inget att hitta på heller så det var att göra saker hemma :/

Jag pluggar till undersköterska och är färdig i maj, ska jobba på ett demensboende i Sala i sommar och söker samtidigt jobb och försöker bli gravid igen :D
    Jag jobbade på Café Gränden nere i centrum fram till aug 2010, sen har jag jobbat på en äggproduktion ute i Skultuna/Munga fram till jag blev mammaledig. :) Nu får vi se vad jag hittar på i höst, om det blir tillbaka till Munga eller vad som händer.

Vad kul att ni försöker igen, spännande! Din var 3 år va? Vi hade också tänkt vänta ungefär till dess innan det är dags för nästa :)
    Spants skrev 2012-04-02 10:33:43 följande:
    Är hon också född i September? :) Min lilla plutt är född 9de!
    Nej, näästan! Hon är född 26e augusti , så nu är hon 7 månader och 1 vecka .
    Haha, känns sjukt och skriva det. Galet vad fort det har gått!
Svar på tråden 20-25 runt Västerås?