FekalieEmpyrium skrev 2012-03-30 13:38:35 följande:
Det gnälls som vanligt över att folk inte motiverar sig. Min uppmaning till deltagarna blir då. Motivera själva. Varför ska jag rösta på dig? Personligt eller rent generellt. Vem och varför borde rösta på just dig?
S.V.A.R.A !
Jag kopierar checklistan från förra omröstningen:
Rökande gravida - Inte önskvärt, men inget ämne jag engagerar mig i
Sömnmetoder för spädbarn - Nästan alltid onödigt och ofta grymt. Kan i vissa fall jämställas med barnmisshandel.
Dagis - Barnförvaring för familjer där båda föräldrarna jobbar. Kan dock också vara en livräddare för barn i dysfunktionella familjer.
Homosexuella äktenskap - Nix! Det räcker med registrerat partnerskap.
Skolavslutning i kyrkan - No problems! Trevlig lokal med tradition.
Ersättning eller amning - I första hand amning. Ersättning är till för de mammor som inte kan amma eller de barn som inte kan dia.
Samsovning - De flesta spädbarn mår bäst av det. Dock inte alla.
Koppeltvång eller inte - Japp! Vi har blivit hundbitna så det räcker.
nationalsång - Inget fel på den väl?
flytningar - Ointressant ämne!
analsex - Den som vill ägna sig åt det får gärna göra det, men var snäll och berätta inte detaljerna för mig!
amning och alkohol - Det är jag emot. De nya forskningsrönen är bara just de senaste. Vad de kommer fram till nästa år vet vi inte, men ingen kan övertyga mig om att det är vare sig för barnets eller mammans bästa i alla fall.
Föda barn med kejsarsnitt - En språkfråga. Nej, jag säger inte att man föder när man snittas, lika lite som jag kallar en bil för cykel.
LCHF - Ännu en galen diet. Det finns säkert några få med fel på ämnesomsättningen, som mår jättebra av att i längden äta LCHF, men de flesta gör det inte. Alla dieter som utesluter potatis är förresten helgalna i mina ögon!
Familjeparkering - En fråga för stadsbor. Det är inte jag, så jag har följaktligen ingen åsikt.