Inlägg från: Mrs Green |Visa alla inlägg
  • Mrs Green

Förskoleklass

Vi har låtit dottern vara hemma en dag vid ett par tillfällen. Men vi jobbar ju varje dag så det är bara några gånger när mormor velat göra något speciellt med henne en vardag som det har varit aktuellt att ta ledigt. Då tycker jag man kan passa på att göra det eftersom det är sista året man har den möjligheten. 

• Mrs Green
    SOL123 skrev 2012-03-29 06:43:40 följande:
    Jag känner att eftersom man säger att det är skola så borde barnet lära sig att man inte får vara ifrån skolan. Blir svårt att förklara i ettan sen att nu får du inte vara hemma längre,..
    Du måste ju inte säga att det är skola i förskoleklassen, för det är det ju faktiskt inte riktigt... det går säkert att förklara att förskoleklassen är som en blandning mellan skola och dagis, men från 1:an är det skola och då är man där varje dag.

Däremot tror jag inte det är bra att regelbundet vara hemma samma veckodag. Det är nog ganska vanligt att de har någon form av schema även i förskoleklassen, t.ex. att man övar på bokstäver på måndagar, matte på tisdagar och har utflykt på onsdagar... då är det ju synd att missa samma del varje vecka.
Svar på tråden Förskoleklass