Gravid, ändra kost & gå ned i vikt
Ja men blodpudding är bra för att det är mycket järn i vilket jag behöver nu :) Jaså, tack för det tipset på omelett :) Det ska jag absolut prova.. Ärtsoppa tycker jag inte om. Blä :P Hur är det med bruna bönor?
Ja men blodpudding är bra för att det är mycket järn i vilket jag behöver nu :) Jaså, tack för det tipset på omelett :) Det ska jag absolut prova.. Ärtsoppa tycker jag inte om. Blä :P Hur är det med bruna bönor?
Självklart får du vara med! :) Ju fler, desto roligare. Jag har också ångest över vägning men det är mest för att BM "klagar" flera ggr om fast jag redan vet om problemet.
Dock ska det bli intressant att se sen nästa gång om jag gått ned nå. Det är ju min andra grav och jag är nu i vecka 24, har bara vart på ett besök hos BM och det var inskrivningen (då vägde dom mig inte ens) så jag har ingen koll på vad jag väger i dagsläget. Mammas våg litar jag inte på men den säger 95 ungefär, kommer inte ihåg exakt. Var ett par veckor sen jag vägde mig nu..
Men häng på här då så kämpar vi ihop ;)
Jag slutade bara tvärt med godsakerna och är inne på dag 2 nu utan läsk, kakor och godis :) Det går förvånansvärt bra även om jag är sugen på någon chokladbit. Jag är inte stenhård på mig själv, jag har några russin i muslin tex.
Prova ät var 4e timme, det var faktiskt god smak på kesellan när man blandade i fun light saft med smak av wild berries plus att jag hade lite müsli i också :) en söt smak! Och kesellan är väldigt mättande tycker jag, bra mellanmål :))
Ps: önskar dig lycka till med!! :)
Nä det har inte jag heller. Fredagsmyste med sambon idag, fuskade (efter 2,5 dag) med oboy och macka. Och jag kan säga såhär! Inte igen. Mjukt bröd
Jag förminskar inte mitt fuskande, var inte så att jag vräkte i mig av något. Jag är faktiskt väldigt glad att jag känner som jag gör, att jag inte vill äta det där mer. Kan unna mig något annat gott när jag förtjänar det men inte det där.
Jag kommer inte äta mer skit på ett bra tag framöver och eftersom jag vet hur jag alltid varit så är jag stolt över mig själv, att jag äntligen kommit till insikt med detta :) Det kan ingen ta ifrån mig. Jag är inte tjock, men jag vet att jag kommer att bli om jag fortsätter. Och det tänker jag inte riskera!
Eller okej, jag tycker inte att jag är smal men jag ser inte ut som en Michelin gubbe än ;) Men visst, jag känner mig tjock.
Och en sak till, jag startade denna tråd för att man ska få berätta om allt. Misslyckanden, framgångar, fusk eller inte fusk :) Jag vill inte att någon hoppar på en person och blir förbannad för det hjälper ingen. Stötta och ta nya tag, det tycker jag låter bättre :) Alla lyckas inte från början till slut på första försöker men det gäller att man inte ger upp. Du sa själv att du varit "tjock" ett par gånger så du om någon borde väl veta :)
Jag förstår hur du tänker, självklart. Men detta är mitt första försök att äta annorlunda, och javisst jag vet att man inte ska äta tex godis osv under första månaden. Dumt av mig! Jag säger inte att det är okej att fuska, jag säger bara att alla gör misstag men man lär sig av sina misstag.
Mitt misstag var att komma hem jätte hungrig.. Och tog det sambon plockat fram.
Ja jag tycker det är skit svårt att planera måltider sådär.. Jag måste anpassa dom dag för dag eftersom jag aldrig vet hur dagarna ser ut med lillan. Men antar att det blir bättre efter ett tag när man kommit in i det. Mest svårt tycker jag det är att komma på vad man ska äta, jag har ju ingen fantasi direkt..
Hjälper han till att göra mat? För så är det tyvärr inte här hemma. Min sambo är jätte duktig på mat men det blir i 98% av alla gånger marinerat kött, bea och pommes när han lagar mat.. Han gör god mat men oftast väldigt fet mat istället.
Jag åt soppa i fredags till lunch, slängde ett öga på kalorierna med. Champinjonsoppa älskar jag så köpte en påse med det och en mexicana(?)soppa, den var sådär. Man håller sig inte mätt så länge heller.. Imorgon blir det en omelett till lunch tror jag.
Jo det går :) Har dock inte vägt mig och det känns inte direkt som att jag gått ned. Men det är bara fortsätta kämpa. Jag har haft problem med mitt blodtryck så jag har inte orkar gå någon långpromenad på ett par dagar :( Jag är så onormalt trött men nu ska jag börja med järntabletter och hoppas på att jag blir piggare. Ska försöka få i mig järnrik kost också.. Man tappar allt när man mår så dåligt som jag gör. Helst vill jag bara sova dygnet runt :(
Hur går det för alla? Jag har gått ner 4 kg men måste anstränga mig mer, känns som jag inte förtjänat att gå ner dom kilona :P Men jag fortsätter. Tänker inte ge upp, hur många ggr man än känner att man svikit sig själv så tänker jag ALDRIG ge upp :)
Jag äger ingen våg men kanske ska skaffa en ;) har vägt mig hos min mamma de andra gångerna men litar inte helt på den vågen! Men kör på ni så får vi se om jag köper en våg. Får antagligen väga mig hos BM när jag ska dit! Har inte rört mig mycket senaste tiden men får sätta igång igen :) ät var 4e timme så ska ni se att sötsuget minskar, det funkade på mig :)
Kesella lätt, blanda i lite fun light med smak wild berries och ev lite bär/müsli som mellanmål! Väldigt sött
Jag hade gått ned 5 kg när jag vägde mig hos BM :) Var då i vecka 27 och är nu i vecka 30. Hade gått upp sammanlagt 6 kg under denna grav. Har varit sjuk i en månad nu och har inte kunnat tagit promenader eller så :/ har säkert gått upp något kilo igen men tar tag i det så fort hälsan tillåter. Hur går det för er??
Alltså, jag vart förvånad själv eftersom jag faktiskt har slarvat och fuskat! Jag började ju med att äta mellanmål, alltså jag åt var 4e timme. Jag slutade med det mjuka brödet till frukost och åt hårdbröd istället.. Eller fiberrik havregrynsgröt med lingonsylt. Omelett till lunch eller något annat enkelt. Middag åt jag vad som helst..
Lätt kesella tycker jag var ett bra mellanmål, särskilt när man hade i fun light saft och lite bär eller müsli. Det är så pass sött och mättande så är man sötsugen är det sjukt bra att äta det :)
Sedan gick jag ju varje dag, innan jag åt lunch (åt en banan eller annat mellanmål innan jag gick) så lillan fick somna i vagnen innan dagis så då vart det väl 45 min promenad nästan varje dag.
MEN, det här höll jag inte i länge! Jag tror jag har gått upp igen men jag blev sjuk och är FORTFARANDE sjuk! Har varit det i ÖVER en månad nu. Jag hostar, har förkylningsastma och jätte täppt i näsan. Börjar fundera på om jag är pollen allergisk! Så därför har jag inte kommit ut på mer än typ 2 st 20 min promenader på 1 månad.
Och när jag varit sjuk och går hemma så ÄTER jag heeeeeeela tiden! Jag äter när jag blir uttråkad. Ska till BM idag, får se om jag får väga mig. Men jag ska ta tag i alltihopa igen och börja om så fort jag känner mig bättre. För som det är nu så orkar jag inte promenera, börjar hosta efter att ha gått ute i 10 minuter :( Fast det är ingen ursäkt till att missköta kosten heller! För äta rätt kan man ju göra även när man är sjuk. Men ja.
Prova att inte äta efter kl 19 på kvällarna, bara frukt isåfall. Ta en timmes promenad varje dag! Om det regnar eller så kan du ju åtminstone gå 30 minuter. Och ät var 4e timme! Mellanmål kan ju vara alltifrån kesella, frukt eller liknande :) Jag är inget proffs på detta eftersom jag inte vet själv vad som hjälpt mig, haha ;) Men prova det!
Och just ja: Jag slutade med läsken på vardagarna!!
2 kg hade jag gått upp nu så det får fan inte bli 1 kg i veckan! Men bebis växer
Dumma telefon! Skriver fr dator sen :P
Jag kommer hem ifrån jobbet till kl 22 och har inte ätit mat sedan runt 14-15 tiden så jag är också skit hungrig på kvällarna. :/ Men jag tänker att jag ska börja med att inte äta efter kl 19 efter graviditeten osv. Hålla mig till fruktsallad eller liknande men inte mat eller bröd.