• Tirja

Gravid, ändra kost & gå ned i vikt

Åh jag skulle gärna få lite tips också, äter bra men stoppar i mig massor med godsaker där i mellan.
    Behöver kanske mest pepp och se att man inte är ensam!

Gick upp 40 kg med första bebisen och gick ner 42 kg på 18 månader (MED MASSA SLIT det va ingen lätt resa) och har nu i v 24 gått upp 15 kg redan :( Fast jag ansträngde mig, fram till v 14 eller något sånt, är efter det som allt bara kom och sög fast på min kropp! (jag har en 20 kg övervikt även fast jag hade gått ner alla gravkilon så jag va inte smal sen innan) jag vet ju att jag kommer gå  upp som mest framöver :(

Jag behöver verkligen tips på vad jag ska göra mot socker suget!

Men något jag verkligen kan tipsa om ( om ingen redan skrivit det) är att göra matsedel för hela veckan, det gör jag och det underlättar otroligt att redan veta vad man ska äta till middag hela veckan. Och att alltid ha sallad, grönsaker till! Då blir det inte så stressigt när man kan förbereda maten eller ta fram det man ska använda i tid så det är tinat och bara att starta med maten!

Jag brukar (när jag hinner) göra havregrynsgröt och blanda i frysta hallon medans jag kokar den, blir super gott och man behöver inte ha någon sylt på ^^ I morse provade jag med att ha lite skivad banan på och det va väldigt gott, nu är jag less för vi inte har någon banan hemma ^^ Ska prova och riva äpple till gröten  imorgon :)

Önskar er lycka till (även mig själv för jag vet hur svårt det är för mig att låta bli sockret här hemma)

• Tirja
    mammatillnovalie skrev 2012-03-29 23:55:48 följande:
    Jag slutade bara tvärt med godsakerna och är inne på dag 2 nu utan läsk, kakor och godis :) Det går förvånansvärt bra även om jag är sugen på någon chokladbit. Jag är inte stenhård på mig själv, jag har några russin i muslin tex.

Prova ät var 4e timme, det var faktiskt god smak på kesellan när man blandade i fun light saft med smak av wild berries plus att jag hade lite müsli i också :) en söt smak! Och kesellan är väldigt mättande tycker jag, bra mellanmål :))
    Ja jag försöker med det men jag har ingen självdisciplin när det kommer till godsakerna haha! Men sjukt bra att du klarar det :D

Okej jag klarar inte av kesellan alls, försökte flera gånger när jag tränade som mest, men kanske ska ge det ett försök till :)
  • Tirja

Jag går inte ner, men har ingen motivation heller.
    Får inte träna, inte ens gå i onödan :( Har redan elaka förvärkar som ställer till det otroligt mycket så fort jag anstränger mig för mycket.
    Eller stressar, så jag får skärpa mig lite med maten bara och hoppas att jag inte går upp för mycket och ta tag i det hela när räkan kommit ut!

Hoppas det går bättre för er :D

• Tirja

Jag har gått upp ca 15 sen jag vart gravid :( minst
    Den här helgen har inte gått bra alls, så från och med måndag har jag socker förbud!
    Får hoppas man stannar!
    Går in i v 27 på måndag! Så det är ju ett par veckor kvar :S
    Men men man kan ju alltid gå ner sen om inte annat!

• Tirja

90,2 kg stod vågen på för mig idag FörvånadGråter
    Men det är väl en bra putt i röven antar jag.
    Idag börjar mitt liv utan socker, hur ska det gå?
    Kommer vara på världens sämsta humör hela veckan!

• Tirja

För mig går det inge vidare :P
    Men jag har insett att det spelar ingen roll hur mycket jag försöker just nu eftersom jag inte kan träna, jag får ta tjuren vid hornen när jag har fått bebisen.
    Försöker att inte äta så mycket onyttigt iaf!

Svar på tråden Gravid, ändra kost & gå ned i vikt