Gravid, ändra kost & gå ned i vikt
Åh jag skulle gärna få lite tips också, äter bra men stoppar i mig massor med godsaker där i mellan.
Behöver kanske mest pepp och se att man inte är ensam!
Gick upp 40 kg med första bebisen och gick ner 42 kg på 18 månader (MED MASSA SLIT det va ingen lätt resa) och har nu i v 24 gått upp 15 kg redan :( Fast jag ansträngde mig, fram till v 14 eller något sånt, är efter det som allt bara kom och sög fast på min kropp! (jag har en 20 kg övervikt även fast jag hade gått ner alla gravkilon så jag va inte smal sen innan) jag vet ju att jag kommer gå upp som mest framöver :(
Jag behöver verkligen tips på vad jag ska göra mot socker suget!
Men något jag verkligen kan tipsa om ( om ingen redan skrivit det) är att göra matsedel för hela veckan, det gör jag och det underlättar otroligt att redan veta vad man ska äta till middag hela veckan. Och att alltid ha sallad, grönsaker till! Då blir det inte så stressigt när man kan förbereda maten eller ta fram det man ska använda i tid så det är tinat och bara att starta med maten!
Jag brukar (när jag hinner) göra havregrynsgröt och blanda i frysta hallon medans jag kokar den, blir super gott och man behöver inte ha någon sylt på ^^ I morse provade jag med att ha lite skivad banan på och det va väldigt gott, nu är jag less för vi inte har någon banan hemma ^^ Ska prova och riva äpple till gröten imorgon :)
Önskar er lycka till (även mig själv för jag vet hur svårt det är för mig att låta bli sockret här hemma)