ricinolja?
Hej!
Är det någon här som har testat ricinolja? det sägs ju vara bra för håret om man vill ha längre hår, någon som har lite erfarenhet av detta? :)
Hej!
Är det någon här som har testat ricinolja? det sägs ju vara bra för håret om man vill ha längre hår, någon som har lite erfarenhet av detta? :)
Jag vill också veta mer!
hemskt att applicera, kliade, svårt att få bort från händerna, luktade illa..
Lätt att schamponera bort iaf..
Har testat rincinolja, eller håller på att testa.
Man kan inte veta om det funkar för man testat själv, för vissa säger att det gör det och andra inte.
Så köp en flaska, det är skitbilligt.
På mig fungerar det. Håret känns mindre slitet, tjockare och fräschare. Längden är svårt och säga,
efter som jag andvänt den 3 ggr. Men tror att det har växt mer, känns så!
Ögonfransarna har växt, det är det inget snack om!
Pröva,
Jag har provat. Googlade runt på engelska/amerikanska sidor innan jag provade. (Det heter förövrigt Castor Oil på engelska). På många engelskspråkiga sidor föreslås det att sova med ricinoljan i håret, vilket jag gör. Sen tog jag också rådet att använda bakpulver för att få bort oljan (innan jag schamponerar)
Jag tror att det är massagen som gör håret längre, det har blivit lite tunnare, men oändligt mycket blankare av oljan.
Ögonfransarna ser längre och fylligare ut än nånsin.
Vart köper man det? Har aldrig hört talas om detta innan - måste testa! =)
Jag har testas, gjorde 5 "behandlingar" men ångrar det otroligt eftersom jag fick mjäll, har aldrig haft det förut, så jag slutade använda det. Det tog två månader innan mjällen försvann...
Har det på ögonfransarna, märks betydlig skillnad!