Inlägg från: Roxannne |Visa alla inlägg
  • Roxannne

Tvingas välja mellan familjen och hästarna?!

FMG skrev 2012-03-30 16:35:12 följande:
    Hade min sambo ställt liknande ultimatum på mig hade han inte längre varit min sambo.
    Då hade han valt åt mig.
    Jag har inte längre några hästar, men hund som betyder i stort sett allt för mig.

Min sambo är inte direkt glad i att jag lägger så mycket pengar på träning och tävling varje månad och han förstår inte varför hunden inte kan äta billigt foder från Coop för 199 kr i månaden istället för färskfoder som går på en femhundring. Jag vet att det stör honom, men han vet också att om han någonsin får för sig att kräva att jag gör mig av med hunden eller ber mig att inte skaffa en ny när nuvarande gått bort eller inte är tävlingsduglig längre är han passé. 
    Jag håller med. Min sambo hade aldrig andats att jag skulle göra mig av med mitt sto, även om han tycker att det kostar skjortan. Han har inget större intresse i hästar alls, men det som gör mig glad gör honom glad har han sagt. Han sade inte ett pip när jag bestämde mig för att betäcka henne (på grund av skada som gör att hon inte kan ridas). Så nästa år har jag förhoppningsvis två hästar, men jag vet också att han skulle aldrig försöka få mig att sälja någon av dem.
Svar på tråden Tvingas välja mellan familjen och hästarna?!