Inlägg från: Marlin16 |Visa alla inlägg
  • Marlin16

Hjälp mig med dressyrsadel

Vad roligt. Santa Cruz är en blygis som står sig väl bland dyrare konkurrenter men denna är till ett bättre pris. Vad låg denna på i pris?

• Marlin16

Låter bra, o hoppas att du inte fastnar för mycket. Alternativet är å köpa ett gäng nya- oskodda ridbyxor

• Marlin16

Se det som så att den kommer vara välvårdad för du lär sköta den som ett barn.

• Marlin16

Jag tror oxå den är prisvärd.
    Jag trodde jacsons sadlar var Knights, men jag kan ha helt fel där. Dom är något högre i pris. Dom är väldigt sköna, jag satt i en "Jacson" på globen förra året o tyckte bra om den!

• Marlin16

Just det, jag ska till Strömsholm om knappt 3 veckor så det blir perfa. För det är sambon som behöver en 18 tums, och nypris på S C är ju så bra. Han ska byta från Isabellen och behöver en större för samma pengar m samma egenskaper... Så denna tråden gav mig bra tips här. För S C sadlarna ser man ju inte så ofta att jag iaf glömt bort och leta där...

• Marlin16

Härligt!!
    Ja det blir spännande!

Jag är ridsugen med. Red senast i februari och nu är jag nyförlöst m kejsarsnitt. Så jag får väl vänta till juni eller nåt..
    Tur i oturen att tävlingshästen inte står o väntar. Han har förändr på strålbenen och hovbroskförbening båda fram. Så jag letar efter en ny.. Jag har ju gott om tid att leta iaf...

• Marlin16

Ja det är så himla synd. 7 år och gått falsterbo och Flyinge som dressyrhäst som 6-åring.. För tillfället så är han halt och nu får sommaren utvisa om vila gör hon alls ridbar
    Jo dressyr är grejen. Vill ha en likadan Han var en blivande GP-häst o helt perfekt..

• Marlin16

Tyvärr är förändringarna så stora att det handlar om promenadhäst eller himlen

Ridfobi, vad grundar sig den i?
    Men en ny sadel kanske ger bra inspiration? Inte press hoppas jag!

• Marlin16

Oj vad märkligt! Har det en grund i att nåt har hänt eller är du bara rädd om hästen?

• Marlin16

Men oj, vad trist!
    Vi provade sadeln till vår häst. Den låg bra, kanske lite rymlig i vidden bara. Men Erik satt inte bra i den. Han blev väldigt ansträngd i sätet och hade svårt att komma till avspändhet.

Men jag vet en Bates Isabell Werth till salu

Svar på tråden Hjälp mig med dressyrsadel