Inlägg från: bonsai |Visa alla inlägg
  • bonsai

Hjälp mig med dressyrsadel

Åk till en sadelprovare eller ta ut en till stallet. säg vad du har för budget så hittar dom en ny eller begagnad sadel som passar dig och din häst perfekt. sadeln är det absolut viktigaste för hästen så jag skulle inte hålla på att mixtra själv. våran häst som du ser på bilden var svår att hitta sadel till. det fanns två på hela stället som passade.. tyvärr kostade dom skjortan men vi hade inget val då hon fick ont av alla nadra sadlar. dit vi åker får man provrida sadlar som dom provar ut åt en tills man hittar en som sitter som gjutet och passar ryttaren också. vi åker till ett ställe nära arlanda som heter Mustang.

• bonsai

Jag kan ju säga att vi köpte både hopp o dressyr sadel den gången. Båda nya av märket whitaker.. Svindyrt va ordet. Vi hade en dyr sadel som inbyte som tur var.. På Solna, kan man provrida sadlarna där? Det är jätte viktigt tycker jag. Jag rekommenderar mustang eftersom du verkar bo i Sthlm området. Där har vi som sagt köpt många sadlar till 4 helt olika slags hästar, från connemara, halvblod o dessutom shire korsning!

• bonsai

Även om du får låna hem sadlar är det ju svårt som outbildad sadel provare att se att sadeln verkligen passar. Därför rekommenderar jag att kunnig sadelprovare ser dig o hästen med sadeln. Bor du i Uppsala tar det 1 timme till mustang vilket det kan vara värt. Men det är bara min åsikt. Hoppas du hittar en sadel som passar!

• bonsai

Det tycker jag är en utmärkt ide! Säg till när du varit där så vi får höra hur det slutade!

Svar på tråden Hjälp mig med dressyrsadel