Inlägg från: cajsasmamma |Visa alla inlägg
  • cajsasmamma

Hjälp mig med dressyrsadel

Är det en beg. eller ny sadel som du letar efter?

Jag har haft  County Competitor till några av våran kallblodstravare. Skönaste sadeln som finns och den passar många olika slagshästar.

• cajsasmamma
    Pallas skrev 2012-03-26 13:43:49 följande:
    Tack för era svar! Ny eller begagnad spelar ingen roll, bara sadeln passar hästen och mig. Jag tänkte ta ut en sadelprovare som kan komma med 10-15 sadlar, men det är ju inte fel att undersöka vilka modeller och märken man helt kan utesluta från början. Wintec går tex bort helt, de är för svängda allihop.

cajsasmamma: Competitor har jag kikat lite på, faktiskt, den ser ut att kunna vara rak nog och den ser skön ut för ryttaren. Men jag antar att man inte vet förrän man provridit ordentligt. 

Är det någon som har erfarehet av Sadelmagasinet i Solna? De har flera sadlar inne nu som jag är intresserad av. 

Det är bra att höra sig för innan men som sagt det viktigaste är att sadeln passar hästen.

Tyvärr har jag ingen erfarenhet av Sadelmagasinet i Solna. 
  • cajsasmamma
    Pallas skrev 2012-05-07 14:56:25 följande:
    Men faan! Hästrackaren har varit knackig som tusan i 2½ vecka nu, så i dag hade vi tid på kliniken för att utesluta skada. Nog fan visar det sig att det är sadeln som inte passar. När vi lade på en annan sadel i ridningen försvann "hältorna" på inner fram.

Då blir det till att börja leta igen. 

Ajf*n!!! Inte alls skoj!!! Lycka till med letandet!

Men var du inte hos en riktig sadelutprovare?   
Svar på tråden Hjälp mig med dressyrsadel