Rädd för att jag inte kommer kunna föda vaginalt :(
southern:Förslåt men ''den e skapad till att föda'' det var klumpigt sagt.
Ts prata med din bm om hur han/hon tycker och sen ska du prata med en kunnig överläkare och be om kontroll och tul snabbt innan det skulle bedömma något som är omöjligt.
Jag vet vad jag pratar om nämligen.
Jag har fått 3 stora barn en födde jag vaginalt okej storlek v 41+1 föddes hon och var 4140g men allvarliga komplikationer och blev klippt och sugklockan va framme och sydd många härliga styggn.
Hennes hjärta gick snabbt ner och jag svimmade.
Andra så vägrade man ge tul och allt blev sent v 41 fick jag tul som vissade sig att han var 4885g jag blev undersökt öppnen 2½cm men omogn tapp.
Läkaren sa NEJ till att föda vaginalt då det skulle bli allvarliga komplikationer för kvinnans kropp typ fasna och underlivet och inne i magen skulle gå sönder.
Och att han skulle kunna vara större än han igentligen var.
2 dagar efter fick jag planeradsnitt v 41+2 allvarliga komplikationer ochhan var större nämligen 5810g och 62cm mitt liv stod i spel i 2 dagar/nätter ..
Men han hade det bra.
Tredje såg man också nu att han var stor så jag fick tul redan v 35+5 som vissade sig att han var 3890g !!
8 dagar efter gjorde man planeradsnitt v 37+5 kom han alltså ut 2 veckor innan BF och han var 4150g så enligt överläkarna skulle denna pojke vara 5,600g ..