• Anonym

Har min 4 mån bebis tecken på autism???

Jag var också väldigt orolig för min första son som var sen. Han varken log eller skrattade förrän han var omkring fyra månader, och sedan fortsatte det med att han var sen med både det ena och det andra. Men det var framförallt att han inte alls log som oroade mig. Han var född i v36+0, rejäl för sin ålder och fullt frisk vid födseln.

Idag är han en fullt normal sjuåring som pratar, skrattar, läser, skriver, räknar, hoppar, klättrar och springer. Men han är en allvarsam kille. Han är inte den som lätt skrattar och ler. Han var sen med att gå och mycket sen med att prata (2,5 år innan han sa mamma eller pappa), men det är ingenting som märks på honom idag. Han utvecklas precis som sina klasskamrater och är väldigt duktig på vissa områden som matematik och att konstruera saker såsom byggsatser.

Din flicka var ju dessutom en aning tidig även om det inte var mycket och alla barn är sina egna personligheter. Det är bra att du går till en läkare för att stilla din oro, men du kommer säkert få beskedet att din flicka är precis som hon ska vara.

• Anonym

Många autister jag jobbat med var före i utvecklingen som små men ville ej ha närhet. 

Svar på tråden Har min 4 mån bebis tecken på autism???