Ni som lät/låter bebis amma så länge han/hon ville på natten....
Hej! Jag har kommit till den punkten att jag inte orkar amma mer på natten :( det gör så ont i mitt hjärta då jag alltid önskat att hon ska sluta självmant!
Hon är ett år nu och helt tokig i bröstet. Ammar mest på natten, ibland på dagen när hon sover inne. Men nätterna börjar kl. 19 ju! Sen är det minst en gång i timmen, får hon inte bröstet då så vaknar hon och är förbannad och är vaken i 2-3 timmar tills hon kan somna om vid bröstet igen. Nu har hon dessutom börja måste ha bröstet i munnen nära på hela natten och hon låser greppet med tänderna..
Jag är så trött och ledsen, hon skulle ju sluta själv när hon var redo! Dessutom ska hon börja dagis i januari, och jag är livrädd att det blir för mycket för henne. Hon vill bara vara med mig, barnvakt (mormor, farmor) funkar inte ens en kvart..
Min man säger att jag ska sluta amma för att han ser hur det tär på mig och han har tagit ledigt för att ta första nätterna men allt känns bara fel.
Förlåt om jag snor tråden lite, men finns det någon klok som kan ge mig lite synpunkter på hur man kan göra i ett sånt här läge?