• Ann Lis

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Terese L: Ja  hormonöverflöd har du garanterat och det blir riktigt skönt att bli av med lite sånna ;)

Är också lite avis på förstisarna, för även om det är lika stort mirakel vilket barn man än får så är ju första något så unikt och speciellt så den kännslan saknar jag ibland.

Jag var inte alls så här less på graviditeten när jag väntade ettan även om  jag hade en del krämpor då me, som mkt vätska mm , (har inte varit så här less under någon av mina 5 tidigare grav för den delen) all planering och alla inköp och packning av BB väskan var klar långt innan  det behövdes  och jag svävade på rosa moln hela tiden hade inte en tanke på att bebisen  skulle komma före BF datumet även om jag längtade sjukt mkt efter innehållet i magen, jag var bara 16 år när jag blev gravid och egentligen bara en snorunge, men den snorungen mognade med graviditeten och blev en fullfjädrad , mogen och ansvarsfull mamma, nu väntar jag mitt 6 barn och fyller 30 i juli, helt sjukt så fort tiden går minns min första grav och kännslan jag hade som om det vore igår.... 

• Ann Lis

Julia82: Jag har inte förberett mig nästan något alls, de jag har gjort är at: köpa vagn, bilstol och precis börjat köpa in små första kläder. 

Barn- rum blir det inte förrens barnet fyllt minst 1 år vi har gjort lika med alla 5 dom har sovit i spjälsäng på vårat sovrum första året sen flyttat antingen ihop med syskon eller till eget rum.

Riktigt fint rum ni gjort ser sååå mysigt ut!!!

Vi har  oxå hållit på att renovera huset nu under graviditeten , usch  vad rörigt och skitigt det blir vi har oxå fått ny el dragen  mm , har renoverat köket, tv- rummet och ska försöka hinna med hallen innan bebis kommer men vi får väll se hur det blir med det....      

• Ann Lis

Hello girls!!

i natt har jag haft förvärkar from hell, nästan hela natten , lyckades sommna men vaknade flera ggr av att värkarna var så pass onda, nu har det dock "klingat av". Anledningen till värkarna kommer troligtvis från att vi hade sex igår kväll för ca 20 minuter efter sexet så började värkarna, så nu blir det inge mer sådant får våran del innan förlossningen, jo som "färdknäpp" för att få igång förlossningen när BF närmar sig, för detta skulle mkt väl kunna vara det sista som behövs för en mogen tapp för att förlossningen ska starta.

Har aldrig tidigare varit med om detta och då har vi haft sex under alla graviditeter även på slutet....

Någon som känner igen sig!!??       

• Ann Lis

Ingen väska packad här heller, men jag har börjat i alla fall, väntar på en tunn overall som jag beställt, nappflaska, nappar, "trosor" , små mössor mm smått och gott, paketat är skickat nu i alla fall så det är på väg hem hit, dock har jag inte packat något åt mig själv än, vet inte va jag ska lägga i heller, använder ju de sköna kläderna som jag vill ha med på BB och strosa runt i så det blir de sista jag packar ner.....

Nu går tiden sååå segt, vill att min lilla bebis ska komma ut  nu!!!!! Fast jag skulle helst inte vilja föda ut den, börjar tänka mer och mer på förlossnings smärtan nu, HUA!!!!!  

Idag har jag världens ryggvärk, höll igång lite för mkt igår och de får man ju surt sota för dagen efter, har oxå sjukt ont i fötterna idag gör ont  varje steg jag tar, mkt vättska i dom, hoppas jag slipper sammla på mig massa mera sånt nu på slutet....

Butterflie: jag äter oxå sånna goda tabletter, har jag gjort varje grav, vad är det för papper du ska ha me??

Jag behöver endast ha med mig mitt leg, resten  finns ju på datorn.        

• Ann Lis

Ok då förstår jag, varför du får ta med papper, nej inga papper alls ska med här, allt finns på datorn, förrut var det blodgrupperings papper mm men inte längre utan bara legitimationen och det känns ju bra , ju mindra att tänka på desso bättre. :)

Vi har bara ett BB här att välja på eftersom dom lagt ner ett, så dom har all info via datorn.  

• Ann Lis

Några tips kommer här: 1-2 uppsättningar bebiskläder ( att ta på hem), filt till bebisen, mjukisbyxor, leggings, långkallsonger eller liknande till dig att mys runt i under vistelsen, kortärmad tröjja, skjorta, eller dyligt till överkroppen, inneskor/tofflor, 2st amnings bh, amningsinlägg, hygienartiklar, kamera, självklart legitimationen, cd-spelare, lite godis ska jag he me hehe.

Finns säkert massor av saker mer att ta med eller så vill man inte äns ha med sig hälften av vad jag tipsat om , men som sagt det är i alla fall lite tips.   

• Ann Lis

Någon blöjja kan du ju iof packa ned ,fast det ska dom ju stå med under tiden på BB, lika som "våra blöjjor" hehe.

• Ann Lis

Kia och JS : Gud va spännande att det händer saker för er, det börjar ju faktiskt dra ihop sig då. Hoppas det sprätter igång på riktigt snart då!!!

Själv letar jag tecken på att det skulle vara på G hela tiden, håller på att bli tokig!!! Har dock hela 35 dagar kvar till BF, går in i v 36 imorgon, så det är ju inte dax än. Det ända jag känt  hitils är ju  kraftiga förverkar efter att vi haft sex  och  sen har det blivit mkt mera och slemmiga/sega flytningar  dock inge blodblandat i. Låter ju helt knäppt men nu önskar jag varje gång jag torkar mig att det ska vara lite blodblandat slem på papperet, de som man är livrädd för i början av grav ja det  går man och önskar nu........

Jag känner inte direkt spänning över förlossningen, (men efter att få träffa bebisen ) har dock ändå haft skapligt lindriga och snabba förlossningar, men jag är så nervös inför den där riktigt skarpa smärtan när man tror man ska dö. För övrigt så känns det som att jag inte väntar ett litet barn, utan modell större så jag hoppas innerligen att den vill ut före BF.

Nu är det är 1 vecka och 5 dagar kvar tills jag är lika långt gången som när min minsting ville ut, tror dock att denna stannar längre, då hade jag nämligen mkt förverkar och slemproppen släppte  en vecka innan det startade sen kändes det som att det skulle bli förlossning tidigare, denna bebis visar inge tecken på att vilja komma ut...   

• Ann Lis

Kia82: lyckades du känna tappen, tycker den sitter så långt in att det är jätte svårt att nå den, vet att jag kände den när jag hade hormonspiral, och skulle känna efter trådarna, har oxå känt den vi ägglosning så jag vet hur den känns då, men tror inte jag når fram  till den nu under graviditeten.  den är väl lite bakåt lutad oxå vid grav om inte jag minns fel....

För övrigt så vet de tusan om det finns någon  "bra" huskur som funkar att starta förlossningen med, men att promenera eller röra sig så man får fart på tarmar och sammandragningar när tappen och bebis är redo de tror jag kan funka att det lixom är det sista som behövs  

• Ann Lis

Kia82: du han svara innan jag han skriva klart mitt förra inlägg, om du kan känna tappen så tydligt och som du beskriver den så börjar den ju bli riktigt mogen, tror dock inte du behöver oroa dig för kondomer, både slemproppen och "vattenHinnorna" skyddar ju barnet från bakterier och det är väll bara efter vattenavgång det finns infektionsrisk tror jag....

JS85: Jo om de slemmiga flytningarna är delar av slemproppen (vilket jag är osäker på) så är det ju något på G men kan ju ta flera veckor ändå, men om det är lite blodstrimlor i så är det ju ett tydligt tecken på att man börjar öppna sig och att det blir förlossning snart, alla utom sista förlossningen så har slemmisen släppt samma dag som förlossningen startat och varit blodblandad, men med senaste barnet så släppte slemproppen ca en vecka före förlossningen och var inte blodblandad sen fick jag en liten blödning utan slem när förlossningen startat, tror inte att det är på G för mig än , fick ju sista barnet i v 36+4 så visst  ställer man in sig på att det kan bli tidigare, men det blir ju längre vänte tid och besvikelsen blir ju större  ju närmare BF man kommer lixom..... Kan bara hoppas det blir före så dåligt som jag mår både psykiskt och fysiskt denna grav har jag aldrig tidgare mått och jag vet inte hur mkt mer jag orkar, har haft en riktig gråtar dag idag hela dagen, mår verkligen piss och allt känns värdelöst, usch säger jag bara!

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?