• Ann Lis

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Hej alla glada, idag har det varit en riktig pissdag, har haft förvärkar ända sen tidigt i morse. Både värker och känner ett tryck under värkarna, det är såå otroligt jobbigt att ha sånna det räcker gott och väl till med de "riktiga" värkarna man får när det är dags....

Såg att det kommit med nya i tråden välkommna va roligt mad fler  Juni bebbar! :)  

• Ann Lis

Butterflie: Ja nog måste det gälla hela sverige, kanske det blir till sista april i framtiden eftersom det är för tidigt  den 15 april.

Ja dessa pengar jäkla skit!!! Men det ordnar sig alltid till slut är lite exra jobbigt att fundera på när man är gravid bara...

Idag skiner solen här oxå , inge mera snö nu tack!!      

• Ann Lis

Butterflie: Håller helt med dig, jag och sambon pratade om det senast idag att pengar inte gör en lycklig men nog underlättar det att ha dom och utan är man ju hur olycklig som helst!!

Fy tusan för att ha ont!!! Vet hur du känner dig, jag har nu under 2dagar inte haft så farligt ont i ryggen men  vissa dagar har det gjort så ont att jag gråtit flera ggr av att bara gå, helt handikappad har jag känt mig!

Skickar MASSOR med styrkekramar till dig!!{#emotions_dlg.flower}

Själv har jag åkt på ytterligare en dunderförkylning, hosta , ont i halsen, snor som forsar, ont i skallen feber nu på kvällen, har varit sjuk nästan hela denna grav , vi pratade om det idag jag och min ´BM, fy tusan, jag känner mig som självaste bitterfittan själv många ggr, men tycker att vi har rätt att göra det me, och dom som inte har förståelse för det har aldrig behövt känna detta....        

• Ann Lis

Ang bötern så tror jag inte du behöver vara orolig, men jag kan ju inte lova att det stämmer, utan jag hörde det ju på radion hoppas självklart de eftersom vi inte bytt på någon av bilarna än heller...

• Ann Lis

Butterflie: Ja är det inte det ena så är det de andra, smärtsamma sammandragningar är inge kul de heller :(

Men helt krämpfri är det nog sällsynt att man är, tror dock  som du att det har lite med åldern att göra (och för mig många tidigare graviditeter)  jag har nämligen haft mera krämpor nu denna grav än med de andra:, värre foglossning, sämre imunförsvar, blödning i början av grav , smärtsamma förverkar  nu på slutet mm .Mina första 3 grav var helt okomplicerade och väldigt milda krämpor, sen har foglossningen blivit lite värre under  de två senaste men det är nog ganska naturligt eftersom kroppen är mer utsliten efter fler graviditeter sen mellan 4:an och 5:an skiljer det bara 10 mån och 4 dagar, men då kom 5:an nästan en månad tidigare han föddes i v 36+4. Jag blev gravid med 5:an när 4.an bara var 6-7 veckor så kroppen hade ju inte gått tillbaka till normalt läge alls då. Nu var det ju 5 år sedan sist så kroppen har ju fått vila och återhämtat sig men jag har ju  istället hunnit bli nästan 30 år....

Jag får vara nöjd ändå känner jag, eftersom det är  så många som har riktigt  jobbiga och  livshotande grav dom blir jätte sjuka och inlagda på sjukhus mm 

(fast det är inte lätt att tänka så när man själv mår piss!!)  

• Ann Lis

Hej på er nu tycker jag att det va dåligt med liv i denna tråden, hur går det med förlylningar och sammamdragningar mm, här snoras det fortfarande men är på bättringsvägen i alla fall..

Har endast haft riktiga förvärkar 1 ggn  denna grav  men det kommer nog närmare BF jag brukar då få ganska mkt av den varan har än så länge bara smärtfria sammandragningar ofta. foglossningen  går upp och ner med sina bättre och sämre dagar  igår var det en bättre dag.

Liten sprallar på som tusan i magen speciellt när jag ligger på  rygg.  Är era livliga än eller har det lugnat ner sig?

Idag har jag 51 dagar kvar till BF. Hur många dagar har ni kvar?    

• Ann Lis

Meen fy farao, det räcker gott och väl med att vara gravid, är nog så jobbigt sen förkylning på de! Nej fy!

Hoppas du blir bättre snart, så du hinner sammla kraft tills förlossningen börjar! 

Jag tycker också att liten är mkt spralligare nu än förrut ville minnas att det blev lugnare mot slutet men icke sa nicke! ;)

Jag sover också varje dag är såå sjukt trött nu, hela kroppen skriker nu räcker det, men ändå är det  lång tid kvar, undrar hur jag ska ha kraft att orka.....

Jag såg på förlossning på tv:n i morse och kom då på hur eländigt det är och hur ont det gör att föda barn, GHA!!!!! Jag fick ångest, började storböla och ville plötsligt inte vara med på detta längre!!!

Jag har grinat i tre dagar på raken nu, hormonerna tar knäcken på mig, hoppas verkligen att denna bebis kan tänka sig att komma lika tidigt som förra, men skulle inte förvåna mig om jag går över flera veckor bara för det, då tror jag i alla fall att jag dör!!!          

• Ann Lis

Jaa!!  De är sant!!  Usch va jag  får för mig saker nu under graviditeten som man blir knäckt av och grina över haha!!

Ja varför utsätter man sig för detta igen!!!???

Kan ju inte heller låta bli att se på förlossningar det är ju så farsinerande livets höjdpunkt,(fast inte när man är höggravid, då är det ångest att se på det).     

• Ann Lis

Butterflie, va tråkigt, här där jag bor har  har dom stängt den bästa BB där jag fött alla 5  nu får vi åka till annat BB där det inte alls är samma sak med familje rum och pappan får va kvar osv, utan där är det 3 och 4 sal man hammnar på och påminner om sjukhusalar istället för  mysigt BB med egna rum. mkt tråktigt tycker jag, de började också med att dom stängde över sommaren 2 år på raken sen  stängde dom igen helt.

• Ann Lis

Nej men fy farao, va respektlöst!! Jag är ju som sagt van vid att få ha eget  rum, och få vara helt i fred med bebis och pappan.. Så detta blir nytt för mig....

JS85: Man måste få klaga ibland, och visst känns det lite bättre då, känns lättare att klaga här på forumet med alla andra gravida, hemma är dom less på mitt klagande nu, äldsta dottern min (fyller 12 i år) Sa i morse innan hon skulle till skolan , kan inte den där bebisen komma ut snart så vi slipper höra på ditt klagande... hehe 

ÄCKEL VARNING!!!!!!   

Usch igår kväll fick jag något underligt, det började med jordens sprängande huvudvärk som dök upp helt plötsligt, sen började magen att krampa och svida och jag blev  jätte illa mående spydde flera ggr på raken, men mådde fortfarand illa, gick och la mig men fick rusa upp efter någon minut trodde det va dags att spy igen men denna ggn blev det bakvägen istället sprutade som vatten satt länge på toaletten och det krampade och sved i magen , blev också jätte yr känndes som när man drar lustgas blev helt i en annan värld, till slut började det gå över så jag kunde ta mig till sängen igen, sen  krampade och sved det ett tag men gick så småning om över. Vaknade i morse mådde bra! sen helt plötsligt  när jag reste mig upp från stolen så  bajsade jag på mig, mådde inge illa eller nått kände mig inte alls nödig, nu har jag lite ont i magen igen men inte så farligt, svider lite högt upp i magen bara, fattar inte vad detta är!!!! 

Varför tömmer sig magen på detta viset?? känns som en kokande gryta hela magen och jag är helt säker på att detta inte  är magsjuka, utan något helt annat. Är det någon som varit med om något liknande??? 

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?