Inlägg från: emelianzei |Visa alla inlägg
  • emelianzei

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Ja jag måste också ha troskydd hela tiden, lite jobbigt är det!

Själv halvsitter jag i sängen för tillfället med illamående, molvärk och har sprungit på toa ett antal gånger, är dålig i magen.. Inte kul! Hade ett par rejäla förvärkar nyss men det har lagt sig nu, så jag hoppas jag kan få sova snart. :)

• emelianzei
    Butterflie skrev 2012-05-12 09:59:38 följande:
    Nämen, blivit sjuk? Eller e de magen som knasar bara.
    Känns som om ganska många av oss har knasig mage just nu, undrar om de beror på bebis som grötar.
    Men uche =( hoppas de går över snart å inte gör lika ont som riktig värkar bara..
    Du får ta sovmorgon idag, slappa, se film.

Idag e magen skum, eller varit hela natten.. Den är givetvis tung, men nu känns det mer som om någon fyllt den med bly, den känns tyngre, pressar neråt och mot blygbenet och svanken eller nedanför. Den känns även tung när jag ligger ner konstigt nog. Sen ömmar det lätt lätt i kärringhandtagen, lite så där som om man inte varit på toa på länge å de börjar kännas i ryggen.. Förstår ni va ja menar?
    Nej bara knas med magen, nu är det mycket bättre men fortfarande så har jag molvärk!
    Ja eller hur! Det är säkert bebis som knökar runt och ställer till det. :) Förvärkarna försvann tillslut, det kändes riktigt skönt! Så har fått sova hela förmiddagen, det var välbehövligt. :)

Ja jag förstår hur du menar! Jobbigt att ha så.. undra vad det beror på? 
  • emelianzei
    Ann Lis skrev 2012-05-15 17:18:54 följande:
    Usch här lever bebisen rövare må ni tro, jäklar va ont det gör när h*n bökar runt i magen riktigt ont gör de, börjar bli hårda tag det är så det  ilar och kör som knivar  ner i magen när h*n rör sig, någon som känner lika dant?
    Jo det är samma här, ilar på som sjutton neråt och det gör så sjukt ont när h*n sticker ut en fot eller gör något ryck och bökar runt som sjutton! Inte blir det bättre av att man har molvärk och en hel del sammandragningar heller :s
  • emelianzei

Då var BB-väskan packad haha, bättre sent än aldrig! sammandragningar och molvärk var det här också..

• emelianzei
    Kia82 skrev 2012-05-16 16:44:15 följande:
    Jag vill också ha sammandragningar och molvärk, känns som att allt bara är som bortblåst, har iofs känt rejäl mensvärk vid några tillfällen idag och då har magen blivit kass direkt och det har blivit lite hals över huvud in på toaletten. Åhh, vad jag vill ha värkar!!! Har legat och sovit på soffan i 1,5 h, så skönt att barnen lekte så lugnt och fint tillsammans, vaknade med ont i ljumskarna men känner det inte så mycket nu längre.

BB-väskan står och väntar här med, har bara några småsaker som jag måste komma ihåg att ta i sista stund, mobilladdare, glasögon och lite frukt.
    Aaaw men vad tråkigt att det försvunnit igen Hoppas det sätter igång ordentligt för dig snart!! Vet inte riktigt hur man ska känna när det är på gång så man går ju och överanalyserar varenda liten känning man har.. har dock haft konstant molvärk sedan i söndags och jag hoppas på att det händer något mer snart..

• emelianzei

Nu gick mitt vatten för en stund sedan, ska in på kontroll vid 8 om inte värkarna satt igång tidigare, här händer det äntligen grejer för mig! :)

• emelianzei

Har BF 4 juni så inte så många dagar kvar! :) håller tummarna för att det ska hända grejer för dig med snart!

• emelianzei

Har haft förvärkar från och till hela helgen men som avtagit hela tiden så det blev aldrig regelbundet!

Ang huskurer så har jag knaprat vitlök hela helgen då min svärmor sa att det satte igång henne, sen färdknäppte vi igårkväll så jag vet inte om det var något av det som satte igång det

• emelianzei

Igår morse den 28 maj kl 08.49 kom Elsa äntligen ut, 29 timmar efter vattenavgången och efter en riktigt jobbig förlossning som avslutades med sugklocka. En frisk tös som var 49 cm lång och vägde 3140g när hon kom ut! Vi mår alla bra men lite mörbultad och omtumlad är man. Förhoppningsvis får vi åka hem imorgon :)

• emelianzei

Hade BF 4 juni så lite tidigare ville hon kika fram! hade inte jättemycket känningar innan, misstänkte att det sipprade lite vatten på kvällen och hade lite småvärkar men inte alls mycket!

• emelianzei

Grattis till er som äntligen fått era små nu! :D 

Håller med om att tiden bara rusar iväg, lilla Elsa är tre veckor idag, sjukt!

Gullunge! Hjärta Gud vad underbart det är att vara mamma.

• emelianzei

Hej på er! Det är bara bra med mig och lilltösen också, tiden går så otroligt fort nu också! :)

Här planeras det dop för fulla muggar. Mycket som ska ordnas till det, så det känns bra att man är ute i god tid! Ska ni ha dop eller namngivelsefest till era små? :)

Har inte fått tillbaka mensen än som tur är, hoppas den håller sig borta ett tag till! ;)

• emelianzei

Butterflie, jag tror att vi kommer bjuda på smörgåstårta, genom att göra själv så kan man nog dra ner kostnaden ganska rejält :)

Min lilla skrutt är 9 veckor nu, Helt sjukt vad tiden springer iväg! Så underbart att vakna upp på morgonen och sedan få en hel dag med mys, leenden och småjoller.

• emelianzei

Vad lyxigt att då sova hela nätter! ;) E har sovit 6 timmar i sträck ett par ggr, bland annat inatt (skönt!) men annars är det var tredje timme på natten ungefär som det ska matas och hållas på.

• emelianzei

Hej! :) här har vi det bara bra!
    Lillan var i början av månaden på BVC och var då 61,5 cm lång och vägde 6 kg. Det är så mysigt nu när hon jollrar på för fullt och hon har även upptäckt att hon kan skrika med rösten så det blir en hel del tjut under dagen, både glada och mindre glada. ;)

Jag helammar också fortfarande, men förmodligen kommer jag sluta ganska snart. Hon går upp jättebra så mjölken är det inget fel på, men jag har så sjukt ont så varje amningstillfälle är en plåga och ångestladdat.. Har testat med salvor, amningsnapp och även gjort en odling på mjölken för att se om det är svamp som orsakar smärtan. Har dock inte fått svar än så jag väntar väl i princip bara på det innan jag bestämmer mig för hur jag gör.

• emelianzei

Här sovs det bara korta stunder på dagen, kanske 2-4 timmar utspritt på 10-30 minuterspass under dagen, det är lite olika och oftast sover hon bara så länge jag har henne i famnen. Ibland funkar vagnen dock. Sista målet ges runt 21 för det mesta och vid 22 sover hon i sin vagga, då fungerar det utmärkt att lägga ner henne. ;)

• emelianzei

Min tös föddes ju 28 maj, så hon blev 5 månader i söndags. Här är allt bra, det är full fart här hemma! Helst ska det liggas på mage, även om hon försöker ta sig framåt. Än går det inte så bra vilket gör henne väldigt frustrerad. ;) Det jollras, skrattas och flinas hela dagarna.

• emelianzei

Ja det går verkligen hur fort som helst!!

Nja, vi vill ha en till minst iallafall, men inte än på några år ;) ni då?

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?