• JS85

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Ann Lis skrev 2012-05-11 08:31:57 följande:
    En stilla undran bara, läcker ni mkt ur brösten? Jag läcker hela tiden och får fläckar på tröjjan hela tiden, funderar på att köpa inlägg redan nu....
    Ja, jag läcker rätt mycket. Men mest under kvällen/natten. Kan vakna av att det är en liten pöl i sängen, så jag använder nu min amningsbehå med inlägg i nu. Även dagtid.

Jag ger er eloge att ni vågar er upp dit mellan bena o känna efter ;) Det vågar inte jag! Men skulle vilja såklart=)
    Just ni molar det regelbundet i ryggen...har hållt igång nästa hela dagen så jag har så ont i kroppen! Usch! Lite mer slem kommer...men inget blod...Längtar tills på onsdag!

Hur har eran kväll varit?
  • JS85

Vilka fina magbilder på er!!
    Ann Lis: Jag har oxå gått upp massor, iof hade jag en hel del innan med som inte gör denna vikt rättvis...men det kommer bli en hård sensommar/höst med en del hemmaträning och promenader=) Sist gick jag bara upp 11kg, så tror jag jämför mig för mycket....men då hade jag ju en lätt graviditet medans denna gång så har jag varit sjukskriven och stilla....Du var iaf jätte fin!

Kia82: Jag hejjar på dina smärtor! (låter ju helt makabert med ändå ;) )

Inatt vaknade jag av att en större del av mig var fnasig/torr....klart jag hade läckt så mycket mjölk så jag hade fått mig ett bad i det....inte så mysigt...o intorkade fläckar i det nytvättade lakanet....att jag inte lär mig! Bara för att jag tog av mig den o sa att jag ORKAR inte ha den på mig, så får jag väl skylla mig själv helt enkelt ;)

Sen så har jag haft massa molande värk i både rygg och mage, som kom samtidigt med sammandragningarna. JA! Ge mig mer smärta..ge mig mer! Men...det ebbades ju ut såklart....senare åkte vi till ett köpcentrum o handlade lite till det nya huset...o mer flyttlådor...så jag tänkte ha en "packa-ut-unge-dag" idag...så önska mig lycka till eller iaf tyck synd om mitt bäcken när kvällen nalkas....

• JS85
    Kia82 skrev 2012-05-12 19:56:10 följande:
    Nu kom en ganska stor slemklump ut. Iiihhh, börjar att bli lite nervös.Tungan ute
    Wihuu! Hejja! Tänk så glad man kan bli för lite slem ;) Nu vill vi ha lite blod med ;)
    Hade du det nu eller? Fin mage :)

Här är det lugnt...funderar skarpt på att fortsätta packa lite...men just nu har jag o dottern maraton på Barbie och my little pony filmer....jisses vilken "rosa tjej" det blivit av henne den sista tiden :P Så har ju suttit nu i soffan en hel del av dagen och molvärken är inte så skarp längre.
  • JS85
    Kia82 skrev 2012-05-12 20:37:35 följande:
    Nej, det var inget blod alls i den, kan dock inte minnas om det har kommit något blod de tidigare gångerna? Denna slemmisen var ljusgul och typ 1*3.5-4 cm stor. Sitter nu i soffan och känner omedvetet efter hela tiden. Hoppas så att vattnet går när det är dags för det gjorde det de två första gångerna men tredje var hinnorna så sega att dem fick ta hål på dem på förlossningen och 2 min därefter var han ute. Är lite nervös för när det är lagom att åka in så det hade varit skönt att kunna åka in när vattnet gått så att man är på plats dvs.
    Åh så spännande!! Jag vill ha mer slemmis nu, det har avtagit lite. Jag fick lite blod dagarna innan med allt slem. O Nu ser det bara ut som du beskriver, vitt/gult snorloskor typ:P

Mina hinnor var oxå sega sist, så antagligen så har jag det (även min mor hade det med alla oss fyra o de gick inte av sig själva). Mina gick ju tillslut, men då gick det ju snabbt efter det.

Du har ju gjort detta ett par gånger:P Samma med Ann Lis...detta är ju andra för mig o jag börjar bli så nervös! Hade ingen bedövning sist, satt bara på en pilatesboll och andades. Det vill jag självklart göra igen. Men hur har era andra förlossningar varit? Gick det snabbare en första barnet?
  • JS85

Jag var öppen 8 cm innan vattnet och värkarna kom, så kom hon snabbt sen när väl vattnet gick. Så det ska bli spännande nu hur det går den här gången.

Kul att läsa! Spännande nu för dig o se hur det går den här gången! Hoppas nu att det drar igång för dig, men det verkar ju som det =)

• JS85
    Kia82 skrev 2012-05-12 21:16:31 följande:
    Men vad skönt att du slapp ha värkar så länge, det är ju drömmen ju.
    Glömde skriva jag bara haft lustgas de andra gångerna så det är tänkt samma nu. Varför klydda med annat när man fixat det utan epidural eller något sådant tre gånger förut liksom?

Sitter här och har lite ont i magen nu men vet inte om det är för att det är på g eller för att jag är nervös? *skratt*
    Ja, det var ju inte som jag tänkt mig, så för mig var det rätt chockerande att det inte få ont under en längre tid...Får se hur det blir denna gång. Bara det inte blir värre, för nu har jag ju bara en "lätt" förlossning att jämföra med :S

Precis! Så känner jag med, man har ju känt av den smärtan, så då lär man ju klara det en gång till :) Men OM det drar ut på tiden såklart, så är jag öppen för förslag gällande smärtstillande.

Åh! Jag tror det händer något ja! Jag håller tummarna....jag vill oxå ha smärta nu ;)
  • JS85
    Butterflie: Haham neeeeej..egentligen är ju inte smärtan man vill åt, utan det som kommer efter smärtan :P Vi får hoppas att vi alla får snabba o bra förlossningar =) Smärtan är ju trots allt hemsk i många skeden.
    Ja, så tänker jag med. Vilka underverk man skapar! Helt otroligt, o va fort det går! Längtar efter den där kletiga bebisen som läggs upp på bröstet.....*tårögd*

Ann lis: Häftigt hur kroppen är! O Att din kropp har gjort detta så många gånger men samtidigt lite olika. Men i det stora hela så verkar du ha en "bra grund" Så det kanske blir snarlikt denna gång med =) Kul läsning!!!

Kia82: Jag hejjar på dig! Men det är ju sååå drygt att det inte händer mer! Jag har oxå städat idag, ska packa lite mer sen oxå. Sen går vi nog ut med dottern så hon får leka o sen tänkte vi grilla lite gott ute =)
    Jag har haft massa slem idag med....o molvärk....Längtar till onsdag, då får hon gärna göra en låååång svepning eller två :P
  • JS85
    Ann Lis skrev 2012-05-13 15:55:21 följande:
    JS85: Ja precis  lika i grunden  med lite variationer och  de flesta har varit klara före BF så har ju så klart den förhoppningen nu med,  har heller inte haft några komplikationer varken före, under eller efter förlossningen och min kropp har återhämtat sig väldigt bra varje ggn,något jag skulle vilja vara med på  är en förlossning som startar med en spontan vattenavgång, men det lär nog inte hända jag har så sega hinnor och de har min mamma och syster oxå...

Nej smärtan längtar jag inte heller efter och så fort det startar på riktigt så vet jag att jag kommer få lite panik man blir så påmind om vad som väntas när man känner det  men den där juvliga, blöta ,gråtande ,lilla skapelsen som ligger och blinkar mot än  på bröstet DET längtar jag grymt mkt till det är lika otroligt/ofattbart varje gång att den har legat i min mage skapad av oss två, ryser av kännslan på ett bra sätt så klart!
    Jag hade inga kompikationer med min första, men denna gång har jag haft prematura sammandragningar. Men jag har väl en retlig livmoder som är lite lättretlig, men som tydligen gör att jag fick en smidig o snabb förlossning tidigare. O att jag öppnar mig på dom med. Efter mådde jag bra med, o "kom tillbaka" fort med.

Jag hade ju en spontan vattenavgång, 10 minuter efter kom första värken. O jag hörde verkligen hur det sa POFF i magen o sekunden efter så kom det en fors. Det var rätt roligt faktiskt =) Tur att jag va redan på förlossningen i det skedet. Jag var öppen 8 cm då, o de ville inte heller ta hinnorna så vi tog en promenix inne på sjukhuset i alla långa korridorer o hade jätte skoj =)

Ja...paniken. Usch, jag fick den en sväng när jag tappade bort mig i andningen, annars var det helt okej tyckte jag. Tog dock nästan en timme med krystningen, men tror att jag inte vågade först o höll emot. Men andra gången kanske det går fortare med det med?
    Ja...det är ofattbart att de ligger där inne nu, o ska strax möta världen....våra juveler!
  • JS85

Vilken rolig läsning idag!

Hejja på nu då Kia82! Härligt att den ligger fixerad o så långt ner. det gör min med, o det känns ju verkligen! Bara man vrider höften lite så känner man ju att den lixom ligger där!

Idag har jag passat på att ha min dotter hemma, vi gick till frissan så hon fick klippa sig lite. Hon älskar den "aktiviteten"...sen gick vi o tog en lunch o sen åkte vi hem o sov i 2 timmar :P

Jag har inte haft så ont idag...o inget slem....nada kan vi säga ;) O det suger verkligen. Förutom trycket ner o förbannat ont i svanskotan (?) så är det lugnt med andra ord.

Styrka till oss alla, tjejer!

• JS85
    Kia82 skrev 2012-05-15 19:18:06 följande:
    Än så länge har inget världsomvälvande spännande hänt, tyvärr (svordomar).

Värkarna avtog när jag hämtade på dagis, kom åter under en timmes tid när vi kom hem. Sen var vi ute på promenad (4 km) här i eftermiddag och jag fick så fruktansvärt ont i hela kroppen och enormt i ljumskarna. Linkade den sista kilometern hem. Väl hemma på toaletten hade det kommit en liten blodig flytning i trosorna men jag ringer inte förlossningen för det lilla utan inväntar värkar. Sen var det dags för middag och då hade jag svinont och var på ett jäkla humör och snäste till alla.Skäms 
    Nu har jag precis tagit ett bad, badar aldrig annars och skulle egentligen bara ta en dusch men när jag väl stod i badkaret så blev det ett bad istället. Tyvärr dök inga värkar upp som jag kunde analysera men kroppen blev helt avslappnad och det onda ifrån promenaden försvann. Nu känner jag dock att det börjar hända saker i kroppen igen, lite ilningar i tappen, lite ryggvärk, bebisen är ganska aktiv. Blää, blir så less. Kan det vara att kroppen känner att jag är trött och inte har krafter just nu kanske? Man kan ju hoppas att det är så. Det blir tidigt isäng ikväll för nu är jag trött, får se om vi orkar med en färknäpp eller ej. Jag tänker inte ens låtsas om ryggvärken som kom nu för nu är jag trött på allt lurendrejeri.Skrikandes
    Oj! Det har ju hänt grejer här idag med dig Kia! Jag håller verkligen alla tummar o tår att det kör igång. Men blödning o alla värkar så är det ju inte veckor iaf vi pratar om...snarare timmar tror jag!

Även för er alla andra! Kanske blir ett par bebisar här snart i tråden?!

I natt låg jag vaken med förvärkar. Tog en dusch och Alvedon med inget hjälpte. Det fortsatte även under morgonen, jag ringde till mvc, men min bm var ledig med fick komma på ett extra besök 14.30 till en annan rar liten dam. Tog mer alvedon o fick sova lite av o till mellan allt tryck neråt o molvärk. Vill verkligen inte in till fl idag...det är en timmes resa dit typ :S

Väl där så gjorde hon en undersökning, samma som tidigare...HUR?! Med all smärta jag haft....3 cm öppen...mjuk o så men ändå?! Hon gjorde en liten svepning på mig, det var snällt för jag har min ordinarie tid hos min Bm i morgon. Då blir det en svepning till! Det gjorde inte alls ont, men jag kände när hon var där helt klart, men nu efter så har jag inte alls haft lika ont...o det känns lite pissigt då vi hoppades på mer värkar som hon sa att man kunde få.
Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?