Ann Lis skrev 2012-05-13 15:55:21 följande:
JS85: Ja precis lika i grunden med lite variationer och de flesta har varit klara före BF så har ju så klart den förhoppningen nu med, har heller inte haft några komplikationer varken före, under eller efter förlossningen och min kropp har återhämtat sig väldigt bra varje ggn,något jag skulle vilja vara med på är en förlossning som startar med en spontan vattenavgång, men det lär nog inte hända jag har så sega hinnor och de har min mamma och syster oxå...
Nej smärtan längtar jag inte heller efter och så fort det startar på riktigt så vet jag att jag kommer få lite panik man blir så påmind om vad som väntas när man känner det men den där juvliga, blöta ,gråtande ,lilla skapelsen som ligger och blinkar mot än på bröstet DET längtar jag grymt mkt till det är lika otroligt/ofattbart varje gång att den har legat i min mage skapad av oss två, ryser av kännslan på ett bra sätt så klart!
Jag hade inga kompikationer med min första, men denna gång har jag haft prematura sammandragningar. Men jag har väl en retlig livmoder som är lite lättretlig, men som tydligen gör att jag fick en smidig o snabb förlossning tidigare. O att jag öppnar mig på dom med. Efter mådde jag bra med, o "kom tillbaka" fort med.
Jag hade ju en spontan vattenavgång, 10 minuter efter kom första värken. O jag hörde verkligen hur det sa POFF i magen o sekunden efter så kom det en fors. Det var rätt roligt faktiskt =) Tur att jag va redan på förlossningen i det skedet. Jag var öppen 8 cm då, o de ville inte heller ta hinnorna så vi tog en promenix inne på sjukhuset i alla långa korridorer o hade jätte skoj =)
Ja...paniken. Usch, jag fick den en sväng när jag tappade bort mig i andningen, annars var det helt okej tyckte jag. Tog dock nästan en timme med krystningen, men tror att jag inte vågade först o höll emot. Men andra gången kanske det går fortare med det med?
Ja...det är ofattbart att de ligger där inne nu, o ska strax möta världen....våra juveler!