• Ann Lis

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Hej på er, ja nu har äntligen min lilla sessa anlänt!!!Hjärta

ca en timme efter mitt senaste "gnäll inlägg"  inlägg dvs i måndags  den 11 så startade det hela,
    när jag reste mig från stolen och gick in i  köket så kom det en värk som gjorde ont som tusan jag hörde hur det knäppte till i bäckendet och stod orörlig av smärta tills värken var över, efter 3 till värkar ringde jag hem sambon kl var nu runt 4 tiden på em och första värken kom ca 15:15 farmor ringdes hit och jag hade så kraftiga värkar så jag bara stod och grät kunde knappt gå, väl i bilen klockade vi värkarna som redan från början var ca 3 min mellan och starka som fan gjorde så ont så jag bara andades och klämde med händerna  i bältet hela tiden, (vi har 11 mil till FL). Min sambo stod på gasen ordäntligt ca 15 min innan sjukhuset var det 1 min mellan värkarna och det sköljde som vågor över mig gjorde ont HELA tiden, ca 5 min innan sjukhuset börjar mina krystvärkar, och vattnet går, samtidigt känner jag att huvet är på väg ut, min sambo får svänga av vägen mitt inne i stan, komma runt på min sida hjälpa mig av med byxorna ringa FL samtidigt , när byxorna är av så  kommer huvet dirrekt sen kommer resten av kroppen dirrekt efter så min sambo fick förlösa  våran dotter med mig sittandes i framsätet på bilen men FL i luren ca 4 min före sjukhuset. Hon var pigg och skrek dirrekt och vi åkte till sjukhuset med dottern på min mage fast sittandes i navelsträngen , väl framme så mötte ett team upp oss och sambon fick klippa navelsträngen i bilen, sen bar det iväg till ett förlossnings rum, men påväg upp så börjar jag störtblöda , det visar sig snart att moderkakan är fastväxt i livmodern och inte går att få ut , blodet fortsätter och läget blir akut, jag fördes  snabbt ner på OP och sövdes så att läkare kunde plocka ut  moderkakan i bitar, under hela processen förlorade jag sammanlagt 3,4 li blod och fick lov att få  2 liter blod plus vätska i dropp. mitt HB var under 70 ett tag, sen gick det upp till starx över 100 och  igår var det nere på 89 igen så nu äter jag järntabletter och väntar på att få tillbaka både ork och färg i ansiktet igen, fick komma hem idag och OJ vad jag längtat efter alla mina andra Hjärta och min sambo som var hemma och tagit hand om dom sen i måndags....

Vi fick i alla fall en liten prinsessa till som ska heta Stina, hon var 3880 g tung och 50 cm lång, pigg och frisk och äter mest hela tiden ;)

Min FL startade alltså runt 15:15 tiden och hon är född 18:20  med mig sittandes i framsätet på våran volvo med pappa som BM.       

• Ann Lis

Tack tjejer!

Ja det var en otrolig och mkt stark historia, att det gick så fort alltihopa gjorde att jag inte riktigt fattade vad som hänt, men det börjar så sakta sjunka in..

Hoppas KIA är  på BB nu!!!!    

Det måste ju varit på gång sist hon skrev, håller tummarna gör jag i alla fall, allt va jag kan!!! 

• Ann Lis

Polarlantis: ja det vart otäkt med allt blod, usch det kunde gått riktigt illa, om hon kommit  tidigare på vägen in, då vet de sjutton.....

Dontworrybehappy: Tack!!!  

• Ann Lis

Usch då polarlantis Lät inget vidare att  behöva så här på slutet skickar lite styrka och god energi till dig, och hoppas att din FL drar igång snart, vet hur du har det med denna väntan  och känningar. Kram!

• Ann Lis

Å Kia STORT grattis!!!!HjärtaNalle

Vilken härlig förlossning du fick ändå till slut och skönt att komma hem tidigt, hade jag oxå velat men men , jag är ju hemma nu och kan inte fatta hur underbart livet kan vara, jag vet inte hur många ggr jag gråtit när tiitat på lill flickan glädje tårar så klart, känner ett stort lycko rus  

• Ann Lis

Butterflie: Fy fan , förstår din kännsla, blir tårögd av att läsa ditt inlägg, när någon / något gör illa ens eget barn så är det som att någon gör illa en själv det är ju en del av oss, mkt tråkig reaktion av barnets familj dvs ingen reaktion, även om barnet har bokstavskombination så måste han få veta att han gjort fel, och en ursäkt från föräldrarna och ett hur gick det hade ju inte varit fel!!!!

Hoppas ni har det bra nu i alla fall!!

Själv så lever jag på rosa moln, hade glömt denna kännsla, det finns verkligen HUR mkt kärlek som helst, att skaffa barn är det absolut STÖRSTA här på jorden, jag vill att tiden ska stå still nu, vill ha den här kännslan jämt och inte vill jag att hon växer nå mer nu, det går ju sååå fort!!! Tänk om man kunde frysa tiden nu................

För övrigt så mår jag hyfsat nu , är fortfarande sjukt trött och mkt blek/grå i hunden men som sagt detta är bagateller när man sitter med sitt lilla barn i famnen finns inget som inte är värt detta!Hjärta          

• Ann Lis

emelanzei: vilken sötnos du har!!!

ja visst går det fort!!!

butterflie: ja en vecka blev våra små sessor igår, och nyss satt vi och gnällde och ältade  symptom och känningar och trodde bebis slagit rot där inne haha....Skrattande

Känns skönt att det gått så pass bra med alla bebisar som blivit födda  i denna tråden   man har fått glädjas med alla, hoppas nu det håller i sig för våra blivande mammor, hejjar på er som ännu inte fått barn snart är ni i mål!!!     

• Ann Lis

Butterflie: Ont i magen och feber och rikligt avslag kan ju vara ett tecken på en infektion i livmodern, och ont i brösten och feber kan ju vara tecken på mjölkstockning, om du inte mår bättre imorgon så ring  och  få tid, feber är ju inte bra att ha utab ett tecken på en infektion.!

Krya på dig!!

Glad midsommardag på er allihopa!!! :)    

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?