• Ann Lis

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Juli09: oj det verkar ju vara dax för dig nu, blir bara liiite avis har jag trott att det varit för mig i flera veckor nu :( :(

Stort lycka till och hoppas du får en fin och komplikationsfri förlossning!!Nalle 

• Ann Lis

Åå va spännande om det ploppar ut mer små itråden nu, önskar dock att  en av dom är min oxå...........

Kia och Butterflie, ni har alltså  nästan 2 veckor kvar till sommarlovet!? Här är det som sagt var nedräkning, nu på fredag så smäller det ska bli riktigt skön att släppa skoltider aktiviteret, skjutsar mm och bara få vara sen när bebis kommer..........

I morgon blir det alltså  6 års kalas för gossen och MVC kontroll sen får gärna bebis ploppa ut Flört

Börjar känna mig rastlös nu, tror jag ska ta och stända och fortsätta förbereda inför bebis ankomst (har  fortfarande en del kvar att göra nämligenOskyldig)   

Jag trodde oxå att min kropp skulle sköta detta snabbt och smidigt och att bebis skulle vara här redan, detta är ju 6:e ggn den gör detta, men denna ggn så jäklas den med mig som aldrig förr och bebis verkar ha naglat fast sig i min mage. Var 5 år sedan  jag födde sist..........          

• Ann Lis

Kia: tänker som du mellan varven sen efter ett tag så bara måste jag testa något , röra mig irl vad som helst, sist när jag testade att ta det helt lugnt så hade jag värkarbete hela natten som inte ledde till någon förlossning, men  tror  som du att det kan funka om man inte fokuserar på det hela tiden och "bara"  slappnar av, hoppas det är rätt taktik för dig nu då!!

• Ann Lis

God morgon på er!

snart bär det av till MVC och jag hoppas innerligen att det är DET SISTA besöket nu. 8 dagar kvar till BF så skulle jag hinna med ett besök till så har jag gått över 1- 1/2 vecka då och det känns inte så roligt...........

Hoppas det bär iväg för er andra snart som har passerat BF eller är alldeles  där omkring.

Testade en färdknäpp igår resulterade i jätte onda förvärkar som slutade ca halv 4 imorse. Har dock någon enstaka  än men inget tecken på någon FL bara massa pina, snälla lille skrutt kom igen nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!   

• Ann Lis

Ja ha då var de besöket avklarat... Allt såg bra ut ,  jag hade dock lite högre blodtryck än vanligt men det var ju ingen fara i alla fall, jag har i vanliga fall så jätte lågt tryck, hoppas ju att det kan betyda något  FL nära kanske har hört att trycket kan gå upp lite då det är dax, usch vad jag greppar efter halmstrån känner jag.....

Ja ett 6:e juni barn skulle passa perfa tycker jag me ;)

Huvva idag började BM prata om överburenhets kontroller igångsättning osv, inte för att vi tror det men det måste ju planeras in i alla fall... så min nästa tid hos BM blev den 18:e Juni och då ska hon ev stöka runt lite neri och reta lite hinnor. om bebis sedan är kvar den 25:e så är det överburenhets kontroll på Sjukhuset där jag ska föda, kontroll av bebis och ev igångsättning då oxå      Förvånad

• Ann Lis

Butterflie och Kia : kom igen nu hejjar på er!!!! NU är det eran tur!!!

Kia: förstår hur du känner med bebis visst börjar man känna sig irriterad  både barnet och  ens egen kropp är ju redo och ändå vill inte bebis komma ut.......   Igår hade jag en sådan där jobbig dag när flera ringde och frågade om något hade hänt och 2 grannar som såg mig frågade om jag var hemma ÄN!!????

Man vill bara försvinna ner under jorden då...... Suck!!!

Har i alla fall hunnit gratta min son som fyller 6 år idag med både presenter och tårta och på em kommer mormor och morfar och gammel mormor och morfar hit och presentar oxå, känns bra att vi hunnit med de oxå.     

• Ann Lis

Ok , här går man varannan vecka fram till BF efter det  varje vecka.....

Allt verkar ju vara ok med både mig och bebis så  då kör vi på så om det blir några ? så blir det nog tätare kontroller.   

• Ann Lis

Polarlantis: Som jag förstått det finns det hur mkt slemm som helst eftersom det kan återbildas och gå i omgångar....

Butterflie: Så jäkla tråkigt med din mamma, tur du har andra som kan ställa upp för dig, stor kram!

Själv har jag haft en helt lugn natt sovit genom hela natten har inte ens varit upp och kissat en gång....

Vad är detta egentligen snacka om besviken, inte en enda känning!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

I morse när jag åt frukost höll jag på att börja grina, trodde aldrig jag skulle vara gravid vid det här laget, vill inte vara gravid längre och känner mig som en gnällig bebis, har det varit mkt känningar under natten som avtagit så är jag ledssen för det och har det varit lungt hela natten så är jag leddsen för det.......................    

Kia: Hur går det för dig hoppas varje ggn du inte varit inloggad på ett tag att du fått åka in på FL.....      

• Ann Lis

Butterflie: Ja för oss andra med, fast jag har inte en enda känning så jag utesluter mig  själv från skaran som  förhoppningsvis får ett nationalbarn.....

• Ann Lis

Butterflie: förstår det skulle gjort likadant om det va min mamma!

Jag förstår hur du menar med tappens konsistens, låter ju som den är mogen....

Ja ibland är allt som behövs lite stmulering, "massage" av tappen för att FL ska sätta igång det är ju något ämne som utsöndras då som  ska göra att verkarna vill igång, men det är väll en sådan grej som funkar på vissa men inte på andra, själv tror jag inte något funkar på mig denna gången, känns hopplöst!!!!

Min lille har oxå blivit mkt lugnare, igår innan BM besöket så kännde jag INGA rörelser alls hur jag än puffade och klämde, blev riktigt orolig ett tag men så fick jag höra lilla hjärtat som slog så fint, men det är mkt lugnare i magen hoppas ju att det är ett tecken lixom lugnet före stormen att bebis samlar kraft , men återigen känns det som jag greppar efter halmstrån, man vill ju så gärna att det startar nu, i går och idag har jag haft en sjuk längtan efter detta barnet.......    

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?