Inlägg från: emelianzei |Visa alla inlägg
  • emelianzei

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Min svärmor har rekommenderat att knapra i sig vitlöksklyftor om man vill ha igång en förlossning, tydligen hjälpte det både henne och hennes väninna, sen om det egentligen var pga vitlöken eller något annat är ju svårt att veta, men det skadar ju inte att pröva om man ändå håller på och försöker få igång det Flört

• emelianzei
    Kia82 skrev 2012-04-04 22:11:23 följande:
    Jag tåler inte för mycket vitlök tyvärr, får extremt ont i magen och det är kanske inte så trevligt om man skulle få värkar då också.
    Usch då! Nej då är det nog bäst att skippa vitlöken
  • emelianzei

haha, tack! :D man känner sig dock inte sådär söt när man vaggar fram som en liten anka pga foglossning och allmän obekvämhetskänsla.. tur att det inte är så långt kvar! ;) 

Butterflie: Men åh, det där tycker jag är så dålig stil! Okej om det är någon man knappt träffar eller inte har så mycket kontakt med, men även om man inte kan "paxa" namn tycker jag att det hör till allmänt hyfs att inte välja namn som man vet att ens nära vänner/släktingar vill ha. Om man verkligen älskar det namnet och har svårt att tänka sig något annat så borde man i alla fall ha vett nog att ha en dialog om det och kanske fundera på om det är okej att ens barn har samma namn i så fall. 

• emelianzei

Igår kom svärmor med vaggan som min sambo låg i när han var liten Hon har målat om den och gjort den jättefin! Den ska stå i sovrummet vid oss, vi har en spjälsäng i bebis rum också. Nu längtar jag tills vi får vårt lilla hjärta ♥

• emelianzei
    Butterflie skrev 2012-05-07 13:58:56 följande:
    Oj vilken fin vagga =) har en med här som gått i generation, en vanlig i furu men bebis sover nog gott i den ändå =) Har faktiskt funderat lite på å göra i ordning bebis rum ändå.
    Kommer vara så varmt i sovrummet så man måste ha fönstret öppet å draget kan aldrig vara bra.
    Bättre bebis sover hos oss då eller i vaggan å har sin säng i sitt rum å sover i den om dagarna..
    Tack, jag blev väldigt nöjd över den =) Klart bebis sover gott i den, det är mysigt med saker som går sådär i generation :) 

Lycka till hos bm idag!  
  • emelianzei
    Cherish skrev 2012-05-07 19:54:43 följande:
    Emelianzei: Gud vilken fin vagga!!! :)
    Tack så mycket, är jättenöjd! Saknas bara ett litet knyte som ska ligga där

Vi har också nästan handlat klart allt till bebisen, som sagt lite blöjor och andra förbrukningsvaror kvar bara. Eventuellt en skötväska lär vi handla också, mamma skulle kolla om hon hittade den som hör till vagnen, men annars får vi hitta någon väska som passar bra från typ team sportia eller något. :)

Juste, har ni packat BB-väskan än? Jag får kommentarer varje dag om att det inte alls är långt kvar nu, men jag har fortfarande inte tagit tummen ur och packat den där väskan haha! Vet inte riktigt vad som behövs och inte, svårt det där! :P 
  • emelianzei

Jag tror att en bit av min slempropp kan ha lossnat nyss, det var *äckelvarning* som en vit, lång seg flytning, inte alls mot vad jag har haft tidigare :o det behöver ju inte vara en bit av den men kanske? Är i vecka 36+2 idag. 

Har haft lite sammandragningar och som tryck neråt, lite små ilningar och hugg i nedre delen av magen idag också, antar att kroppen börjar förbereda sig lite smått :) 

• emelianzei

Än så länge så har jag inte märkt av något läckage, har haft någon knappt synlig fläck i min bh, men annars så inte. :) 

Skulle också vilja våga känna efter men jag vet inte, känns läskigt på något sätt haha! ;)

Min kväll har varit rätt lugn, jag är lite extra trött då det varit begravning idag och det tar så mycket på krafterna. Skönt att det är över dock! Vill att pyret ska komma så det kan bli något att glädjas över nu istället.

Har också molvärk i ryggen och nedre delen av magen, som dessutom är stenhård! Ingen slemmis vad jag märkt, bara de vanliga flytningarna.. 

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?