• Cherish

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Jo det finns en liten skillnad till oxå som jag glömde! Denna bebis är mkt vildare än dottern var, hon sparkades och buffades inte alls lika mkt som denna men det är mysigt och får mig att känna mig tryggare oxå när jag vet att den lilla mår bra dör inne och lever :)

• Cherish

Nu har jag jobbat min sista dag igår och går på havandeskapsledighet :) Ska bli spännande att se hur fort tiden kommer att gå nu?? :P Hur fördriver ni andra som går hemma tiden och tycker ni att tiden går lika fort som när man jobbar eller går tiden väldigt sakta? Jag har planerat att passa på att plugga teori och övningsköra nu när jag kommer ha mer tid och när stora dottern är 15 Tim på förskolan. Magen min känns inte lika stor längre, ser ut och känns som den har sjunkit. Så här tidigt som i v 33 ( 32+3) sjönk den inte med dottern. Nä nu ska jag leka med dotra här. Ha en bra dag allesammans! :)

• Cherish

TereseL: Tack :) Kan tänka mig att det är skönt att ha körkort :) Denna vecka ser det inte ut att bli någon övningskörning iaf....dotra är genomförkyld och hemma från förskolan så blir att pyssla om lillgumman istället :) Får ligga i lite extra med pluggandet nästa vecka istället. har ni mkt kvar att handla till era små då eller är ni nästan klara med alla inköp? vi har lite smågrejer kvar....ska bland annat försöka hitta en snygg smidig skötväska denna månad :) och även annat såklart :P

• Cherish

Kia82: Kan tänka mig att man lätt blir lat och bekväm :P Är säker på att det kommer att ske även mig ;) Troja80: ååå klipp och sling, måste boka tid jag med och få håret klippt och fixat! :) var alldeles för länge sen nu! rätt skönt att vara ledig. Min tredje dag nu kan man väl säga, gick mitt sista pass i lördags. I söndags blev det en lugn hemmalag med städ och tvätt, en tur till lekparken och fika hos svägerskan och igår blev det en lekdejt hos en vän jag inte haft tid att träffa på läääänge :) Resten av veckan blir lillgumman och jag hemma då hon i morse vaknade genomförkyld stackarn :/

• Cherish

butterflie: snö?? Här regnar det...usch för båda...nu vill vi ju ha sommar och sol!! :))

• Cherish

Kia82: Jag vägde mig i måndags hos en kompis ( vill inte ha någon våg hemma, blir lätt besatt :P) och har ökat ca 19 kg. Gick upp massor med dotra oxå och slutade då väga mig när jag närmade mig 25 kg. Så har redan ställt mig in på att öka lika mkt med denna bebis. Som tur är så har vikten ändå inte satt sig på hela kroppen. Det är mest mage jag har och bröst, har fått lite större rumpa oxå men utöver det är jag lika liten och nätt som vanligt :) Bakifrån säger folk att jag inte ens ser gravid ut så det är väl bra då. Hoppas bara att jag går ner kilona lika snabbt som med första, tog ca 2 månader så var allting borta och gjorde inget mer än ammade och var ute på dagliga långpromenader. Nu är jag ju visserligen 6 år äldre så det är ju inte säkert att det är lika lätt denna gång om man ska lyssna till vad andra säger. Har dessutom ätit mer hälsosamt denna graviditet och inte tryckt i mig godis som jag gjorde mkt under min första graviditet och ändå har jag ökat så mkt...men men vad gör man? 50 dagar kvar till BF idag

• Cherish

Hej och välkommen Nilan :) strongt av dig att studera till och med efter BF! :) Själv hade jag gärna velat jobba lite längre, men chefen tyckte inte att det var lämpligt då det kan uppstå hot och våld på min arbetsplats. Arbetar inom psykiatrin. Det här är min 5:e dag hemma nu. Har varit en rätt skön vecka ändå men nu ligger vi genomförkylda här hemma jag och min stora dotter, sambon har dock klarat sig än så länge. Min graviditet har gått mkt bra, mådde dock sämre i början av den än med dottern och kräktes var och varannan dag från v 6-13. Men efter det har det flytit på. Hade lite svårigheter med att gå runt v 20 och kunde bara gå korta sträckor innan jag fick ont men det är borta nu! Kan röra mig obehindrat! :)) magen är enorm men har sjunkit. Har gått upp lika mkt som med dottern i ungefär denna vecka, dvs 19 kg...7 v kvar till BF, har BF 7/6 så lär ju komma upp i exakt samma slutvikt även denna gång. Längtar som en tok nu efter den lilla! Planerar en ikearesa i skrivande stund nästa vecka och handla de sista smågrejerna till bebis :) upptäckte igår att spjälsängsskyddet vi hade till dottern är för kort och brett för den här nya spjälsängen. Har tusen projekt att ta itu med innan bebis kommer. Måla alt tapetsera i den lillas framtida rum, sälja alt skänka bort möbler som vi nu inte kommer att ha plats med, och få upp lite hyllor och spegel. Nä nu blir det frukost :)

• Cherish

Vi har oxå satt upp sängen och till och med bäddat men det var mest för att se hur slutresultatet skulle bli :) Ska ta och tvätta sängkläderna oxå de är helt nya så de är lite stela. Har monterat ihop en byrå till den lilla full med små söta kläder :) En del är efter stora tjejen så det är tvättat sen jag packade upp det men kläderna som är nya är inte tvättade ännu. Gör det ca 1-2 v innan BF. Vagn är införskaffad, den står i vardagsrummet just nu :) vi ska göra plats för den i hallen men först måste en del möbler bort. Väskan packar vi inte förrän senare, men den kommer väl innehålla kläder till den lilla, nappar, kläder till mig och sambon, tofflor, smink, hygienartiklar, tandborstar till mig och sambon, hårborste, laddare till telefon, mobil med kamera, större bindor, amninginlägg/kuddar eller vad de nu än heter ;) Hur är det med handdukar? Minns inte om det är nåt man behöver ta med?? Frukt, godis och festisar fick jag tips om förra gången av min BM. Har jag glömt nåt tjejer??? (babyskyddet får stå i bilen tills precis innan vi åker hem) Usch jag börjar faktiskt bli lite nervös inför förlossningen nu. Slutade med akut snitt förra gången vilket jag helst inte vill gå igenom igen, men samtidigt så skrämmer det mig lite hur det kommer att vara att klämma ut barnet normal väg...Ni som fött normalt innan...Hur känns det på ett ungefär när den lilla är på väg ut? När den är halvvägs ut? Är det läskigt? Hur sjutton får bebisen plats att komma ut?? För att vara öppen 10 cm känns ju inte som så mkt :S

• Cherish

Tack Kia82 för en bra beskrivning :) Förra gången var jag inte det minsta orolig, och när jag gått över tiden 15 dagar var jag mer än redo, då ville jag bara att bebisen skulle ut. Kommer kanske att ta det på samma vis denna gång när det närmar sig ännu mera. Går in i v 34 idag (33 fulla veckor). Hihi spännande Kia82! Då kan det snart vara dags! :D

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?