• Ann Lis

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Butterflie: förstår dig helt jag känner lika vill verkligen INTE ha så djävla ont som det faktiskt gör :(

• Ann Lis

Kia: Va tråkigt och jobbigt att det avtar så där man blir helt uppgiven ju, nu får det ta och sätta igång på riktigt snart, visst är det jobbigt att se andra hålla igång, jag som har ett STORT häst intresse börjar nästan gråta när folk rider förbi här hemma ååå jag blir så avis, min tröst har varit att hjälpa barnen i sin ridning och körning men nu kan jag inte de heller längre var ute med dom igår men de va sista ggn innan förlossningen, fick djävulsk foglossnings smärta i ryggen och fötterna är som ballonger idag me,gör ont bara jag sitter still :(

Har fortfarande ilningar i tappen känns ungefär som tandvärk, och när jag va på toa kom det massor med slemm  men inget blod i så tror ji inte att det är nått på gång förrens om ett par vecor ändå om det betyder något alls.....

LouiMar: Va roligt att du tycker att det är spännande att läsa om oss :) Tröttheten som du känner kan ju bli bättre eller  så  håller det i sig  det är olika för alla, jag har upplevt att tröttheten kommit och gått under hela min grav i olika omgångar.

Lycka till med allt själv är ju inte så långt kvar för dig heller så snart kan olika känningar börja för dig me :)           

• Ann Lis

Kia: men va skönt me lite possetiva nyheter, det är väll kanske bebis som sjunkit ner och fixerat sig samt tappen som mognat som du har känt av det är ju de där sista trycket  från barnets  huvud mot livmodertappen som får igång hormoner och får förlossningen att starta. :)

Ska inte till min BM förrens nästa tisdag men tror inte att minlille fixerat sig och sjunkit ner  så mkt som den ska, känner dock ett ganska stort tryck nedåt  och är svullen i båda hålen så att säga så visst ligger huet och trycker, ibland hinner jag inte på toa förrens det börjar rinna urin heller.

Hur länge sedan var det som du Kia började "slemma"    

• Ann Lis

Ok det är några slemmdagar nu då hehe..

Jag hoppas oxå att det startar snart, typ om en vecka vore alldeles utmärkt, gud så skönt det vore att slippa sista jobbiga veckorna...

Ta en promenad du  som det känndes för mig igår när jag promenerade med så täta och smärtsamma sammandragningar, så hade det varit moget då så hade det defenetivt kunnat starta förlossningen, något verkar ju ha hänt efter detta även för mig eftersom det kom jätte mkt slemm idag...

Du kan ju promenera först och vila sen . och efter det så tycker jag du tar och föder  barn ;)       

• Ann Lis

kia: Nu kör du på den planen sen håller du oss uppdaterade :D

Janniiique:  det betyder inte att det inte kan starta närsom helst för dig ändå, vissa får inga som helst känningar inna. Är du förstföderska? Omföderskor brukar ha mer "känningar" förvärkar och dyligt och kan ju vara öppen 1-3 cm flera veckor innan förlossningen.

Innan jag födde min första så hade jag inga känningar att det skulle vara på G jag gick ut på en promenad 4 dagar innan BF på natten hade jag molvärk , på morgonen kom slemmisen sen startade förlossningen.     

• Ann Lis

Janiiique: Ok ditt andra, men som sagt så behöver det ju inte betyda att man har massa känningar för de, verkar som du haft en bra grav och komplikationsfri, hoppas du slipper gå över denna ggn i alla fall.

Pyret 12 : de där med illamåendet lät inget vidare alls usch va jobbigt, det possetiva är väl att du inte gått upp så mkt i vikt till skillnad från mig då som nu har gått upp 26kg  och nu börjar det verkligen bli mkt vatten i denna kropp, undrar vad vågen slutar på denna ggn.....

3 veckor över tiden  HUA!!! Måste verkligen varit jobbigt allra helst psykiskt, hur stor var bebisen då när den kom ut? Hoppas du me slipper gå över denna grav, jag har bara gått över vid 1 av mina 5 grav och det var när jag vänta nr 2  då startade förlossningen  på BF+3 annars har dom kommit före, något jag varit väldigt tacksam över och hoppas att även den här lille krabaten också gör.    

• Ann Lis

Ja passa på att vila nu KIA!!!

Jag har oxå varit sömnlös i natt dock ej värkar, utan bara de att jag inte kan sommna vissa kvällar det kryper i benen , samandragningar, kissnödig, ont i rygg, mm mm sommna runt 3 tiden vakna vid 4 och kissa sommna om vakna vid 5 och kissa sommna om och sen upp och ta hand om djur  och barn 6:30. Vill bara få ett slut på denna grav, inget mera slemm här tyvärr fast jag torkar så noga och granskar papperet vid varje kissning, usch va less jag blir på allt, bebis börjar bli riktigt stor nu och utdelar riktigt hårda smällar är otrevligt när h*n rör sig bara....

Nej detta blir åter en dag av väntan, längtan och analyser....   

• Ann Lis

Butterflie: Va tråkigt med sånna människor som tänker som din chef, alla är INTE lika och långt i från alla har en lätt och helt smärtfri och komplikationsfri grav, klart du ska låta kroppen vila innan förlossningen, för då får den jobba sen alla vakna nätter med bebis....

Negjfy va arg jag blir stå på dig tjejen och  se till dig själv ingen som tackar dig för att du sliter ut dig i onödan, va riktigt egoistisk nu och tänk på DIG!!! Kram!!!  

Polarlantis: välkommen hit! :)  Visst vore det lagom om bebis kom när den är "klar" behöver inte vara i magen en dag extra haha!!

Du sa att proppen gick redan i v31, hur kom det sig att den gick, förvärkar , molvärk eller bara kom den av sig själv? Var den blodblandad då eller var det "bara" slemm?

Låter som du oxå  känner dig färdig i kroppen hoppas vi alla slipper gå över.....          

• Ann Lis

Kia: Jag blir så full i skratt när jag läser dina inlägg ibland, tur man har kvar humorn i allt elände ändå! :)

Din karl lär känna sig lika utsliten som du i kroppen efter alla färdknäppar  hehe...

Jag gillar din kämpar glöd och jäklar anamma, lycka till med att stuva i dig annanas, tycker det är både kul och spännande att läsa om alla "huskurer" och försök att hjälpa kroppen igång, och är det något som verkar funka för någon här så är jag på den iden dirrekt, ska själv börja testa lite knep, inte nu på frdag men nästa så om 10 dagar så kommer väll jag me färdknäppa, promenera och äta annanas för brinnande livet, kanske "känna lite" på tappen me ;)

• Ann Lis

Polarlantis: Ok jo jag har hört att den kan släppa och återbildas under grav har dock inte varit med om detta själv utan slemproppen har varit ett tecken på att det är på G för mig. Förstår att du tycker att den får komma nu.

Den där kännslan av att bebis huvud skaver den känner jag igen det kan göra riktigt ont ibland när man går eller sätter sig eller böjer sig ner mot backen för att ta upp något...  

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?