• Ann Lis

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Kia 82: här pärlar det oxå iof det rinner inte hejdlöst, men det läcker igenom på tröjjan eftersom jag inte har  någon bh på mig och har jag det så är det en sk sport bh och den läcker det igenom  också, hade jag en BH med tjockare vaddering så skulle det förmodligen stanna i den, vilket jag inte har nu.....

Grazzy: Jag har ej känt min tapp har provat att nå den men har inte lyckas, så för mig antar jag ju att den inte är mogen alls än och fortfarande tillbakalutad. Jag har ju känt på den när jag inte varit gravid vid ägglossning och  nu når jsg den inte alls...  

• Ann Lis

Ja det år svårt att förklara, som en kycklingstrupe, hahaha... Nej då men det påminner lite om ett  finger ,   i mitten  av tappen är det lite öppet och det går  att peta in ett fingret en liten bit när man har ägglossning.

Mkt svårt att förklara men det känns tydligt när man har ÄL i alla fall öppet och välkommnande på nå vis. Blev knepigt det här.....

Kanske någon annan som kan förklara bättre???    

• Ann Lis

Hahahahah......

Vilket ämmne, som man säger kärt barn har många namn, men jag tror att du grazzy känner när du hittat tappen, men är den inte redo ,mogen så kan den vara svår att hitta och lixom bakåtlutad, jag höll på att bryta fingrarna av mig utan att känna någon tapp, så jag får vänta någon vecka än.....  

• Ann Lis

Dagens bild:V36. En mkt trött och sliten mamma som gått upp 26 kg nu daRynkar på näsan

Är som många andra också väldigt risig i magen mår jätte illa vissa kvällar, hård i magen och lös om vart annat, mkt halsbränna.. BläääääTungan ute  
  • Ann Lis

ThereseL: Min mage "hänger över kanten den me ;) (har gjort lääänge redan)

som det känns ¨så är det här sista graviditeten för min del, tror inte jag orkar med en till sån här omgång, denna grav har varit värst av alla och då var det ju ändå 5 år sedan sist......

Jag får vara nöjd ändå som har klarat av detta snart 6 ggr och hoppas på  åter en komplikationsfri förlossning   :)

• Ann Lis

JS85: Tackar, jag känner mig inte speciellt vacker, mer som en flodhäst, en mkt trött flodhäst ;)

Håller tummarna att det blir mera smärta för dig nu och alla andra oxå :D

Idag har jag haft lite ilande värk från livmodern eller tappen och så har jag varit bajsnödig flera ggr, jaja lite tidigt men klart man ändå hoppas liite grann :D     

• Ann Lis

Hurra mer slemm åt folket haha!!!

Oj skrev ett jätte lånt inlägg om alla min 5 förlossningar men det försvann så jag orkar inte skriva om det igen utan gör en  förkortning av  det hela.

1:an långdragen förlossning (24 tim 12 hemma och 12 på förlossningen). startar med blod slemmis och molvärk, sen  oregelbundna sammandragningar sedan reglbundna värkar, fick lustgas, massage, varmt bad kombinerat med lustgas och epidural . vattnet tog dom hål på vi ca 8cm öppen. Födde  en son på BF-3

2:an jätte snabb förlossning började med blodslemmis, och värkar   gjorde sjukt ont från första värken blev ambulans in sög hela tuben entornox på väg in, öppen 8cm ej vattenavgång de tog hål på vattnet och 45 min efter att vi kom till förlossningen födde jag min dotter( utan smärtlindring på bb då den masken gjorde mig illa mående). Född på BF+3.  

3:an tog en lång promenad och och gick upp och ner i trappen under en lång tid, eftersom jag var sjukt less på allt, fick fart på magen coh samandragningar under mina motionspass. På kvällen hade jag oregelbundna värkar men provade gå och sova plötsligt fick jag blixtrande ont i ryggen trodde ej det hängde ihop med förlossning eftersom jag inte känt detta med det 2 tidigare barnen, men när jag stod på alla fyra i sängen och skrek så bestämde min sambo att det var dax att åka var på toa och då gick blodslemmisen, kom in på bb och var 5 cm öppen tog ytterligare 5 tim innan dottern är född vattnet gic samtidigt som barnet kom så hon kom ut med en en våg jätte snabbt. född på Bf- 10

4:an, hade mkt förvärkar och samlade mkt vatten på slutet så jag bestämde mig för att prova "motionera" igång förlossningen, vi åkte till en strand där jag promenerade någon timme hade hård mage nästan hela tiden, på natten drar värkarna igång jättekraftiga och täta dirrekt, blodslemmis går och vi åker in har 2-3 min mellan värkarna hela vägen in klarar inte av att gå upprätt in på förlossningen utan går som en krok väl inne så får jag dirrekt lägga mig på en säng och ta av byxorna undersökningen visar öppen 7 cm buktande vatenhinnor och jag känner ett djävulskt tryck kroppen börjar krysta och ut kommer bebisen med intakta vatten hinnor runt huvet  sonen föds med sk segerhuva 26 minuter efter ankomsten till  förlossningen. född på BF-14   

5:an i v 36 är jag  stor tjock och less på livet har mkt samandragningar, vatten i kroppen och fruktansvärda förvärkar som håller i sig flera timmar regelbundet fört att sedan avta. V36+1 förvärkar hela förmiddagen  regelbundna trodde det var dax men så avtar dom, 36+2 slemproppen går UTAN blod i bara massor av slemm och lite molvärk, inget mera händer 36+3 tar en lång skogsprommis med alla barna och hundar har samandragningar nästan hela tiden, kommer hem och får gå på toa och tömma mig flera ggr har lite oregelbundna värkar som kommer och går, på kvällen verkar det dock ha stannat av  igen, jag sommnar i soffan när jag ser på förlossningsklininken mkt besviken att det inte var dax för mig, vaknar senare på natten av att värkarna starkat igen med en mkt vassare smärta går på toa och får då en blödning utan slemm eftersom slemmisen gått några dagar tidigare, vi åker in till förlossningen( har över 10 mil dit så inte mkt att spela på). Var öppen 4-5 cm och väl framme så avtar värkarna man beslutar att ta hål på vattnet för att få fart på förlossningen igen, trots vattenavgång så rör det sig sakta frammåt och man sätter in värkstimulerande dropp när jag är öppen ca 6 cm. efter ca 6 tim på bb så är jag äntligen redo att krysta ut vårat 5:e mirakel. Född v 36+4 och vägde 3350g. Pigg och frisk pojke som börjar amma dirrekt.

Ja detta var lite om mig de, kan sumera det hela så här; 4 av 5 förlossningar har startat med värkar och blodblandad slemmpropp bara nr5 som slemmisen går någon dag tidigare utan blod i, ingen dirrekt spontan vattenavgång utan hinnorna har krokats hål på inne på BB eller så har barnets huvud tryck sönder dom när barnet kommit ut.  Blir spännande att se hur denna förlossning blir....            

• Ann Lis

Kia82: Du har alltså känningar idag med, visst  är det spännande att känna efter och analysera och tro , hoppas, planera mm. så länge man har någon form av känningar så ger det hopp utan några känningar känns det bra nog så "svart". Jag skulle tro det händer små saker varje ggn du har sånna här känninigar sen kan det ju gå jätte fort när det väl sätter igång på riktigt.

Håller med dig att det är svårt att veta när det är på G och när man bara överansträngt sig skillnaden är ju att om det är dax så ger det sig inte utan det blir ju bara värre och värre, men som sagt så kan det ju hända grejjer ändå. tycker det är sjukt spännande varje gång man går in i tråden och läser det är nått nytt hela tiden, nu dröjer det nog inte förrens de första bebisarna börja ploppa ut :D !!!!! Wiiieee!!!! 

• Ann Lis

JS85: Ja precis  lika i grunden  med lite variationer och  de flesta har varit klara före BF så har ju så klart den förhoppningen nu med,  har heller inte haft några komplikationer varken före, under eller efter förlossningen och min kropp har återhämtat sig väldigt bra varje ggn,något jag skulle vilja vara med på  är en förlossning som startar med en spontan vattenavgång, men det lär nog inte hända jag har så sega hinnor och de har min mamma och syster oxå...

Nej smärtan längtar jag inte heller efter och så fort det startar på riktigt så vet jag att jag kommer få lite panik man blir så påmind om vad som väntas när man känner det  men den där juvliga, blöta ,gråtande ,lilla skapelsen som ligger och blinkar mot än  på bröstet DET längtar jag grymt mkt till det är lika otroligt/ofattbart varje gång att den har legat i min mage skapad av oss två, ryser av kännslan på ett bra sätt så klart!

• Ann Lis

Js85: det kan ju gå fortare med krystningen nu det borde det göra , jag har inte krystat länge med någon , men med första så tog det lite längre tid, och några krystvärkar mer innan han kom ut men jag var iofs helt utslagen av den 24 tim långa processen...

Jaa tänk snart, snart är dom äntligen här!!!!! :D

Var optimistisk idag och tog en promenad med barn och ponnysar i skogen  vi gick inge längre än vi brukar och det har gått så bra de senaste  i flera veckor, med både vatten i fötterna och foglossningen som  jag inte känt av så mkt de senaste veckorna så trodde att det skulle gå bra idag me, tji fick jag,
    jag fick världens sammandragningar och skarpa smärtan ner i livmodern, magen var hård hela tiden, ryggen började värka och fötterna känndes som dom skulle brinna upp. så nu sitter jag här med värsta foglossnings smärtan i ryggen, och vet att jag kommer  få det jätte jobbigt i natt, fötterna och vaderna är så tjocka och vatten fyllda och ömmar nå hemskt, molande värk i magen, nej fy va less jag blev har ju funkat så bra i flera veckor och vi gick inte längre än vi brukar och det är inte långt men men får nog  kanske strunta i sånt här tills bebisen är född, bara de att dagarna blir så långa när man inte kan fördriva tiden med uteaktiviteter , och promenader med barnen :(       

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?