Inlägg från: Butterflie |Visa alla inlägg
  • Butterflie

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Vilka fina magar ni har, å har ni ens gått upp nåt?
    Ni e så smidiga å fina i kroppen fortfarande, själv sitter ja här med världens kärringhandtag å ett arsle som bara hänger =(

Ne men lägger la upp en bild ändå, äsch de ska la va kärringhandtag när man har bebis i magen hihi

v.34 (22 april)

v.35 (25 april)
  • Butterflie

Mja va snäll du e =) Men väger runt 68kg nu å vägde runt 52 innan så det har satt sig överallt, å massor på tuttarna hihi e annars platt som en pannkaka å hoppas innerligt ja får behålla dem denna gången.

• Butterflie

Springer bara ofta när ja e vaken. När ja väl sover så behöver ja inte. Jo klart de e skönt på ett vis men vill inte va trött i 4-5v till :-/

Ne men då, har du nån nerv i kläm eller e de bebis som tar plats tro? har själv direkt inga sammandragningar eller förlossningar just nu som tur är.

• Butterflie

Hahaha Ne de e inte snällt att skratta, men har en magsjuk sambo hemma å två friska å allerta barn som gärna tetas med varandra. Sambon sms:ar friskt att ja ska komma hem från jobbet. Han e sååå liten å ynklig. Klart ja tycker synd om honom men samtidigt så får han känna på hur det egentligen är att va förälder å denna gången kan ja inte va hemma å ta hand om honom. Så ja lite skadeglädje e ja allt, skyller på hormonerna :-P

• Butterflie
    Kia82 skrev 2012-04-30 20:03:55 följande:
    Idag har jag varit ute på långpromenad i det fina vädret och storstädat huset och nu framåt kvällen så kände jag hur kraftiga sammandragningarna blev så jag är faktiskt glad att vi beslutade oss för att bara vara hemma och ta det lugnt ikväll. Upplever det som att magen är konstant stenhård och bebben är väldigt sprallig.
    Hihi ja jag har med stenhård mage, trycker man på den så känns det som en sån där boll med öron man hade som barn ^^
    Det e skönt att bara va hemma å rå om varandra med faktiskt =)
  • Butterflie
    Ann Lis skrev 2012-05-01 00:05:04 följande:
    Här är en till, jag kan banne mig inte sommna hur jag än försöker , eller vad jag gjort på dagen. Är dock jätte slut i hela kroppen men kan inte  sommna ändå, orka inge mer!!!!

Har varit hos svärföräldrarna på valbumässa idag och fy  hade hellre varit hemma... Åkte för att barnen skulle få ha det kul och träffa alla kusinerna men jag önskar jag hade stannat hemma inget givande alls..... Och hormonspel har jag haft  tidigt i dag började redan i morse, nej fy dra nått gammalt över sig kanske!!!!!!  
    Fick ett hormonspel nyss, sen om de beror på att ja bara sovit 3h varje natt de senaste vet ja inte.. men pallar faan inte mer nu, jobbar hela dagarna, kommer hem å grejar här för man kan verkligen inte sitta still.

I fredags var jag magsjuk, kom inte upp nåt men hade ont osv, lördag så fick min 7åring det men det märktes knappt då hon var aktiv å gick till toa när hon behövde kräkas. igår var allt lugnt men idag vakna sambon å va som en unge å kräktes fram tills eftermiddagen. Å nu när ja äntligen tänkte lägga mig å hoppades på sömn å sovmorgon så vaknar min 6åring med magsmärtor å spyr som en gris =( Hon vägrar försöka somna å ligger å tjatar så nån sömn lär det inte bli denna natten heller..
    Faan e det för mycket begärt att få sova de sista 4 veckorna innan bebis kommer så man orkar med den lilla sen? Givetvis kan inte min dotter rå för det, men just nu så känns livet så förbannat orättvist =( Å ja jag tycker synd om mig själv!! lipar samtidigt som ja skriver här, jäkla hormoner! Ska bli sååå skönt när denna underbara varelse tittar ut å man slipper va som en tickande bomb..
  • Butterflie

Ledsen jag blir!!!
    jag vet att man inte kan paxa namn, men när det kommer till ens bästa kompis då?
    En som funnits i flera år som iof alltid ska vara värst å jämföra sig hela tiden..
    Om denna personen är helt hundra att hon ska få en pojk å berättar alla namn hon e jätte svag för å ja sedan berättar alla tjejnamn ja e svag för.. Å jag har 2st som står allra högst å alla vet om dessa namn.
    Ett namn ja pratat om i flera år.. å så får denna kompisen en tös, igår.. hon hör inte av sig ingenting men alla andra vet.. Å idag lägger hon upp en bild på sin lilla Elina.. Elina liksom, mitt namn!
    Jag vet att jag inte kan ha ensamrätt på det, men ja blir bara så himla sårad.. Att just HON tog det, menar en bekant eller liknande spelar la ingen roll men en person som har stått en sååå närma under flera år..

• Butterflie

Ne vet att man inte kan paxa namn, men om man har levt tät inpå varandra, bott hos varandra.. Gjort allt ihop och varit som syskon så tycker ial jag att man kan bry sig lite om sin vän å inte ta ett namn som den andre vill ha..
    Visst jag kanske inte får nån Elina, det ser ja inte förens bebis kommer.. men själva grejen liksom.
    Men detta var mer droppen som fick bägaren att rinna över =( E så mycket annat som hon gjort under våra graviditeter å som även gör att jag inte vill ha henne i mitt liv längre, det känns inte värt det.
    Å givetvis vet jag att det e mitt egna fel, ja skulle aldrig sagt nåt om namnet till henne.. men jag litade blint på henne och antog att hon skulle resonera som mig..

• Butterflie

Julia, åh vad mysigt det blev =)
    Och klart det ser lite tomt ut, det saknas ju nåt hihi som snart är på väg =)
    Svårt att göra ett rum personligt utan bebisen, men riktigt fint, gillade den inbyggda hyllan ovanför sängen =)
    Sen har ni satt i en ny dörr till garderoben med, det vad med riktigt snyggt. Tycker annars sådana garderober e extremt fula å vi har flera st här hemma.. Men blev mycket finare med en fräsch dörr =)

Vi har inte gjort nåt alls med bebis rum än, just nu är det tvätt/gästrum som har tapeter som knappt sitter uppe, ett golv som min dotter målat ner osv. Men vi tar det sen för bebis sover ändå hos oss i början och har fått en liten hörna i vårat sovrum.. Men klart det kliar i fingrarna att börja med rummet nu =)
    Å i garaget står en ny växasäng med som min moster kom å lämnade.. här ta denna vi har köpt en annan.. så ja, bebis e inte född än haha men gratis e gott =)

Bebis hörna: (ska ta ner spegelväggen givetvis)

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?