Inlägg från: LottisT83 |Visa alla inlägg
  • LottisT83

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Här hoppar jag gärna in om det är ok??!
    Väntar mitt andra barn, har en dotter på fyra och även i magen är det en flicka som beräknas titta ut 14 juni så snabbt räknat är jag i v 28 nu!

• LottisT83

Usch ja andningen är jobbig nu :(
    Var hos bm igår och sf måttet låg på 27 och hjärtljuden på 140!

Håller på leta vagn och blir snart tokig på mig själv, aldrig förf har jag velat så mycket som nu.. Kan bara inte bestämma mig!!

• LottisT83

Hmm, har provat lägga till mig på bf listan men lyckas ej?? Kanske för jag är inne från telen?
    Vill någon som grejar det bättre än mig läggs till vore det snällt!
    Har bf 14 juni, en flicka enligt rul.

• LottisT83

Tack för hjälpen!
    Jag blir 29 år i år och detta blir andra barnet.
    Hoppas slippa gå upp för mycket i vikt.. Förra grav gick jag upp 32 kg och allt det är tyvärr inte borta.. Har hittills i vecka 29 gått upp 10 kg så jag hoppas det inte skenar i iväg.. Samlade mycket vätska sist och känner av en del i benen nu de dagar jag hållt igång mkt:(

• LottisT83

Tycker det där är skitjobbigt, får höra det flera gånger i veckan på jobbet; oh vad stor du är, hur stor ska du bli??
    Det värsta är att det kan vara samma person som säger det flera gånger, precis som det är så stor skillnad från måndag till torsdag, riktigt sååå fort växer då inte magen!!!

• LottisT83

Jag tyckte också det var konstigt hur lite jag fick komma till bm, är i v 29 nu och har varit på inskrivning, rul ( fast det var på sjukhuset och inte hos bm) och glukosbelastning och i samband med den mätte hon magen och lyssnade på hjärtat och ett besök innan dess.. Blir tydligen besök lite oftare nu då jag nu fick tid om 3 v igen!!!

Det där med att se händer och fötter i magen; jag gick hela förra grav och väntade på detta och blev så besviken när jag aldrig fick se något och till på köpet hade jag en lugn tjej i magen så några sparkar som fick en i rycka till eller tappa andan ;) var det inte heller tal om..
    Tänkte då att nu med denna grav så måste det väl hända grejer, två grav kan inte vara likadana.. Jovisst , mår på exakt samma vis ( toppen förutom lite foglossning ) ser inga fötter eller händer svepa förbi, inga sparkar som slår rekord utan en lugn tjej ( igen!) som inte gör mycket väsen av sig!!!

• LottisT83

Vad jag förstått på min bm så går inte omföderskor lika tätt/ ofta hos bm, tyvärr tycker jag....
    Jag var hos bm sist i v 27 och ska dit nästa gång om 2 veckor och då är jag i v 32. Efter det hoppas jag på lite tätare besök iaf!

• LottisT83

Tycker denna graviditet såhär långt är identisk med min förra! Enda lilla skillnaden är väl att jag var lite mer påtagligt trött i början av förra grav än vad jag var denna.. Eller så är det bara så att jag inte haft tid att känna efter denna gången ;)

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?