Inlägg från: Alinara |Visa alla inlägg
  • Alinara

Dermaroller information från en som vet

Läste här i tråden och ditt blogginlägg och har några frågor:

Hur skulle man kunna få gulsot av en oren dermaroller (om bara man själv använder den)?

Om man exempelvis är utbildad sjuksköterska/undersköterska eller av annan anledning vet hur man jobbar sterilt borde det väl inte vara någon större risk att göra detta hemma?

Vilka sidoeffekter menar du att man skulle kunna få av att använda icke-CE-märkta dermarollers?

Du undrade också över hur bra resultaten blir. Här är en blogg jag hittat som jag tycker visar på väldigt bra resultat: mummyfied.blogg.se/category/kapmen-mor-bristningarna.html

• Alinara
    Alinara skrev 2012-04-12 13:07:56 följande:
    Sen verkar det ju finnas CE-märkta rollers med längre nålar att köpa!

softbeauty.se/#about

Som för övrigt verkar vara samma som säljs (mycket billigare) på Tradera:
    www.tradera.com/ny-2-0mm-dermaroller-titan-pl...
    Rättar mig själv. Den jag länkade till på Tradera var inte exakt samma. Men den här verkar vara samma som softbeautys:
    www.tradera.com/nytt-dermaroller-titan-med-540-nalar-1-5-mm-plomberad--auktion_341437_152888727
  • Alinara
    FeliciaB skrev 2012-04-18 14:55:59 följande:
    Dermaroller är jättebra, OM man gör rätt. Det är iaf min erfarenhet, för jag är supernöjd. 

Jag beställde den där från softbeauty.se för 379 kr inkl. frakt och har nu rollat i två veckor. Jag rengör den noga efter varje användning och det är superviktigt, trots allt nålar man utsätter sin kropp för.

Visst, mina ärr kommer nog aldrig försvinna men de ser blekta ut och har blivit mindre så det är garanterat värt priset och tiden jag lagt ner. Tycker alla borde ge det en chans, man ska inte va så skeptisk, utan ha tålamod och pröva så kommer du definitivt inte ångra dig. 

Och för att återkoppla till dessa som varnar om detta; det kanske ligger något i det, men klart de är bittra att de förlorar pengar och kunder. Dermaroller har ju verkligen exploderat och varenda tjej jag känner använder det numera, klart de förlorar pengar.

Nåja, länge leve dermarollers! 
    Samma roller finns till ett lägre pris på Blocket och Tradera. Ex: www.tradera.com/nytt-dermaroller-titan-med-540-nalar-1-5-mm-plomberad--auktion_341437_152744731

Jag köpte av henne! 170 kr inkl frakt!
  • Alinara
    s79bumpan skrev 2012-04-21 23:22:03 följande:
    Varför nöja sig med lite resultat med helt fel produkt. När ni kan få fantastiska resultat med rätt vägledning.
    Det tror jag framför allt handlar om ekonomi! Om man kan få bra resultat för bara ett par hundralappar så känns det mer värt en ett "fantastiskt" resultat som man kan få på salong för många tusenlappar...
Svar på tråden Dermaroller information från en som vet