• bsm

Dermaroller information från en som vet

jag förstår dig trådstartaren absolut vad du menar... men många som använt dermaroller har ju fått bra resultat på bristningarna.!?
    Självklart ska man ju vara noga med att göra rent huden noga innan man rollar. Själv rengör jag med tvål och vatten eller en mild ansiktsrengöring och så rengör jag min dermaroller i desinfektionsmedel.

sen så rollar jag inte så ofta heller för vill låta huden vila mellan gångerna... tror det är viktigt.

men om man nu ändå vill behandla sig mot bristningar hemma, vad rekomenderar du då? jag antar att de där korta nålarna på 0,2mm inte gör så stor skillnad på bristningarna eller kan  man få bort vita bristningar helt med en så kort längd? tyvärr är det ju så sjukt dyrt med behandlingar på salong för det lär ju behövas fler behandlingar än 6st på mig för jag har vita bristningar som jag vill få bort. =( om det inte varit så himlans dyrt hade jag lätt behandlat mig på salong..

använder ni aldrig över 2,0 i salongen?      
    Jag tycker faktiskt att några vita bristningar jag rollat på har blivit mer hudfärgade och jag har inte blivit sjuk :)
    varför skulle man bli sjuk om man rengör rollern och huden noga innan användning? man får ju va försiktig...  

tycker dock det är bra att du varnar folk :D  

• bsm

eller hur.. dessutom blir väl inte salongsresultaten alltid fantastiska heller??
    jag menar, dom kan väl inte heller få bort vita bristningar helt på bara 7grr... eller?

det tror jag inte,, och då är det inte ett fantastiskt resultat enligt mig.   

bara bristningarna blir bättre blir jag glad=) men helst vill jag få bort dom helt...

och de tror jag inte ens salongerna lyckas med....   

• bsm

ohh !! menar du att du lyckats få bort vita bristningar helt och hållet?
    för i såfall måste jag boka en tid hos dig.

för på andra salonger jag tittat på deras hemsidor står de att röda bristningar kan de få bort helt och hållet men inte vita bristningar. De salongshemsidorna jag tittat på står det att vita bristningar kan de få bort upp till 60% bara eller något sådant. (kommer inte ihåg exakt men det står att den e mer effektiv på röda åtminstonne)

Jag skulle lätt kunna behandla mig på salong men har inte sett det nödvändigt i och med att ingen salong har sagt att de kan få bort vita bristningar helt med dermarollermetoden och därför har jag valt bort det pågrund av att det ändå kostar pengar och med tanke på om de bara blir lite mindre synliga för dyra pengar e det inte värt det enligt mig... man vill ju helst ha bort dem helt eller åtminstonne en stor förbättring. I så fall är det ju värt dom extra pengarna lätt enligt mig men då vill man ju ha resultat :)

Svar på tråden Dermaroller information från en som vet