Inlägg från: Anonym (Klara) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Klara)

Ngn mamma som lämnat sina barn till pappan? Hur klarar man det?

Anonym (Usch.) skrev 2012-03-21 21:56:31 följande:
    Ja det är onekligen helt galet att flytta långt bort ifrån sitt barn, vare sig man är mamma eller pappa. Ett otroligt svek mot sitt barn. Du borde skämmas. Men tyvärr är det ju barnet som får betala priset. När man väljer att skaffa barn får man vara beredd på att göra uppoffringar. Stackars barn. Barnets pappa har givetvis helt rätt.
    Fy fan vad svinigt skrivet. Har du ingen förståelse för att alla kan hamna i situationer som kräver åtgärder av detta slag? Hur har du mage att sitta och döma en person som uppenbarligen har det svårt? TVI FÖR DIG.

TS, som någon skrev -kontakta familjerätten och kom överens med dem i samråd med pappan om att du ska flytta "på prov" i tex 2-3 år. Bestäm att frågan ang boende/vårdnad ska tas upp igen och att du vill ta upp frågan ang gemensam vårdnad o vv-boende i framtiden. Förstår om du bara vill komma iväg just nu, men utgå från att situationen kommer se bättre ut längre fram, så bränn inga broar innan ni ser hur det utvecklar sig. Hoppas allt löser sig.
  • Anonym (Klara)
    Anonym (Usch.) skrev 2012-03-23 22:08:38 följande:
    Nix. Jag har ingen förståelse alls för att man sviker sina barn på det viset. Mina sympatier är här förbehållet barnet,

Flytta "på prov" i 2-3 år??? Och sen kan man ångra sig och vilja leka mamma igen när det passar, tills man tröttnar nästa gång eller? Förlåt jag måste ha missförstått tråden, jag trodde vi talade om ett barn här (silly me) Men det verkar ju mer handla om nån tomatplanta eller nåt va?  
    Om du läser vad TS skriver så gör hon detta för att själv överleva.
    Vad är ditt förslag? Att hon ska fortsätta leva i en ohållbar situation tills hon inte orkar längre utan bryter ihop och kanske blir inlagd? Hon kanske är självmordsbenägen??? och behöver komma ifrån FÖR ATT ÖVERLEVA?

Och här sitter du och predikar, det är väl knappast ett lätt beslut för någon att lämna sitt barn.
    Utgår från att du själv aldrig någonsin mått dåligt och att du sköter ditt liv perfekt enligt vad plikten kräver.
  • Anonym (Klara)
    Anonym (Usch.) skrev 2012-03-23 22:18:18 följande:
    Självmordsbenägen och bryta ihop av att behöva bo på "fel" ort, men pigg och glad av att lämna sitt barn?? Baha!!
    Äsch gå och vattna dina tomatplantor istället.
Svar på tråden Ngn mamma som lämnat sina barn till pappan? Hur klarar man det?