Vi 4 skrev 2012-10-24 14:53:25 följande:
Germany, ja precis, men för mig är den där chi-känslan väldigt stark och övergår i något som närmast är en smärtsensation som varar tills nålen tas ut. Jag känner direkt om de sticker fel för då får jag inte den där känslan, jag kan trots att det gör rätt ont känna mig väldigt avslappnad även under tiden som nålarna sitter, men mest efteråt. I bland kan de behöva ta ut några av mina nålar för de känns så starkt, dem enar att de då ändå har effekt. De måste alltid ta sina tunnastenålar på mig också. Tydligen kan de känna att "det tar" när de sticker också, iaf de som är duktiga. Intressant det där. Förstår också att du gruvar dig, den senaste gången var det riktigt jobbigt med den biten tyckte jag. Håller tummarna att denna tid ska bli uthärdlig för dig! Och självklart för att resultatet ska bli bra.
Kattflickan, intressant med effekterna du upplvede av akupunkturen, och så himla roligt att du blev gravid!
Anne, så fint att du är igång igen!
MsBoring, kul att du är på G du med! Spännande att du också valt Falun igen.
Lillstoran, ja det är intressant med personkemi, och ofta viktigt. samtidigt kan jag inte låta bli att tänka att man eg. nog borde passa sig lite för att använda det för mycket när det gäller rekryteringssammanhang, det kan ju leda till att det blir en väl homogen arbetsgruppp med "likatänkande" som gör att man missar andra infallsvinklar och i värsta fall blir diskriminerande. Nu säger jag inte att det var det ni gjorde, men det är ju en debatt som förs när det gäller rekrytering att just det att "gå på känslan" lätt kan leda till tex diskriminering pga etnicitet, men även kön och ålder. Som exempel så tenderar män att rekrytera män för att de är "likasinnade", (vilket kan leda till att det tex blir färre kvinnor i styrelser) etniska svenskar tenderar att välja bort svenskar med annan bakgrund osv. men det är ju en annan debatt och hör eg inte hemma här.
Kom bara att tänka på det.
Jag har varit på labbet för att ta proverna i dag, då frågade jag lite om det med att DHEA inte fanns med, men det gjorde det ju visade det sig när hon tagit alla rör och gick in och tittade i sin dator. Jag frågade om det då gick att använda något från mina rör till den analysen och det skulle det, om jag nu bara kunde få läkaren att cleara det. Så jag förökte få tag i henne, men hittade bara sjuksköterskor som iaf lovade att be henne cleara det med labbet. Så nu håller jag tummarna att mitt meddelande nådde fram. Känner mig något krånglig, men blev lite full i skratt när jag insåg att jag instruerat sköterskan att tala om för läkaren hur hon skulle göra
Oj, vilken intressant infallsvinkel. Har ju inte med DHEA att göra, men ni diskuterar ju ändå en massa annat som också är off-topic (även utan min medverkan). Min tanke var mer att om man inte känner att personkemin stämmer med behandlade läkare eller inte har förtroende för denne, då måste det ju vara ännu svårare att lämna ut sig och få hjälp.
Tror personkemin och det intryck man får är avgörande av en person. En del människor tycker man om och andra inte. Dessvärre är det nog som du säger, man söker omedvetet upp personer som är lik en själv och tänker på samma sätt som man själv gör. Den här känslan "vi har mycket gemensamt". Man speglar sig gärna i sig själv och simmar i sitt eget vatten. Är det en större grupp så kan inte alla vara lika, utan det måste till en viss "dynamik" och ålika åldrar, erfarenheter och bakgrund.
De där personlighetstesterna man gör vid intervjer är mycket till att se att man är "normal" dvs. ligger inom ett spam om 30 - 70 procent. Inte är för långt ute i kanterna eller för individualistisk.
Jag var ute igår och åt med en väninna som har en 1 åring. I föräldragruppen var de 12 personer, men hon umgås bara med 4 av dem. Även där är det personkemi som avgör vilka man träffar.
Mitt tips är ändå att försöka få en läkare personkemin stämmer med och en klinik man har förtroende för.