• Kattflickan

Tips om dhea

Cff: Var inte så hård mot dig själv. Det var troligen bara en " dålig" månad och beror inte på något du gjort. Hoppas ändå att du kommer till ET.

• Kattflickan
    germany skrev 2013-02-06 09:47:18 följande:
    Pippi - Vad bra att du fick ta ägglossningssprutan. Hoppas ägget blir befruktat, tummar till dig!

Likaså till dig Älva, hoppas det blir ett fint plus snart Solig

Kära Katt (kattflickan). Nu är det inte alls många veckor kvar för dig. Är det 4 -6 veckor kvar måntro?
    Jobbar du fortfarande? Jag hoppas du får må bra den sista tiden som är kvar och att du orkar med att röra på dig (vet ju att du gillar att träna Tungan ute).

Ni 3 får en kram också förstås Glad
    Hej Germany! Det är ca 5 veckor kvar till BF, bara 3 veckor till som jag jobbar. Jag mår förhållandevis bra. Men tränar gör jag inte. Går dock promenader då och då.

Men det är rätt stressigt på jobbet. Igår jobbade jag till kl 20, så i ca  11 timmar. Hann dock med en hel del. Jag har varit för fullastad av jobb innan så jag har inte hunnit med att avsluta utan bara göra det allra viktigaste hela tiden. I flera år har det varit så. Ikväll tar jag det lugnt, känns bra.

Skönt att höra att ditt illamående börjar ge sig lite. Hoppas det snart försvinner helt! När ska du göra KUB?

CFF: Håller tummarna för att det ändå blir äggplock. Vid min sista ivf såg de knappt tre tänkbart plockbara folliklar vid VUL, men vid äggplocket fick de ut 8 ägg!!! Helt otippat. Läkaren på Akademiska sa att jag inte skulle vara redo för plock den dag som Karolinska ville plocka. Karolinska höll dock fast vid sitt datum och det gick bra ändå. Hoppas du får en lika positiv överraskning imorgon! Kram!

Millan

• Kattflickan

Grattis Älva! Vad är du på för ruvardag?

Jag har fått graviditetsklåda, Hepatos. Är glad över att jag googlade när det började klia i handflatorna för ett par dar sen. Insåg att det kunde vara hepatos, tog prov igår morse, fick svaret efter lunch (tacksamt att bo i Uppsala där vi har Akademiska). Gallsyrorna ska visa under 10 för att det ska vara ok, jag hade 16. Men om det inte överstiger 40 så övervakar de bara, gör inget. Jag är jätteorolig nu. RIsken för att barnet ska dö är betydligt större nu eller få skador av syrebrist. Är rädd att värdet ska stiga snabbt. De är inte heller så pigga på att sätta igång förlossningen i förtid, vilket jag hellre skulle göra. Är snart i vecka 36 och enligt TUL igår så väger barnet redan 2.8 kg, över medelkurvan, så hon skulle klara sig fint utanför magen. 

Jag vet att det här är fel tråd att lufta det här i, sorry.

Cff: Håller verkligen tummarna för att det blir ET idag. 

• Kattflickan

Älva: Då är det fortfarande tidigt och det kan vara därför strecket är svagt. Jag testade på dag 12 med blastocyst och då var strecket tydligt. Håller tummarna för att det ska gå vägen.

Jag vill absolut bli igångsatt om värdena ökar. Bättre att få ut ett levande barn några veckor i förtid än att hon dör eller blir skadad. Hon får inte dö, det här är antagligen min sista chans att få barn.

• Kattflickan

Grattis CFF! Vilket bra utfall! Nu hoppas jag att den fina slemhinnan suger åt sig embryona!

• Kattflickan

Tack!
    Vi4: Skönt att höra att det gick bra för dina vänner! Jag vet att det bästa är om hon stannar i magen några veckor till. Det är bara min oro att hon ska dö dom spökar. Läkaren sa att vanligen ökar inte värdet så snabbt att man missar det om man mäter en gång i veckan men jag har läst om flera här på FL som varit med om det.

Jag tror nästa prov kommer vara lite avgörande för att veta hur snabbt värdena ökar. Helst skulle jag vilja klara mig till v 38+0, sen kan hon gärna få komma ut. Det är bara knappt 3 veckor kvar!

Germany: klåda på magen brukar vara ofarlig. Det är så tidigt i din graviditet också. Hepatosen kommer sällan före v 30. Ska du göra nåt ultraljud snart?

Bra att du får prata med en kurator om din oro. Jag ska prata med barnmorskan om min oro på onsdag.

CFF: Du får ta det lugnt nu så hoppas vi snart på plus!

• Kattflickan

Grattis Germany! Antar att du fick bra siffror. Det är fantastiskt att få se barnet på UL. Hoppas du kan känna dig lugnare nu!

• Kattflickan

CFF: Jag tror det är för tidigt att testa nu, trots känsliga test. Jag har heller inte haft symtom så tidigt när jag varit gravid. Vilken dag är officiell testdag?

Älva: Hoppas testet går bra, men du borde ta det med morgonurin.

Här kliar det till och från, jäkla graviditetshepatos! Tycker även att barnet varit rätt lugnt de senaste dagarna vilket inte gör mig mindre orolig.

• Kattflickan

Beklagar CFF! Det är så nedslående med minus och så får man börja om igen. Men jag håller fortfarande tummarna!

Älva: Hoppas det är ofarliga blödningar. Jag hade mycket molvärk i början av graviditeten.

Mina hepatosvärden hade tyvärr chockhöjts i onsdags. Kommer troligen att bli igångsatt i helgen eller nästa vecka beroende på morgondagens provsvar. På lördag är jag i vecka 37+0. Blev lite panik på jobbet för jag är inte helt klar med det jag vill.

Kan inte sova nu för att det kliar så vansinnigt så jag tror inte värdet gått ner.

• Kattflickan

I lördags försökte de sätta igång förlossningen, det fick inte bra och barnet blev stressat så det blev kejsarsnitt. Barnet hade bajsat i fostervattnet och rörde sig mindre. Ut kom en pigg, välmående flicka i söndags. Hon var 52 cm lång och vägde 3750g. Så hon var stor för sin ålder, 37+0.

Först var jag besviken på att det blev kejsarsnitt, men nu spelar det ingen roll när jag har min välmående Klara i min famn!

CFF: Beklagar verkligen att det bara blev en biokemisk graviditet, det är så frustrerande, har också varit med om det.

Kramar till alla!

Millan

• Kattflickan

Grattis Tuvalina! Du är så väl värd ditt plus!

• Kattflickan

Har läst någonstans att LH stegringen för äldre kan vara kortare. Jag lyckades aldrig få nån glad gubbe och var rädd att jag inte hade ägglossning. Så jag köpte billigare tester och så fort de blev aningens starkare så testade jag flera gånger under dagen och på eftermiddagen brukade jag få fullt utslag på stickan. Morgonen därpå brukade Stickan inte visa något utslag. Så kort var min stegring. Så, gå efter det utslag du fick. Jag ägglossade dock!

• Kattflickan

Kort och kanske en dum fråga: Finns det någon mat som innehåller dhea? Eller kan man göra något annat för att öka sina nivåer av dhea? Jag vill helst inte beställa dhea utan få det utskrivet, helst efter en analys som konstaterat att mina nivåer är låga. Men det är svårt att hitta en läkare som skriver ut dhea.

Jag har läst att dhea och binjurarna hänger ihop och jag tror att jag har dåliga binjurar.

• Kattflickan

Mian: Tack för tipset! Vad är dina erfarenheter av Barbasco? Tror jag hittade ett ställe att beställa ifrån på nätet.

Katt: Jag bor i Uppsala, ska kolla upp labbet.

Jag väntar nu på att få reda på om vi får fler PGD försök.

• Kattflickan

Mian: Nu har jag beställt Barbasco Plus, hoppas de gör skillnad.

Germany: VI har också snålat med föräldradagarna för att kunna vara hemma länge. Känns bra. Nu är ju mannen hemma med dottern och jag är lite avundsjuk, de har så kul om dagarna. 

Svar på tråden Tips om dhea