• MissBoring

Tips om dhea

germany skrev 2012-11-16 08:30:50 följande:
    Tack snälla Miss B. Det värmer att det finns så många fina människor här som vill det bästa för alla.
    Jo, tyvärr så är jag helt övertygad om att min magkänsla talar sanning....Ruvardag 9 och jag har testat minus även i dag. Forsätter dock med Crinone och lite andra mediciner, men vill helst bara sluta med allt  nu och gå vidare igen.

Hur går det för dig? Håller tummar för att du snart är i gång! Kram Hjärta

Tack det går väl bra för mig, jag håller på och nedreglerar nu och på måndag ska jag ta blodprovet för att se om jag ligger där jag ska eller om jag ska fortsätta lite.
    Jag har ju kört långa en gång och korta en gång och det blir långa igen nu eftersom jag svarade bäst på det! Dock sa läkaren att jag skulle fortsätta och äta dhea samtidigt som nedregleringen men det kändes (som du är inne på i inlägg ovan) motsägelsefullt att höja östrogenet samtigit som jag ska sänka det för att bli nedreglerad så jag har faktiskt slutat med det. Hade ätit 3,5 månad när jag slutade. Har ju heller inte haft några större biverkningar eller indikationer på att min kropp behövde detta så det va väl det som gjorde att jag på eget bevåg la av. Känner att som de skrivit i artiklar i USA att det ändå ska ge effekt månader efter att man slutat så göra det säkert något gott att jag ätit det iaf :)
    Kram
  • MissBoring

Inget hår här! Men jag åt ju bara 50 mg om dagen..

• MissBoring
    Gaaaa skrev 2012-11-24 13:58:55 följande:
    Ja och det är helt nya regler så det har inte ens haft en chans att godkänna ännu. men som hon sa reglerna ändras hela tiden så skynda, skynda!!

Fyller du i nått formulär eller skickar du bara in kvitton å vart ställer du du isf adressen?

Vi gjorde ju en Ivf i Danmark i sommars som jag kan tänka mig söka för

Vi4 här får jag ju svar, att ni är ganska nära nu

Själv går det sådär. Fick inte börja spruta pga att spottings fortsätter. Ska försöka få till ett vul på måndag för att se om det finns någon orsak. Kanske jag fått en cysta? :-\
  • MissBoring

Min läkare sa att jag skulle fortsätta (när jag sa jag köpt på eget bevåg) under sprutningstiden. Dock så kändes det lite som motsägelsefullt. Att försöka höja Östrogenet samtidigt som jag sprayade för att bli nedreglerad. Jag kom på det här lite sent så jag slutade med dhea när jag fick min blödning (efter ca 14 dagars spray). Sen vet jag inte vad som gjort vad men här sitter jag med blödning/spottings trots att själva mensen var slut för snart 10 dagar sen.. Jag har alltså haft blod i 14 dagar!!
    Vad jag gjort fel det vet jag inte men nått är det iaf!! har aldrig haft så här tidigare Gråter 

• MissBoring
    Bambi2 skrev 2012-11-25 16:06:19 följande:
    Aj, vad säger läkaren om det?

Jag har inte sagt jag slutat.. ska på vul imorgon (dock hemma ej på kliniken) för att se om det går att se vad som orsakar blödningen.

Tror själv inte att det beror på att jag ätit dhea däremot att jag sluta med det fel tidpunkt.. men får se imorgon. Vem vet jag har kanske fått en cysta...
  • MissBoring

Här är det en tjej som inte är så glad Rynkar på näsan
    Då jag inte slutat blöda efter mensen i nedregleringen så blev jag skickad på vul idag. Å där hittar gyn en slemhinna på 15,2 mm!!!!!!!!!!!???????????????? den ska ju typ va noll och ingenting nu innan sprutstart.
    Hem gyn skrev direkt ut Provera så jag ska få igång min blödning om 10 dagar, men det innebär ju att det inte blir nått försök förrän efter jul Gråter
    Ringde Falun. De höll med, inget försök när hinnan är sån. Först så prata vi om att avsluta hela försöket för att sen börja igen efter helgerna men sen kollade hon med Staffan och man kan tydligen ta provera och spraya samtidigt utan problem så då sa hon att om jag orkade fortsätta spraya så skulle jag kunna få äp v3 istället för v 6. Känns ju som att 3 veckor är en kort tid men samtidigt så är det ju inte det när man väntar. Dock så känns det ju ganska långt att spraya så länge... men hon sa att dom med endro ju kan spruta i ett halvår så det är inget "farligt" på så sett för mig..
    Undrar så vad det är som hänt med kroppen!!

• MissBoring
    germany skrev 2012-11-26 12:01:50 följande:
    Miss Boring - Usch, vad tråkigt att läsa ditt inlägg. Förstår ju att du nu sett fram emot att vara igång igen med stimuleringen så att du hinner göra ett försök innan jul....Platt fall liksom! Rynkar på näsan
    Verkligen en tjock slemhinna och det efter en tids sprayning. Men vilken tur ändå att du var på vul så att du inte bara fått klartecken att sätta igång med sprutor....det hade varit ännu tråkigare.

Hur tänker du göra? Hur som haver så hoppas jag att allt kommer att bli jättebra till slut.
    Stor Kämpe & varm styrkekram till dig!
    Tack, ja det känns trist.
    undrar om det beror på att jag åt dhea samtidigt som jag sprayade de första veckorna.. för nu när vi pratade på att jag skulle forstätta spraya så sa jag: men då kommer jag väl iaf få en mens mellan jul och nyår varpå jag får till svar, näe då har du ju inget östrogen kvar i kroppen som kan bygga en slemhinna så det är inte möjligt!
    Där av min tankte, kanske jag har så pass mycket östrogen av mig själv (har ju inte kolla prov) att när jag tog det samtidigt som sprayen så räckte inte sprayen till för att nedreglera mig!? hur låter det resonemanget??

Sa ju att jag ska forstätta spraya men så känner jag mig ändå tveksam.. är det kanske bättre och avbryta och börja om på ny kula?? samtidigt som det passar lite dåligt med äp och et i februari för mig...

Några tankar??

Kram
  • MissBoring

Tack Germany.
    Jag tror inte heller att jag gjort fel i att äta DHEA bara att jag nog skulle slutat innan jag började spraya. Tror nog att det jag fått i mit gör gott ändå!
    Dom på kliniken sa att det gick bra att jag fortsatte eller att jag slutade och började om, spelade ingen roll. Tänkte bara jag skulle ställa frågan till er andra om någon haft någon erfarenhet av detta tidigare.
    Min magkänsla säger nog att det hade varit bra att sluta emellan men samtidigt så är det ju det här som tar på kroppen så då tänker jag kanske lika bra att köra på och inte hoppa fram och tillbaka... jaja får prata med sambon i kväll... blir mindre sex när jag sprayar så han får väl ha ett ord med i det hela med ;)

• MissBoring
    Vi 4 skrev 2012-11-29 10:20:00 följande:
    MsBoring, men fy så tråkigt och märkligt! Det är så typiskt med denna jul emellan också annars hade det ju inte behövt ta sådan evinnerlig tid. Svår fråga om det där med att fortarande vara nedreglerad eller inte, vad sa maken? Hur gör du nu med DHEA, har du slutat?

Germany, intresssant att se blodvärdena och också att se om även dessa symptom lugnar ner sig när kroppen vant sig vid dosen.

Pippi, helt fantastiskt! Lycka till! 

Min prasteron håller på att ta slut och jag ringde till apoteket i måndags för att beställa mer (har ett uttag till), men nu kan man inte beställa via telefon längre så jag måste åka ner till ett apotek och det hinner jag inte förrän i morgon, nu har jag bara 3 tabletter kvar så om det inte går att få in snabbt blir jag utan ett tag. Irriterar mig på att de bara ändrar regler så där. Annars hade jag ju åkt ner i förra helgen i stället.

Något betydligt värre än denna vardagsirritation är att en vän till mig förlorat sin man , han dog i en bilolycka för några dagar sedan. :( Det är så fruktansvärt. De har två små barn och jag kan inte tänka på annat än den sorg de går igenom och att barnen behöver leva utan sin pappa och hon utan sin man. Livet är så skört och man behöver ta vara på varje stund. Glöm inte att bry er extra mycket om alla era nära

Ja visst suger det med julstängt, men kanske dom kommer tillbaka frånnledigheten med massor med positiv energi å gör ALLT för oss så vi lyckas bara därför ?

Vi har bestämt att vi fortsätter med mig nedreglerad så här plockas det nu av å på kläder dagarna invända :D

Jag har slutat med dhea nu. Vill inte köra nått annat än bara vanliga vitaminer nu. Känns motsägelsefullt att när jag nedreglerad äta nått som ska höja Östrogen. Verkar ju som det funkat för flera men jag kanske inte hade så låg nivå då eftersom det blev så här... eller så va det nått annat men jag vill inte chansa.

Men du, dom gör ju reklam på apoteket hjärtat (tror jag det va) att man kan göra beställningen på nätet. Kan du kolla det kanske?

Fy vad hemskt för din vän livet är bra skört...
  • MissBoring

J

Vi 4 skrev 2012-11-29 19:30:02 följande:
    MsBoring låter klokt, jag skulle tänkt och gjort som du! Jobbigt med av och påklädning bara Jo, man kan beställa på nätet men bara om man har e-legitimation och har fått kod från Apoteket. Det tar juf flera dagar att få e-legitimation, och någon kod har jag inte fått Ja, det är så tragiskt för min vän, jag lider så med henne. Livet kan ändra sig på en sekund och blir sig inte likt mer...

Hur har det gått? Hade dom lager på apoteket? Hoppas det. Kram
Svar på tråden Tips om dhea