• MissBoring

Tips om dhea

myran6801 skrev 2012-08-28 19:27:22 följande:
    Jag åt i ca 2 månader men har inte gjort ngn ivf. Vi går över till ÄD nu för jag orkar inte hålla på när det är så låga odds. Tyckte dock att jag fick mindre spottings och längre lutefas när jag åt dhea. Mina menscykler har blivit kortare de senaste åren.
    Okej, tack.
    Har ni dragit igång processen med ÄD? stort lycka till :)
  • MissBoring

cff, det där med håravfall känner jag igen mig på men om du inte skrivit det här hade jag aldrig lagt ihop det med DHEA!! Jag har bara ätit drygt 5 veckor men förra veckan eller om det va ännu en vecka sen så började jag tänkta på att jag tappar så mycket hår. Jag har långt mörkt hår så det finns alltid lite spår av mig men nu nrä jag duschar så får jag ihop bollar när jag vrider ur vattnet ur håret!!
    Sen brukar jag på kvällen när jag sitter i soffan känna som lite hjärtklappning/lätt lätt ångest som ligger över bröstet som jag tror är biverkning. Men jag har inte så ont av detta.

Jag tar första på morgonen och sen vid 17 på eftermiddagen, men kanske jag ska ta båda på morgonen då (äter bara 50mg) om du fick det rekommenderat Hemulen?

Det va ju ändå bra med 8 blåsor, det kommer nog bli fint ska du se Hemulen men konstigt dom bara försvinner! särskilt när man får hormoner, tycker dom borde va kvar fast dom  inte växer i lika snabb takt!! men men det är så mycket i den här resan man inet förstår sig på...

Hoppas allt är bra Germany.

• MissBoring
    mba12 skrev 2012-09-07 10:25:13 följande:
    Jag blir aldrig klok på ÄL-stick!!! I morse fick jag en glad gubbe! Men testade inte igår, kan tänka mig att jag skulle ha fått + igår med! Min fråga; När kommer jag få ÄL? Hur långt tid har jag på mig?!
    Anledningen att jag frågar är att mannen är inte hemma, han kommer hem imorgon på morgonen. Det är mycket löjligt men detta har påverkat på allt!!:(
    Ska vi ha mys på morgonen direkt eller är det för sent och ha mys på kvällen? Idag är CD20.

Det är alltid lättare att prata för folk vad dem ska göra, "...slappna av, ta det lugn..." men när det är dags för en själv då glömmer man det!
    är det inte så att ägget släpper 24-48 timmar efter gubben!? jag hade tagit chansen direkt på morgonen om det fungerar Flört
  • MissBoring
    Tuvalina skrev 2012-09-07 13:42:41 följande:
    På oss äldre kan det släppa 12 timmar efter....
    hmm jag tänkte att det kunde va 12-timmar men så blev jag osäker om jag drömt. Tur jag iaf skrev jag hade chansat på morgonen, då blev ju det rätt iaf Skrattande
  • MissBoring

Hej alla.

Tänkte bara meddela att min lutefas har blivit kortare sen jag började med DHEA Obestämd
    Igår fick jag en spotting på dag 10 och tänkte det kanske kunde va en lite inplantationsdip men idag så kom mensen på dag 11, brukar ha en lutefas på 15 dagar...

Grattis här med hemulen.    

• MissBoring

Ursäkta en dum fråga men vad står PGD för?

• MissBoring

Tack Kattflickan! Näe det va visst ingen dum fråga, för det där hade jag aldrig hört om. Trodde det bara va en förkortning som jag glömt eller så..

• MissBoring

Jag måste bara få sticka in med min syn på det hela..
    Jag tänker tala om för min klinik att jag tagit DHEA på eget bevåg. Om de inte vet nått om DHEA så må det ju vara men om de vet nått om hur det ev skulle påverka en IVF så vill jag att de ska ha den informationen att ha med i beräkningarna. Så tänker jag Glad

• MissBoring

Det här med cykeln är ju lite konstigt. Jag har ju bara ätit i drygt 2 månader..
    Första cykeln va som vanligt ca 30 dagar men cykeln som nyss avslutades med min mens kom redan på dag 25!!!!??? Har aldrig haft så kort cykel förut Gråter Korta cykeln innan har varit 28 men oftast ligger jag på 31 dagar. Detta känns inte så himla bra.. men jag ska ge det den här månade också men om den blir lika kort igen så slutar jag för jag skulle vilja göra IVF i november (börja på oktober cykel med spray) men då måste jag ju få koll först så cykeln kommer tillbaka till vanlig längt annars är det ju ingen ide...

• MissBoring

Gaaaa, men åh vad tröttsamt!! hoppas ingreppet går fort och lätt, men jag håller med dig.. varför ska vissa av oss drabbas så mycket hårdare än andra Skäms

Svar på tråden Tips om dhea