• Tuvalina
    Vi 4 skrev 2012-09-15 20:42:39 följande:
    Toppen, Anne, detta har jag inte sett och ska läsa med intresse! Dock inte nu för nu väntar maken på att jag ska se på film med honom. Ha en trevlig kväll!
    Tyvärr Vi4, så måste man ha ett konto på cambridge för att få tillgång till eboken... men du kanske kan ordna det, annars är det bara att skriva till min mail tuvalina@gmail.com så får du pdf dokumentet!

Ha en skön filmstund!!

kram
  • Tuvalina

Defragmentering låter skumt tycker jag med. Om det fungerar så bra så borde ju fler kliniker använda det?

Cff, inboxar dig!

• Tuvalina
    Germany, om du ser det inlägget jag gjort innan så förstår du att prasteron ges enligt läkare i Falun med väldigt stor tanke att det kan ha en slags "placebo" effekt också. Jag förstår det som att enligt de så spelar det ingen roll när man tar tabletterna...

Cff, skrivit till din mail nu.
  • Tuvalina
    Vi 4 skrev 2012-09-15 16:52:00 följande:
    Och nu bombarderar jag er idag Jo, jag har funderat på detta med effekten av DHEA. Det står ju i flera artiklar att det tar 65 dagar från pre-antrala fasen, via "early-antral" till antral follikel och det är ju därför många säger att man ska äta det 2-3 månader före nästa IVF (el äl). Men de diskuterar också att en ännu tidigare fas "premordial fasen" börjar 290 dagar före den pre-antrala fasen och de menar att det är därför det verkar ge bättre och bättre resultat ju längre man äter DHEA. 290 dagar före innebär ju att man i så fall skulle behöva  äta DHEA i ca 9,5 månader innan man kan tänka sig få "full" effekt.

Om man sedan tittar på denna bild nedan, så har ju de 40-åringar i Barads studie som ätit DHEA i 3 månader ca 6-7% chans att lyckas mot de som inte ätit det (de har ca 3% chans) men de som ätit det i 10 månader har 35% chans. Fast här är det ju alltså kvinnor i 40-års åldern som har POA, de som har DOR har istället ca 30% chans. Men det är ju fantastiska skillnader. Sedan är det ju en studie som är liten och det finns ingen kontrollgrupp osv, så man får verkligen ta det med en nypa salt. Men ihop med vetskapen om att det ändå kan ta 290 dagar innan vi har påverkat våra cykler "hela vägen" för follikelns utveckling med DHEA borde kunna ge oss mer ork och tålamod,  eftersom vi behöver äta det en längre tid för att verkligen kunna utvärdera om det fungerat eller inte.  
    Vi4, hur stor dos står det att de tagit i ovanstående studie du kollat in?
    I kap som jag har i pdf format som jag tyvärr inte kan lägga ut här, vet ej hur man gör... Så har de tagit 25 mg per dag bara och uppnått resultat efter sex veckors behandling. Det är samma forskare som du nämner här ovan som skrivit kap 17 i boken som jag fått ett pdf dok ur. Under behandlingen åt patienterna också prednisolon 10 mg per dag samt baby aspirin.
  • Tuvalina

Läkaren i Falun som pratade med min vän häromdagen uttryckte det som att det gavs i syftet att det är positivt för oss kvinnor med liten äggreserv att vi har någon att fokusera på. Så uttryckte han det, men vi håller ju på att ta fram studier här en efter en som visar på DHEA:s positiva effekt så det vore konstigt om det bara är ett placebo.

Vi släpper den tanken tycker jag Hjärta

Jag är nu väldigt  nyfiken på just dosen, sitter och läser studier här nu, som en tok :-P

Glicher som arbetar på human center for reproduction ger 25 mg per dag...

• Tuvalina

Någon som förvirrat följt med i mina förvirrade inlägg angående dosen på DHEA är att det stått 25 mg TID i studierna som läses på engelska. Jag har nu förstått att TID betyder tre gånger per dag!!

Puh... jag kan andas ut.

• Tuvalina
    OBSERVERA:
    I alla studier jag läst nu står det 25 mg TID alltså 25 mg three times a dag. Det innebär alltså att man tar sin DHEA tre gånger dagligen. Det ska jag nu börja göra!!
  • Tuvalina
    Här finns ett till ställe att beställa DHEA från, De har ett kontor i STOCKHOLM!!
    Jag fick svar, från England (visste inte att det fanns ett kontor i Stockholm då)
    när jag undrade om DHEA:t var microniserat vilket det ju ska vara!

Dear customer,

Thank you for your email.

We confirm you that our DHEAis micronized.

Thank you for your patience and interest in Biovea.

Kind regards,

BIOVEA Customer Support

www.biovea.com/se/contactus.aspx
Svar på tråden Tips om dhea