• Tuvalina

Tips om dhea

Pimpim, jag funderar på att testa menopur eller gonal-f istället för pergotime. Ska prata med min läkare om det. Tänker också att jag ska testa pergotime men under sträng UL bevakning!

Jag tror ju och hoppas att det ska bli balans igen. Vi ska till Åbo om två veckor och ställa oss i ÄD kö och fram tills vi får göra ÄD så hoppas jag ändå på att kroppen ska kunna hitta sin balans och att vi ska bli gravida. Vi blev ju det för 2 år sedan!!

• Tuvalina
    Germany, vad ledsamt att höra om din känsla. Jag hoppas ändå att den inte stämmer men vet också så väl att man känner det så bra. Jag beklagar verkligen Hjärta

Germany, har du sett det här apropå dina funderingar om livmoderns miljö: www.copenhagenfertilitycenter.com/behandlingen/livmoder-priming.htm

Här är en artikel om kommande forskning: www.vetenskaphalsa.se/lagom-irriterad-livmoder-kan-hjalpa-ovilligt-agg/

Sen vill jag säga att jag känner igen mig så väl i dina funderingar på att kasta allt. Jag skulle göra det också men känner att jag har så mycket piller kvar och de gör ingen skada kom jag fram till. Däremot hade jag tänkt släppa lite vad gäller maten... men jag har gått upp 3 kg den senaste tiden. Det gjorde att jag ändå måste tänka på maten. Men jag har, tror jag släppt den värsta hetsen att hitta det optimala pillret även om jag gärna skulle vilja stärka min egen ägglossning lite.  Jag har börjat tänka lite: Det får bli som det blir. Det har hjälpt mig mycket. Men så får jag spottings och då går jag tillbaka i pillerletandet... Jag har testat progesteronkrämen som de nämner på hormoni.se Den ska jag fortsätta använda fram till ÄD.

Det finns en väldigt bra sida om hormoner också som heter mialundin.se Hon rek progesteronkrämen till alla kvinnor som har pms och strul med mensen. Man använder den dag 16 - 28 i cykeln. Hon menar att de flesta i fertil ålder har östrogendominans. Hon är barnmorska och har forskat mycket på detta!! Mycket intressant människa och mycket intressant det som handlar om bioidentiska hormoner.

Pimpim, vi har valt Åbo för att i Finland är det just känd donator. Det gör inte oss ett dugg. Då vi tror att det inte ska vålla några bekymmer. Vi har valt det för att vi har stor chans att få ersättning från FK för ÄD då. Det går lätt att ta sig till Åbo från Stockholm. Vi bor i Söderhamnstrakten.
  • Tuvalina

TWH! Vålkommen hit. DHEA finns i Sverige på recept och heter då Prasteron.

Pimpim, du som förälder får aldrig reda på barnets genetiska donator. Barnet har rätt att ta reda på det. Glöm inte att du blir barnets biologiska mor men inte genetiskt. Lite ordklyverier bara...

• Tuvalina

Pippi! Välkommen. Vi har samma årgång. Ja det blev en riktig cliffhanger det där...

Mitt AMH är 0.2. Varför tror de inte att du ska äta DHEA?

• Tuvalina
    germany skrev 2012-11-16 07:24:40 följande:
    Pippi - Varmt välkommen till oss andra! Roligt att du också tycker denna tråd är en väldigt fin och varm tråd Hjärta.

Kanske kan jag hjälpa dig med en viktig "gjej". Men jag inboxar dig om det istället.
    Vad nyfiken jag blir... vad är det för något - är det progesteronkrämen?
  • Tuvalina
    Pippi,

Jag såg också bara halva ditt inlägg först, därav min kommentar

Men när jag nu är inne på datorn så ser man allt fint du skrivit Tack för dina varma kommentarer om vår son!

Det låter bra att ni går över till ÄD. Jag fortsätter äta DHEA 75 mg och tänker och hoppas jag får mer recept utskrivet av min f.d IVF klinik. De har lovat att ställa upp med recept när vi gör ÄD och det var läkaren där som föreslog att jag skall fortsätta med prasteron, så då tänker jag att han väl kan skriva recept med.

Det låter ju som du kvalar in i kategorin för dem som DHEA kan ha effekt på så den läkaren ni har haft kontakt med är en av dem osäkra och fega läkarna. Vad jag förstår är det bara IVF kliniken i falun som skriver ut prasteron utan att blinka!
  • Tuvalina
    Germany, Tack! Ta gärna reda på det och hör av dig sen!! Hjärta Angående mående så blir det nog så tillslut, i alla fall för mig, att ju fler gånger man misslyckas ju snabbare vill man tar sig vidare ur träsket och det svarta. Det låter bra att  ni går vidare - vad är vidare för er nu, i detta läge? Lät så underbart det du skrev igår om att vara ute med sin vän och skratta och bara släppa taget. Som sagt, det har hjälpt mig mycket att tänka: Det blir nu som det blir!

Jag mår bra tycker jag. Det känns som vi har hopp ändå om framtiden. Att göra ÄD känns ändå som en stor möjlighet. Vi ska ju dit redan i november och kön är inte så lång nu, har jag hört så det kan ju bli redan i vår!

Tycker det låter förnuftigt resonemanget kring att äta DHEA under nedreglering, att det inte är att föredra. Det låter logiskt, tycker jag!

Pippi, vad tråkigt att höra att det blivit så i Falun för er. De är ju inte omöjliga... konstigt, mycket konstig. Är det S. ni gått hos? I så fall tycker jag det är ännu konstigare. Jag är ju nästan lika gammal som du, fyller visserligen 42 nu i dec men han rådde mig att fortsätta äta DHEA och jag har samma AMH som du! Mitt FSH är normalt.

MissB, hej dig!!
  • Tuvalina

Hörrni alla DHEA:re, ni kanske skrivit om det innan men... är det många här som fått hår på överläppen av att äta DHEA?

Jag är lite oroad nu att det blir för mycket testosteron...

• Tuvalina

Gaa och Germany,
    Cimicifuga racemosa är en av ingredienserna i Fertile xx förutom munkpeppar och en till växt som jag ej minns nu.

Jag har lite fertile xx kvar men tänker absolut införskaffa cimicifuga även kallad svart ormrot och kombinera det med munkpeppar. Fördelen med att gå till en homeopat är ju att man får rätt dos.

Fertile xx säljs bara i USA och är svårt att få hitskickad!

Svar på tråden Tips om dhea