• Gaaaa

Tips om dhea

germany skrev 2012-10-05 07:34:35 följande:
    Pippi - Vi kanske ses i någon ÄD tråd framöver också . Det du först och främst ska tänka på är om du vill ha en öppen donator eller ej. Du har bara Finland och Island att välja på i såfall, förutom Sverige då. Det är nog också bara dessa länder som du kan söka ersättning från försäkringskassan för vård utomlands.
    Som sagt, vi kanske ses och pratas vid om ÄD i dessa trådar förr eller senare. Glad

cff- Jag kan mkt väl tänka mig att långa protokollet "skadar" kroppen mer motför korta behandlingen.
    Har hört fler som kört långa som säger att det tar längre tid för kroppen att få egen ÄL tex efter att de kört långa.
    Det säger sig självt kanske då långa förstätter kroppen i klimakteriet.
    Tråkigt med ditt AMH värde, det låg ju så himla bra för ett tag sen....Förstår faktiskt att du vill ta ett nytt värde snart....även om jag själv är livrädd för att ta om detta prov, kanske mest för att till slut få nej hos IVF kliniker.

Min remiss som ligger i en låda här hemma ska jag använda den dagen jag ger upp med egna ägg. Då vill jag verkligen ha svart på vitt hur mitt AMH värde ser ut. Men så länge jag får ut ägg så känns det inte som om det spelar någon roll hur lågt värde jag än har, chans finns alltid så länge äggen vill produceras.
    Ni hittar mig där med, finns ju inte så många

Jag har varit i Paris i 5 dagar och det var såå behövligt!!
    Har inte tänkt så mycket alls på detta och leverfläckar alls.

Denna gången fick jag tidig mens och idag (andra dagen) så sa det plump när jag reste mig upp och jag fick springa på toa. Jag har blött igenom allt!! Och 3 stora "blodblåsor" kom ut.
    Någon som har råkat ut för samma sak??
    Jag har ju 2 MF bakom mig och jag skulle jämföra med dem. Men enligt läkare kan jag ju inte bli gravid på naturlig väg...
  • Gaaaa

Ja livet är inte rättvist, min kolega blev gravid på första ivf försöket, misslyckades med sitt första syskonförsök, men är gravid nu..
    Vi sitter bredvid varanda varje dag och man ska vara glad för andras skull. Men två gånger utan att det händer nått för mig

• Gaaaa

Om ni kommer ihåg sa va jag ju hos en homopat för en månad sedan.
    Jag fick ju stora klumpar nu vid mensen och var lite orolig.
    Jag satte mig och kollade vad det var för homopreparat jag fått och vad det var bra för.
    Den ena var för livmodern mm..
    Jag antar att min livmoder har stimulerats på något sätt och att det var hela livmodershinnan som kom ut. Eftersom jag har endo så har jag inte fått ut hela på många år....
    Och precis när blödningen slutade så har sekretet dykt upp riktig kladdig Har ju alltid hatat geggagojjet men nu älskar man det när man vet vad det innebär

• Gaaaa
    Tuvalina skrev 2012-11-06 12:36:14 följande:
    Tänk att det kan bli så, att två fina mogna ägg inte blir befruktade. Kliniken tror att det nu med största sannolikhet beror på att mina ägg har sån dålig kvalitet att det inte fungerar längre.

Två fina ägg var det, som det inte hände något med. Trots all boostning med DHEA och infolic osv osv...

Det är över nu.

Kram

Nej nej nej!!! Jag vet nästan hur det känns, många fina som visar sig bli ett kvar som sedan inte tar sig heller..
    Därför har vi lagt ner detta och ska göra ÄD.

Bamse kram till dig/er!!
  • Gaaaa

Jag hittade den här sidan..
    Jag själv är ju inte helt nöjd med alla mina ivf behandlingar som att läkaren fortsatte med Gonal F fast inga äggblåsor bildades längre osv..
    Nu ser det ju ut som att jag skulle kunna göra ivf på ett nytt sätt utomlands betalt. (inte resa och mediciner så klart)
    Nu har jag tagit levaxin i över ett år, DHEA och hormonpreparat som hjälpt till med att jag iallafall känner mens "tecknen" nu som ömma bröst osv.. Jag har ett AMH värde på 1,5 som då inte ska vara dåligt..
    Jag är jäkligt sugen att prova igen, men absolut inte i Sverige!!

http://www.barnlangtan.com/behandlingar/ersaettning-foer-vard-utomlands

• Gaaaa
    Tuvalina skrev 2012-11-08 14:47:10 följande:
    Gaaaa, menar du att du kan göra Ivf utomlands trots du gjort det i Sverige innan och få ersättning för det?

Vi har ju gjort IVF privat, har svårt att tro att vi skulle kunna dra utomlands och göra samma behandling och få betalt....

Ja, det menar jag. Detta är helt ny information för mig med så jag har gjort en ny tråd för att försöka hitta någon som gjort det. Eller bara kan berätta om hur IVF gåt till utomlands.
    Det jag förstått är att vi är rätt långt bak i tiden med det också precis som med ÄD..
  • Gaaaa
    Tuvalina skrev 2012-11-09 23:00:57 följande:
    Jag har fått det utskrivet. Åt det fyra mån över sommaren. Tagit ett uppehåll och min läkare tyckte jag skulle börja nu igen. Det finns mycket bra info här i tråden om hur länge man bör ta det osv.

Jag hänger upp mig på en sak nu. Det är att innan jag tog DHEA så fick jag ut ägg med bra kvalitet. Men efter det så har det inte gått bra. Förmodligen bara en slump

När jag började med levaxin gick det också utför.. Fast jag mår bättre :-S

Jag förstod inte riktigt allt i länken heller, men det står klart och tydligt att kvinnan var för gammal för IVF här i sverige och hon hade gjort 3 ivf här innan.

Jag mailade dem med några frågor som om det är olika för olika landsting etc.

Men det jag har fått fram genom googel så räknas barnlöshet som en sjukdom och därför ska man ha rätt till hjälp tills man blir "frisk". Då Sv inte gör fler än max 3 ivf beroende på var du bor, så kanske det är sjukvårdens gräns för vad de klarar av. Jag längtar efter svar!
  • Gaaaa
    germany skrev 2012-11-10 12:11:18 följande:
    Skönt att höra att du mår bra Glad.

Ja, det är ett homeopatiskt DHEA (Wild Yam). Har skrivit tidigare i tråden om en alternativbehandlare som nu säljer detta preparat. Tänkte själv testa det längre fram, men än så länge så har jag kvar av Prasteron recept.

Trevlig helg till dig också! Själv ska jag snart dyka ner i min storstädning igen Tungan ute, allt damm ska puts väck bort och mina nya fina gardiner ska strax få pryda husets fönster. Städa, putsa, feja, fixa & dona och hålla ruvarskräcken i hyfsat schack!

En massa filmer hemma är också bra
  • Gaaaa
    germany skrev 2012-11-10 13:36:36 följande:
    Skrattande Det håller jag med om! På kvällarna så intar jag alltid med gott samvete soffan och myser ner mig och somnar sedan gott där och vaknar så där mitt i natten :)

Så har man inte hunnit tänka nästan nått
  • Gaaaa

Hormoner gör håret fetare och lockigare

Jag tar B vitamn och hår och naglar växer som tusan nu!

Svar på tråden Tips om dhea