• Gaaaa

Tips om dhea

Sova på DHEA inga problem här

Har inte hört att det ska vara på tom mage, men kan man ta precis innan man äter då??

• Gaaaa
    stjärnklar skrev 2012-08-06 13:27:54 följande:
    Jag tog 50 mg på morgonen även om jag aldrig känt av några problem med sömnen.

Tog du totalt 50mg??

Jag har "rent" DHEA och jag har tagit 50 25 morgon och kväll.
    Men jag har hört att många tar 75 så jag funderar på 50 morgon 25 kväll.

Allså komma ihåg tabletten på jobbet är ingen hitt för min del!
  • Gaaaa

Det är ju några här som skrivit om AMH värdet och DHEA-S värde.

Jag försökte ta det på vårdcentralen, men det gör dom inte.

Var har ni tagit det??

Vet att Sahlgrenska inte tagit, och är rätt säker på att Carlanderska inte heller gjort det då jag fick ut 10 ägg första ggn. och de gick ju mycket på Sahlgrensas journal.

• Gaaaa

Jag började med Dhea första aug. Och jag har haft min mens nu. Normalt så har jag knappt 2 dagar men nu är jag inne på 3 +. Bra, bra det betyder att livmodershinnan var fin kan ju ha att göra med hormonet..
    Hyn är den samma, huvudvärk har jag ändå så det är lite svårt att säga..

Jag har alltid ont i ryggen innan mens och första dagen, svampinfektioner är sååååå vanliga nu under svensk sommar. Eftersom man kan få det av blöta badbyxor.

Bidrottninsgele har jag tagit hur länge som helst för min kropp mår bra av det. Har även blivit rekomenderad att höja till 2 tabletter om dagen under ivf för att stärka kroppen ännu mer.

• Gaaaa
    PimPim1 skrev 2012-08-16 15:55:01 följande:

Japp, det är bara ägg hit och sekret dit hehe... uppslukad av ämnet minst sagt:)

Gaaa: skönt att höra att bidrottninggele rekommenderas med IVF, då kan det inte ha för stor påverkan på kroppens egna hormoner att det stör.. Tar du något annat i kombination med dhea?

Jag tog B vitamin, Gravid från apoteket. har också tagit E vitamin i omgångar och folcyra

I höstas började jag med levaxin..

Vad har varit alla er andras problem, varför sattsar ni på DHEA nu??

Jag har ju inte haft några ägg i mina äggblåsor...
  • Gaaaa

3 September ska vi på samtal. Då ska jag ta upp allt som AMH värdet inte tagits att de bara körde på som vanligt efter att jag hade så många tomma äggblåsor. Jag vet ju att de kommer att säga att jag fått ut andra gångerna, men då borde de ju reagerat på den gången jag fick avbryta för att jag inte fick mer än 4 äggblåsor eller om det nu var cystor.. Sedan höjdes ju bara gonal F dosen och samma visa igen...

• Gaaaa
    Har ni fått några biverkningar av tabletten? Jag har fått problem med utslag på ryggen och bröstkorgen, ungefär som acne men mer bara vätskefyllda små blåsor. Någon fler som har det?

Hoppas jag får hoppa in här i tråden med er, vore skönt att få ventilera sina tankar och funderingar med fler som äter Prasteron. 

Jag fick det under brösten tog det som värmeutslag då...
  • Gaaaa
    susmar72 skrev 2012-08-22 14:08:46 följande:
    Hej alla.
    Deppig, inget av ägg blev befruktat. Var omogna/blindgångare. Fick ny plan om IVF, långa protokollet.

Hur många äggblåsor hade du??
Svar på tråden Tips om dhea