LinneaSvea - Kortison är receptbelagt. Jag tar inte kortison för att sänka mitt TSH, utan i första hand för immunförsvaret. Men kortison kan sänka TSH och jag behöver inte sänka mitt värde så mkt, så jag hoppas att jag slår två flugor i en smäll så att säga.
Jag har inte bestämt än hur jag ska äta kortisonet, men lutar nog åt att jag börjar vid cykeldag 1 i låg dos och ökar sedan runt ÄL och trappar sedan ner något igen och fortsätter inta preparatet fram till TD och ser om det visar plus eller minus.
Annars är det medicinen Levaxin som sänker TSH, men tror att du skulle få svårt att få det utskrivet av läkare då de garanterat skulle säga att du har ett perfekt värde. Men just för att bli gravid så är runt 1,0 det optimala värdet. Jag hade även under 1.0 strax efter jag plussade.
Antar att du har kollat t4 också när du tagit prov för ditt TSH värde?
Förstår att åldern stressar dig....Men hoppas du kan glömma åldern när du dyker ner i kämpararbetet. Det är onödigt att slösa energi på något som du ändå inte kan göra något åt, lägg den på att boosta kroppen istället.
För mig så var det otroligt lugnande att ha en plan B i ryggsäcken och det var att om jag inte lyckades med mina egna ägg så var ÄD en stor möjlighet för mig att få bli mamma.
Nu behövdes inte det då jag lyckades med mitt eget ägg, men skönt att kunna luta sig mot en plan som ofta ändå ger störrre chanser att bli gravid för oss som har åldern emot oss. Och jag har kontakt med flera som gjort ÄD och som inte ångrar sig det minsta, möjligtvis att de inte bytte spår mkt tidigare .