LinneaSvea skrev 2014-06-23 10:34:08 följande:
Åh vad roligt Germany, hur gammal är den lilla/lille nu?? Och får man fråga hur gammal du var när du blev gravid? Jag fyller ju 44 nu till sommaren så det känns lite kört men ska orka försöka lite till, hoppet är ju det sista som dör.
Hade du slutat med DHEA om du hade högt S-DHEA?? och hur länge åt du det? Och gjorde du något mer eller åt något mer för att boosta dig? Kram!!
Den lilla blir snart 1 år och jag var några få månader ifrån att fylla 40 år när hon föddes :). Urusla AMH och FSH värden till trots så finns hon nu här hos oss, vilket vi är mkt tacksamma för.
Jag skulle nog inte ha velat sluta helt med DHEA om jag låg jättehögt i referensvärde på DHEA-S provet, hade nog hellre valt att trappa ner lite i dos. Nu låg jag inte skyhögt så jag fortsatte lugnt att preparera med DHEA (i 7 månader).
Utöver DHEA så gjorde jag en hel del (om du orkar så läs bakåt så mkt du hinner och kan). Men åt hälsosammare mat, inget kaffe, ingen alkohol, mkt frukt och grönt, glutenfritt och i viss mån laktsofritt. Vitamin tillskott såsom D-vitamin, C-vitamin, B-12, folsyra och säkert nåt mer som jag nu har glömt bort.
Tog också kortison & trombyl innan jag lyckades plussa samt la till fragmin när jag visste att jag var gravid.
Försökte också stressa av så gott det gick och jag försökte ta hand om mig på allra bästa sätt på många vis.
Äggdonation tycker jag är en fin möjlighet också till att få barn. Jag fann ro i själen när vi ändå hade det som plan B, men så lyckades då plan A :)