• MissBoring

Tips om dhea

Castor1, tack!! stort tack för all din info och för det hopp du ger Hjärta

• MissBoring
    Tuvalina skrev 2012-10-24 09:01:48 följande:
    Germany, jag började med korta protokollet i måndags. Du och jag är i samma fas nu. Jag är inte så aktiv längre på FL men jag kikar in ibland och följer er alla. Intressant med DHEA provet. Jag har ätit det i fyra mån och slutade vid förra mensen. Jag ska göra VUL på måndag i Falun. När ska ni dit?
    Trappade du ner eller slutade du tvärt med DHEA? jag har idag ätit i 3 månader och kommer till näste mens sluta för då ska jag sen börja med nästa behandling och känner jag vill ha avslutat DHEA då.

Lycka till nu!! fina tankar till dig {#emotions_dlg.flower}

Germany, lycka till dig dig också Solig
  • MissBoring
    Tuvalina skrev 2012-10-24 12:00:29 följande:
    Tack gulliga MIssB!!

Jag trappade inte ned. Det behöver man inte göra. De säger ju på kliniken att man ska sluta på TD så då är det ju bara att sluta nu med... inte sant? Jag vill inte heller äta DHEA under behandlingen.

När börjar du nästa behandling? Blir det Falun? Kram till dig!!
    Det va så jag tänkte med, att kan man sluta på TD så kan jag sluta nu men så tar alltid tankarna en extra vända Flört

Jag börjar förhoppningsvis spraya om drygt en vecka, nästa fredag för då är jag på dag 21. Men jag har inte fåttok än och heller inte alla preparat.. Det blir Falun för mig igen. Jag har mailat dem och ställt lite frågor som jag fick positiva svar på så då kändes det rätt. Tyvärr är de väldigt dåliga på att maila tillbaka. Fick av Sunseed att hon tycker dom ringer tillbaka samma dag eller dagen efter om man ringer. Tyvärr så sitter jag ju i telefonen hela dagarn, därför är det inte optimalt för mig. Blir stressad av att se att dom ringer å jag missar samtalet, därför försöker jag maila men jag ska göra ett sista försök nu, sen måste jag väl ringa iaf...
    Kram
  • MissBoring

Mba 12 lycka till med ruvandet.

Tuva, tummarna för dig här med att dom andra skyndar långsamt å kommer ifatt!!

Germany, grattis till bra vul, hoppas samma för dig att det blir flera jämna.

Vi4, hur har du det?

• MissBoring
    Vi 4 skrev 2012-10-30 09:20:35 följande:
    Msboring, du är så omtänksam, jag har haft det rätt jobbigt och har inte vågat/orkat fråga min man om ytterligare försök. Han var ju inställd på att det var sista. Jag har känt mig ensam och rätt eländig, upptagen med tankar på att jag i framtiden kommer bli bitter och gräma mig över att jag inte gjorde allt jag kunde. Nu har jag pratat med honom och han förstår min känsla, han är säger han orolig att det om det blir ett barn till ska bli något fel eftersom vi dels är så gamla och dels vi manipulerar med naturen. Hur ska det bli för ett barn med funktionshinder när vi är så gamla, den typen av funderingar har han. Och så är det alla pengar för så liten chans. Han sa iaf ja :) så nu snurrar alla tankar på hur jag ska gå " all in" på bästa sätt.

Jag förstår det varit/är jobbigt. Svårt att ta hand om känslorna runt omkring det här med barnlängtan och när det är dags att tro man gjort allt..
    Jag är som din man, inne på samma som hans funderingar också. Men samtidigt så kan jag inte tro det ska ske när vi äntligen lyckas!
    Vi är också inne på att detta är vårt sista försök. Jag försöker att få maxat det och jag hoppas verkligen det blir ett bra försök Glad
    Lycka till till oss alla!
  • MissBoring
    Vi 4 skrev 2012-10-30 10:36:12 följande:
    MsBoring, ja även jag har sådana tankar! Så ni är också inne på att det är sista försöket denna gång, då får vi hjälpas åt och stötta varandra. Har ni funderat på om det är sista försöket totalt sett, eller är det sista IVFförsöket? Om jag får fråga, du behöver inte svara. Själv funderar jag på det, det är ju knepigt, för man kan ju fortsätta med hemmaförsök, men det tär så ofantligt på relationen (för oss), och så länge vi försöker kommer jag ha hoppet kvar och det är ju också jobbigt, så kanske är det att släppa det helt som gäller...
    Men nu ska vi tänka att detta kommande försöket kommer att ge utdelning! Hur kom det sig att du valde långa metoden? Har du trappat ner DHEA?
    Klart du får fråga!!
    Jag inboxar dig Glad

Långa medtoden nu för att korta fungerade inte lika bra. Långa 7 ägg 5 befruktade och 3 som överlevde. Korta 4 ägg 2 som blev befruktade och 1 som överlevde.. så det känns rätt att prova långa igen nu!!

Har inte trappat ner än, den 24:e oktober hade jag ätit i 3 månader så jag tänkte jag äter till nästa blödning och då slutar jag. Då blir det nästan fyra månader och det känns bra. Vet att man inte behöver sluta förrän vid plus men det känns bra för mig att sluta så här så därför gör jag det.   

• MissBoring

Germany. Jag hoppas verkligen inte det som hänt kommer påverka måndagen utan att det blir ett lyckat ET efter ÄP. Positiva tankar till dig och även en styrkekram till!

• MissBoring

Bra val Anne så har vi också gjort å kommer göra även denna gång! Jag är så spänd inför måndag hejja er å lycka till!

• MissBoring

Hur ser man vem som klickat? Har jag aldrig sett? Nu är min profil stängd för jag fick snusk meddelanden av en karl :-/

• MissBoring

Ja det kan jag göra men sitter inte vid datorn just nu. Återkommer!

Svar på tråden Tips om dhea