• Gaaaa

Tips om dhea

Att inte få tillbaka några ägg är min värsta mardröm, men jag fick alltid ett som klarade sig. Sedan klarade de sig ju inte ändå och det är lika illa för mig.

Mina ägg vill inte bli befruktade och de stackare som blir vill inte fortsätta att växa. Så jag antar att det är det som händer i min mage också. Och det är därför jag funderar på äggdonation. Att få ett barn kanske leder till en egen graviditet utan IVF utan denna stress som man lever under.
    Jag kan INTE acceptera att vi inte ska ha barn!!

Så vi ska boka tid hos en homopat/läkare och se om han kan upptäcka några problem som läkare inte bryr sig om. Som vad man äter, gifter, annat helt enkelt.

Någon som redan gjord det??

• Gaaaa

Akupunktur har jag också provat fast bara en ggn. Betalade 500kr det funkar ju inte med alla andra utgifter..

• Gaaaa

Idag har jag varit på Carlanderska och pratat, läkaren tror ju att mitt AMH värde har sjunkit och att det är därför som jag inte har många ägg i blåsorna. Hon erbjöd att kolla värdet, svaret kommer om ca 2 veckor.

Hon tyckte inte heller att det är någon ide att vänta och försöka bli spontan gravida, utan att fortsätta med ÄD planen. Hon ser inga problem där eftersom min slemhinna alltid är fin. Där kom tårarna kan jag ju tillägga.

Min man berättade att han tycker att jag blir sååå stressad inför varje ivf och att han tror att det är därför vi inte lyckas, men tack gode gud så höll hon inte med honom. Utan det enda jag kan göra det är att gå ner i vikt igen och att ha koll på levaxin dosen.

DHEA har de inte hoppat på trenden eftersom det kommer nya "mirakel" mediciner hela tiden och de kan inte svara långsiktigt på om det är farligt eller ej för oss eller barnet som kan komma..

Jag ligger nu på dosering DHEA 25 eftersom jag inte mådde bra med 50.

Så till er som har börjat med ÄD vilket land har ni valt??

• Gaaaa

Jag tänker ju inte sluta inte så länge jag mår bra!

Det är ju bara att chanserna minskar även vidd äggdonation ju äldre man blir..

• Gaaaa
    Vad jag egentligen ville ha sagt till dig Gaaa, är att vi sitter i väldigt lika sits. Lågt AMH, läkare som föreslår ÄD eller adoption och så har vi båda en tung dag där tårar trillat okontrollerat trillat nerför våra kinder. Men jag har inte gett upp och jag ville också säga att det kan kännas skönt att veta att andra sitter i samma båt och lever med samma känslor och samma längtan och har dagar som verkligen går upp och ned. Vi är f_siken så mycket starkare än många människor runtomkring oss. Något gott måste vi alla kämpare få ut av denna kamp, förr eller senare och på ett eller annat sätt. Det vågar jag tro på i allafall!

Kram igen!

Jag vet känns lite bättre idag då min man och jag bestämmde att vi faktiskt ska köra på ÄD nu i hösten.

Jag hade lite samma problem som dig när vi spolade dock inget som krånglade.
    Tillslut fick de flöde i ena ledaren och en tid bokad till operation. Där visade det sig att jag hade endometrios och en stor tung klump släppte för jag hade haft en krånglade mage i ca 10 år.

Jag fick i mig 4 panodil innan behandlingen, tror att den hjälpe mig mycket med smärtan...
  • Gaaaa
    Lillstoran skrev 2012-09-04 14:54:02 följande:

Kan man ha endometrios utan att veta om det? Hur märker man detta?

Man har ofta dragningar som gör lite ont vid äggledarna särskilt vid ägglossning och mens.
    Det är vanligt att ha diareer då också.
    Vissa har otrolig smärta.
    Det som händer är att livmodershinnan inte följer med mensen ut utan "vandrar" och sätter sig fast på exempelvis äggledarna, sedan rör de ju sig vid ägglossningen och då stramar det där inne och brister ibland.

Min endo är mer att det växer fast i tarmarna och jag har ofta mycket bakterier i buken som också leder till problem med nr 2.
    Blod i avföring, smärta vid samlag, huvudvärk, svimningar eller på väg, inte kissar ut allt, trött, ja det finns hur många symtom som helst..
  • Gaaaa

Det är det nog nå. Det är sååå vanligt och nu börjar läkarna få upp ögonen på det.

Om det nu är så, så är endometrios en följd sjukdom till Hypotyreos (sköldkörteln)
    Så när jag började behandling ab Hypo så försvann nästan endon. SÅÅÅ himla skönt

Enda gångerna jag har haft besvär nu är under stimuland med IVF för då blöder jag mer än vanligt och då får man ondare, mer problem.

• Gaaaa

Nu har jag varit hos homopaten. Och jag ska inte äta gluten.
    Har faktiskt frågat det på vårdcentralen, men sa att proverna såg bra ut... Som vanligt!!

Han tittade i ögonen och sa att jag har en förstorad sköldkörtel daaa. Och att jag var oerhört stressad i kroppen. Han upprepa de det flera gånger och jag har fått övningar som fungerar nästan som meditation som ska göras 2 ggr om dagen. Sedan skullejag köpa lite mediciner också, fast det han jag inte med i kväll..

Hormonvärdet var ok, blodtrycket lite lågt..

Lite att jobba på nu då.Men det som lät bra var att nu när det upptäckts att jag inte ska äta gluten så borde jag gå ner i vikt          

• Gaaaa

mba12 Hur gammal är du?? Ibland har ju kroppen spratt för sig utan någon anledning eller mediciner.

Svar på tråden Tips om dhea