• PimPim1

Tips om dhea

Tack snälla ni!

Den infon kom i rätt läge. Har precis testat fetminus och inväntar mens närsomhelst.. då är det bra att det inte ser kolsvart ut inför kommande månaderSkrattande. Känns ok att skjuta ÄD på framtiden i alla fall ett par månader till.

Germany, tänk på att FSH inte är avgörande, extra oro före IVFen kan vara onödigt ju och om det var viktigt för IVF-försöken borde de väl ta det ändå tänker jag?? förresten, vad skönt att höra att du ser till att få sol och frisk luft, sitter själv på konoret och vantrivs Obestämd..

Jag blir också nyfiken om det där med uppehåll Castor, har du någon förklaring till varför effekten blir bättre efter en tids uppehåll?

• PimPim1

Tack för omtanken GermanyGlad Ska faktiskt inte gnälla, har bara varit hemma en vecka sedan en veckas resa till Egypten så vitaminförådet är nog fyllt ett tag i alla fall!

Njut av ledigheten!

• PimPim1

Oj vad mycket intressant läsning ni kommer med! när man inte lyckas så går ju funderingarna till vad mer man kan göra eller hur?

Jag har själv funderingar på om man skulle våga lägga till något för att öka chansen att ägget fäster/inte stöts bort.

Vi har ju timat ÄL länge nu och cykeln är stabil. Jag har tagit 75 mg dhea i 2 mån och kombinerat med Largiplex för ökad blodcirkulation och D vitamin och omega 3/6 i form av vetegroddsolja (anledningen att jag tar largiplex är att jag tidigare gick på akupunktur och då sa de till mig att jag behövde öka mitt blodcirkulation i livmodern).

Mår finfint men märkte att denna mens är mycket mera mörkrödObestämd vilket jag inte vet vad det kan bero på och om det är bra eller inte.

Nu far mina tankar kring om man skulle våga nåt cortisonpreparat eller Trombyl/Albyl för blodförtunning.

Castor1: Hur mycket cortison tog du via astmamedicinen och kombinerade du det med DHEA? Tog du Cortison, Trombyl och DHAE samtidigt när du lyckades?

Germany: Vad bra att du kollat kombinationen DHEA och Trombyl men nu blev jag osäker..Trombylen verkar ju dessutom kunna skada ägget om man tar den före själva ägglossningen.. hm

Verkligen svårt att veta in eller ut just nu. Har ju ingen aning om hur mitt immunförsvar är heller för den delen. Letar bara nya vägar eftersom allt verkar fint, FSH är superbra, ÄL regelbunden, ledarna och livmoder kollade..

skickar en Nalle till alla som delar med sig av sina tankar och som orkar läsa andras snurriga Skrattande

• PimPim1
    stjärnklar skrev 2012-09-26 14:44:43 följande:
    Jag är gravid med dhea hjälp. Först mär jag slutade med klomifen och dhea blev jag gravid. Men jag tog d-vitamin, ingefära, Omega3-6-9 och en multivitamintablett månaden innan jag plussade. Hade ätit dhea 50mg/ dag i ungefär ett halvår när jag slutade med det. Vi hade semester den månaden jag blev gravid så jag orkade inte med alla preparat, tog ingenting då. Dhea'n slutade jag med månaden innan men som ni vet så sitter effekten i länge efterssom det tar 3 månader för folliklarna att utvecklas. Jag hade amh på 0,75 ett år innan pluset så det var ok för min ålder. Fsh 16. Nu har vi fått svar på fvp och vi väntar en frisk pojke! Jag kommer att vara 48 vid förlossningen så ge aldrig upp!
    Åh jag ryser! Gud vad häftigt! GRATTIS!!!!!! och tack för din info.. ger så mycket hopp!
  • PimPim1

Tuvalina. Här exempelvis..

http://www.medicallink.se/news/shownews.cfm?newsid=1613 

Det gäller verktabletter som innehåller acitylsalicylsyra, vilket Trombyl gör. Och verkar skada ägget när det är på väg ut.

det står bland annat så här:

" När ägget stiger upp till ytan i äggstocken för att vandra ut äggledaren måste det ut ur det skal som har omgivit det. För att follikeln (skalet som omger själva äggcellen) ska spricka sker en reaktion som kan liknas vid en mild inflammation.

Eftersom värktabletter är gjorda för att motverka just detta påverkas även denna "normala inflammation" och ägget förstörs. Hade ägglossningen fortsatt som vanligt hade äggcellen istället vandrat ut i äggledaren för en möjlig befruktning"

Det gör att det blir svårt att veta om för eller nackdelarna överväger och när man säkert kan ta dem iså fall.

• PimPim1

Tack jättemycket för info Castor1! Nu blev jag mycket klokare på din historia:)

Och vad bra att du också såg förändringar i mensen med dhea:n. Då hoppas jag att det är ett gott tecken. Har också tidigare haft tunn ljus mens..

Tack! Ha det toppenSolig

• PimPim1

Hahaha, japp, helt otroligt hur man ärSkrattande. Nu ska jag ta och släppa ämnet ett tag och gå ut i regnet, urk! Men grattis till den rikligare mensen och mensverken dåTungan ute.

• PimPim1

Tuvalina, tack för info. Jag har ju förstått att Trombylen har flera positiva effekter, det är därför jag började leta mera information. Jag menar egentligen bara att man blir osäker när det samtidigt finns information som säger att den kan skada i ett visst skede. Jag ska nog inte experimentera just nu, har ju precis börjat fundera i dessa banor. Men kommer självklart att sluka alla erfarenheter som skrivs i bra trådar som dennaTungan ute. Ha en bra dag alla!

• PimPim1
    cff: jag har också funderat på vad som kortas av. På mig som förut hade ca 28 dagars cykler och nu har ca 25 dagar så är det follikelfasen som kortats och lutealfasen är nästan alltid 14 dagar. För mig har det gjort att ÄL kommer ganska tidigt, ca dag 10-11 med positivt på ÄL-stickan från dag 9.

Jag har bara hört om att D vitamin är viktigt för att få fin slemhinna. Av den anledningen har jag börjat med vetergoddsolja sedan förra månaden. Vetegroddsolja ska vara den olja med allra högst D vitamin koncentration och en massa omega 3 och 6... smakar pytonTungan ute

Min cykel har inte förändrats åt något håll av dhean... jag mår toppen energimässigt men som jag nämde i ett tidigare inlägg har min mens förändrats sista månaden. Den var jättemörk, nästan brunsvart i samma mängd som tidigare, bara 4 dagars blödning.. Funderar på om det är ett tecken på att slemhinnan är i gott eller dåligt skick nu..
Svar på tråden Tips om dhea