• Snart lycklig

Tips om dhea

Tuvalina, grattis kära du! Jag gläds med dig. Underbart att du dessutom blev gravid vid första ÄD. Hjärta{#emotions_dlg.flower}
  • Snart lycklig

Eftersom dhea.com (enligt cff) ska sluta att leverera till Sverige den sista juni i år, googlade jag lite på mikroniserad dhea. Det finns ju många som har dhea men just att den är mikroniserad är svårare att hitta. Jag har snappat att det är bättre med mikroniserad, eller hur?

Jag hittade en site amazon.com som hade flera sorter av dhea, men en var mikroniserad och MYCKET BILLIGARE än på dhea.com.

Jag har naturligtvis ingen aning om den är lika bra som den som dhea.com har, men läste en användares kommentarer som tom hade fått högre värden med denna än den dyra hon köpt innan.

Värt att titta på i alla fall.

• Snart lycklig

Jag har tagit Melatonin 3 mg/dag (på kvällen ca 1 h innan sovdags) länge i kombination med DHEA. Melatonin kan vara bra för äggkvaliteten och bra för att få sova lite bättre.

Jag tar två DHEA på fm och en tablett sen em, totalt 75 mg /dag. Jag äter inte hela tiden, då jag efter ordination från Dr D i Aten slutar vid mensstart vid mina stiumuleringar (samlar befruktade embryon i Aten utan återföring just nu).

Däremot ska man ha i åtanke att Melatonin kan trigga immunsystemet, så det kan vara bra att sluta innan ET/FET.

Man får välja lite här, kanske bättre äggkvalitet, men kanske lite triggande av immunsystemet.

• Snart lycklig
    Säljes i Årsta Stockholm skrev 2013-06-13 13:38:18 följande:

Jag har en fråga till som kanske någon har någon fundering kring: kan man kombinera DHEA med munkpeppar (Vitex Agnus Castus)? Jag hittar en del info på nätet om att det inte är bra, men samtidigt hittar jag info om att en del personer kombinerar dessa två preparat. Mycket förvirrande!

Jag gör det och det vet Dr D i Aten om. Han har inte på något sätt avrått det. Han brukar ordinera Fertile XX (som bla innehåller munkpeppar) och vet att jag tar DHEA, Fertile XX och munkpeppar samtidigt. Han rekommenderar mig som just nu bara samlar ägg i stort sett varje månad, att ta det från ÄP till min mins startar, då slutar jag och börjar igen efter ÄP.

Jag har inte läst någonsstans att det inte skulle vara bra. Varför skulle det inte det?
  • Snart lycklig

Nej nej Årsta, du gjorde mig inte orolig!  Jag ville bara delge vad Dr D anser, åtminstone i mitt fall. Han är dessutom mkt väl medveten om att jag förutom den Munkpeppar som finns i Fertile XX tar ytterligare ren Munkpeppar. Jag har för mig att jag läst att det trycker ner FSH (möjligen oxå LH och Östradiol, kommer inte ihåg) och det är ju bra inför en ny sprutstart, om jag nu fattat allt rätt...... Jag slutar med alla tre tillskotten vid mensstart, alltså ngn dag innan sprutstart. Idag fick jag ett kuvert fr DHEA.com, så det fungerade alldeles perfekt även denna gång.

• Snart lycklig

Är det Cenitol du beställde? Är det myo-Inositol? Jag behöver snarast mer Inositol och vill ha myo. Please, förtydliga f mig. Tack!

• Snart lycklig
    gklassy skrev 2013-06-20 16:30:08 följande:
    Myo-inositol är den aktiva ingrediensen av Cenitol. Kolla linken. Hoppas den hjälper.

Tack snälla!!! Ska kolla ordentligt när jag har tillgång till datorn.
  • Snart lycklig

Liv, jag fick senare ägglossning och längre cykel när jag startade med DHEA. Ej ont i leder och fingrar, vad jag kan komma på.

• Snart lycklig
    gklassy skrev 2013-06-19 10:21:09 följande:
    Hej, en tips.... det som jag fick på recept är myo -inositol. Enligt min naturläkmedel läkara, vanlig inositol är inte lika effektiv.
    www.metagenics.com/mp/products/cenitol.

gklassy, jag har nu läst om Cenitol och försökt att beställa den. Det verkar som jag inte kan beställa som konsument, utan man behöver en kod som någon läkare el dyl har hos Metagenics. Stämmer det? Hur fick du tag på dina?

Kan man köpa ifrån någon i Sverige?

Snälla, jag skulle behöva för några månaders bruk och mina nuvarande tar strax slut. (Vet ej om mina nuvarande är myo.).

Tackar på förhand!
  • Snart lycklig

Måste tillägga att jag har svårt att få tag på samma som jag haft tidigare, Inofolic från Italien. Förresten, är det ngn som vet om Inofolic innehåller myo?

Svar på tråden Tips om dhea