• Snart lycklig

Tips om dhea

Grattis TyckOmMig!!! Underbart! Var det på naturlig väg eller IVF? Hur gammal är du? Förlåt att jag frågar, men hur ser din historia ut?

• Snart lycklig

Tuvalina, jag tappade jättemkt hår i somras, men dt slutade under hösten. Nu tappar jag en del igen. Jag har ätit DHEA sedan i början av förra året, med kortare uppehåll då o då. Jag är ganska säker på att dt är DHEA som orsakar detta. min tjocka fina man av hår är helt borta. Min identitet!!! Har klippt dt ganska kort o har tofs varje dag, då håret är så tunt så man kan se igenom dt ovanför axlarna. Frissan säger att dt är tjockt i hårbotten. Vad gör man inte!?! Men inte är man mera gravid för dt...... Ledsen dag idag! Kram o hoppas du mår bra o ser framåt.

• Snart lycklig
    Hej, jag läser alltid denna tråd, men gör bara enstaka inlägg, men nu behöver jag er hjälp. Jag håller annars till bl a i Aten-tråden.

Är det någon som vet hur känslig Suprefact injektionsvätska är? Den ska ju vara i kylskåp, men under en resa till Aten och sedan på hotellrummet? Det går ju hålla den kall i ganska många timmar med en kylklamp. Hoppas ingen reagerar i säkerhetskollen bara. Jag brukar ta upp en liten Gonal-väska där jag har Ovitrelle och några sprutor. Jag lägger den väl synlig i lådan på bandet och det brukar inte vara några problem.

Efter mina missöden de senaste månderna är jag ju av förklarliga skäl jätteorolig att Suprefacten ska bli förstörd. Är det okej att ha den i en minibar på hotellrummet? Den är ju den som denna gång ska motverka för tidig ägglossning.

Snälla, någon som vet?
  • Snart lycklig
    Pippi, såå underbar sambo du har!!!!

cff, så tråkigt, men är det verkligen kört. Det är ju ändå väldigt tidigt. Kan det inte "krångla" lite med testen då?
  • Snart lycklig

...äsch, nu postade jag lite för fort....

cff, du kämpar så mycket så du kommer allt närmare en bebis. Jag tror stenhårt på det! Kram.

Jag skulle också säga till Pippi att jag just gjort en inlägg i 45-tråden. Jag vill också krama dig för att du är så gullig och följer mig med spänning.

• Snart lycklig
    cff skrev 2013-04-16 11:21:55 följande:
    Rapport från Köpenhamn:
    Min slemhinna har växt från 6,2 till 8,0 mm på 43 timmar. En ökning med 30% - det är jag mycket nöjd med :)

5 ägg plockade. Baserat på mitt östradiol från i fredags hade de räknat med 7, men med tanke på hur dåligt mina folliklar växte i början är det ändå inte så dåligt tycker jag (speciellt med tanke på lågt amh osv). Tyvärr gick ett, kanske två sönder vid plocket (jag fattar inte varför så många av mina ägg går sönder vid plocken) så jag har 3, kanske 4 ägg att hoppas på. Jag vet ingenting om kvaliteten på dessa, men skall ringa imorgon för att höra hur befruktningen har gått.
    Vi gjorde också ytterligare en sköljning med Filgrastim (för att boosta slemhinnan) så nu går jag runt och hoppas på en slemhinna på 9 mm vid den återföring på torsdag som jag hoppas på :).

Fantastiskt att du stått på dig och fått dem att göra precis det du vill, det du själv sökt fram. Det mest fantastiska är att det också givit resultat. Mycket spännande!

Jag har aldrig hört att ägg har gått sönder, men jag tror precis som du skrivit tidigare, att det får vi inte veta. Kanske säger de att de som går sönder var omogna el dyl. Vad vet vi?

Tråkigt däremot att det händer.

Lycka till och hoppas på en fin befruktning och på ett återförande av minst ett starkt embryo. 
  • Snart lycklig

Mba12, beklagar att dt inte lyckades denna gång heller. Jag vet så väl hur dt känns. Har du funderar på att ta tester f att kolla immunilogispåret? Ex i Aten. Se tråden "Vi som snart är gravida efter utredning i Aten". Det är en möjlig väg att ta om du orkar o tycker att dt är värt dt. Du kan också utesluta mycoplasma, hidden chlamydia etc gm att skicka mensblod t Serum i Aten. Jätteenkelt. Se fettilitetsguiden.com. Funderar du även på ÄD/embryoadoption? Jag funderar, ibland ger dt mig ett lugn, ibland blir jag så ledsen vid tanken, men ändå glad att jag tar in tankarna o inte skjuter bort dem. Kram o lycka till vilken väg du än väljer!

• Snart lycklig

cff, jag måste fråga dig, eller ngn annan klok. Jag har köpt ett kylfodral som cff tipsade om (som du också köpt). Jag kom precis till Aten o mitt hotellrum har inte klimatanläggn igång (dyrt). Dt finns en liten kyl, men den är inte kall eller ens sval. Det blir ju i alla fall inte hett därinne. Nu till min fråga. Jag har en Ovitrelle som jag antagligen ska ta imorgon kväll. Jag har haft den hemma i kylen o sedan lagt den i detta nya fodral i handväskan under resan. När man tagit sprutan från kylen kan man ju inte lägga in den i en vanlig kyl igen efter att den varit i rumstemp el mindre kyld (som i detta nya fodral) än i ordinarie kylskåp. Dock kan den vara i rumstemp under 25 gr i max 30 dgr (tror jag). Dt funkar ju inte att ha den i rumstemp i mitt hotellrum utan airkond. Jag vågar ju inte heller lägga lägga den i deras kyl i köket som de erbjöd. Då kanske den läggs kallare igen. Jag har inga instruktioner m mig för det nya kylfodralet. Min fråga är om jag kyler den i vatten några minuter då och då o har kvar Ovitrellen i den o lägger hela påsen i den stängda "kylen" på rummet, då borde den väl klara sig? Hur länge håller påsen kylan? Tänker främst på morgondagen, då jag inte kommer vara på mitt rum. Jag har för mig att den håller länge, eller? Om jag gör på detta viset har jag väl inte laborerat m temp f sprutan på ngt sätt. Jag behöver dina och gärna även andras kloka råd.

• Snart lycklig

Mba, det är jättesvårt att svara på på Dr D kan hjälpa dig att få ett plus, men jag är säker på att du blir lyssnad på och får ärliga och uppriktiga svar om du satsar på att vända dig t honom. Jag har ju aldrig heller fått plus, även om jag tror att det kanske varit ngt på gång några ggr. jag har även gjort två fulla Ivf hos Dr D som inte lyckades. Det vi tar till nu innan mitt sista återförande m egna ägg är att trycka ner/balansera immunsystemet ännu mera o även göra en hysteroskopi mm månaden innan. Sedan har jag ju samlat ägg under en period och fryst in befr 1-dgrs embryon, så hoppas ngt ägg är gjort av guld. De kommer fr olika cykler, så kanske ngn månad lämnat ett riktigt fint, MEN det finns ju inga garantier. Om det går åt skogen funderar vi på donation, troligen både ägg och spermier. Ibland jättejobbigt att tänka på, ibland ok, ibland riktigt kul. Kram vännen och hoppas du klättrat upp lite från det "svarta hålet".

Svar på tråden Tips om dhea